Gå til innhold

B230ET vil ikke starte, noen ideer?

Ranger emnet

Starion

Anbefalte innlegg

Prøver på nytt siden forrige inlegg ble slettet?

Kan ikke forstå hva som er gale.

Motoren er nyoverhalt og startet før jeg tok ut motoren.

Den har god kompresjon.

Batteri osv or ok, jeg er en dyktig bilmekaniker.

Motoren får gnist, men det virker som den kanskje kommer for tidlig.

Motoren får bensin.

Pluggene soter, men motoren starter ikke.

Tennpluggene er ny.

Tennpluggkablene står på rett plass, og jeg har prøv å skifte rundt på dem.

Fordeleren står i sporet sitt.

Svinhjulsgiverene har ca 1100 ohm motstand, og gir 0.3V på ene, og ca 3V på andre mener jeg å huske.

LMM gir økende spenning opp til ca 8 volt.

Jeg har prøvd startgass uten suksess, derfor tror jeg problemet er i tenningen.

Kam og reg reim osv står rett.

Håper noen har noen ideer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder an knapp på at der er reg.reima di som er feil, fordeler 180 grader feil, eller feil rekkefølge på pluggledningene.. Er det ikke 1-3-4-2, eller 1-4-3-2 på denne..??

Husk at en bil starter ikke om du bare har gnist og bensin, må ha luft også, så sjekk at det er fritt løp der, om du ikke har gjort det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke tegn til start i det hele tatt?

du skriver at motoren startet før du tok den ut...Er det slik at du har tadd den ut og overhalt den, og så satt den på plass igjen? Evt. hva var det du gjorde under overhaling? :)

Jo, men som sagt det virker som den tenner for tidlig.

Alt av lagre osv er byttet, stempelfjører, honet blokk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder an knapp på at der er reg.reima di som er feil, fordeler 180 grader feil, eller feil rekkefølge på pluggledningene.. Er det ikke 1-3-4-2, eller 1-4-3-2 på denne..??

Husk at en bil starter ikke om du bare har gnist og bensin, må ha luft også, så sjekk at det er fritt løp der, om du ikke har gjort det..