Gå til innhold

B230ET vil ikke starte, noen ideer?

Ranger emnet


Starion

Anbefalte innlegg

Prøver på nytt siden forrige inlegg ble slettet?

 

Kan ikke forstå hva som er gale.

 

 

Motoren er nyoverhalt og startet før jeg tok ut motoren.

 

Den har god kompresjon.

 

Batteri osv or ok, jeg er en dyktig bilmekaniker.

 

Motoren får gnist, men det virker som den kanskje kommer for tidlig.

 

Motoren får bensin.

 

Pluggene soter, men motoren starter ikke.

 

Tennpluggene er ny.

 

Tennpluggkablene står på rett plass, og jeg har prøv å skifte rundt på dem.

 

Fordeleren står i sporet sitt.

 

Svinhjulsgiverene har ca 1100 ohm motstand, og gir 0.3V på ene, og ca 3V på andre mener jeg å huske.

 

LMM gir økende spenning opp til ca 8 volt.

 

Jeg har prøvd startgass uten suksess, derfor tror jeg problemet er i tenningen.

 

Kam og reg reim osv står rett.

 

 

Håper noen har noen ideer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder an knapp på at der er reg.reima di som er feil, fordeler 180 grader feil, eller feil rekkefølge på pluggledningene.. Er det ikke 1-3-4-2, eller 1-4-3-2 på denne..??

 

Husk at en bil starter ikke om du bare har gnist og bensin, må ha luft også, så sjekk at det er fritt løp der, om du ikke har gjort det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke tegn til start i det hele tatt?

 

du skriver at motoren startet før du tok den ut...Er det slik at du har tadd den ut og overhalt den, og så satt den på plass igjen? Evt. hva var det du gjorde under overhaling? :)

 

 

Jo, men som sagt det virker som den tenner for tidlig.

 

Alt av lagre osv er byttet, stempelfjører, honet blokk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder an knapp på at der er reg.reima di som er feil, fordeler 180 grader feil, eller feil rekkefølge på pluggledningene.. Er det ikke 1-3-4-2, eller 1-4-3-2 på denne..??

 

Husk at en bil starter ikke om du bare har gnist og bensin, må ha luft også, så sjekk at det er fritt løp der, om du ikke har gjort det..

 

Store rør helt fra turbo uten luftfilter burde være bra.

 

1342 er rekkefølgen, men det er ikke der det ligger dessverre.

 

Fordeleren går kun i en vei.. har prøvd å bytte om 1og 4, og 2 og3 og tre uten suksess. Har og prøvd de to andre mulighetene i ren desperasjon uten suksess såklart.

 

Reg reim står som sagt rett. svinghjul står rett (90grader før ØD).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store rør helt fra turbo uten luftfilter burde være bra.

 

1342 er rekkefølgen, men det er ikke der det ligger dessverre.

 

Fordeleren går kun i en vei.. har prøvd å bytte om 1og 4, og 2 og3 og tre uten suksess. Har og prøvd de to andre mulighetene i ren desperasjon uten suksess såklart.

 

Reg reim står som sagt rett. svinghjul står rett (90grader før ØD).

 

Dette høres merkelig ut.. Men du sier det virker som den tenner for tidlig..?? Merker du at motoren "stanger" når du drar på starteren da eller..?? Mulig du bør stille fordeleren litt med dreieretningen på rotoren da, for å stille av litt fortenning.. Men da må du jo få stilt denne rett på verksted, evt med lampe selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres merkelig ut.. Men du sier det virker som den tenner for tidlig..?? Merker du at motoren "stanger" når du drar på starteren da eller..?? Mulig du bør stille fordeleren litt med dreieretningen på rotoren da, for å stille av litt fortenning.. Men da må du jo få stilt denne rett på verksted, evt med lampe selv..

¨'

 

Ja. Men dette er helelektronisk så den lar seg ikke justere så lett dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du har bytta om kontaktene til svinghjulet? dessuten er fordeleren ikke-justerbar. Det skal forresten stå noen tall på fordeleren som indikerer hvilken sylinder hver av ledningene skal til.ellers er det å sørge for at alle kontaktene til sensorerne under innsuget er koplet til..

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du har bytta om kontaktene til svinghjulet? dessuten er fordeleren ikke-justerbar. Det skal forresten stå noen tall på fordeleren som indikerer hvilken sylinder hver av ledningene skal til.ellers er det å sørge for at alle kontaktene til sensorerne under innsuget er koplet til..

 

 

Gjort, gjort og hjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ville du ikke ha vært i den situasjonen du er i nå... :thumb

 

 

Vedde? :boxers

 

Alt er jo slik det skal være, alle følere er tilsynelatende i orden... Begynner å tro det kan være styreenheten ,men da skulle den jo ikke ligge å tenne, gi bensin osv... Nei får se i morgen, skal få noen lure tips av en av norges fremste bilfolk, da finner vi vel ut av det.

 

P.S Skrev det for at ikke folk skal komme med tull, sånn som "er batteriet ok osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår