Gå til innhold

4 høytalere på en 2 kanal Forsterker!

Ranger emnet

WellentiniuSS

Anbefalte innlegg

Mulig, ja, anbefalt, nei.

Si litt om hva slags elementer det er snakk om og det du har fra før av spiller, kabling og høyttalere så kommer det sikkert et tips om hva du bør gjøre for å få mest ut av det du har :)

Sjøl vil jeg tro at det å brokoble tokanalern på suben og drive høyttalerne fra spillern er det beste alternativet om du ikke har planer om å investere i en forsterker til.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okejj! nå kjører jg "bro kobbling til subben og de 2 andre hatt høytalerne fra spilleren! men irritabelt at det blir skuring med høy lyd fra hatt høytalerne! det kommer vel av at de ik er kobblet til en forsterker? el? til hatt høytalere bruker jg "pioneer TS-E6996" "6x9" 360w og en sub wofer av typen Ripper Boss 800w! forsterkeren er en Boss med1200w mer vet jg ik :P noen muligheter jg har for å få bedre lyd? er er jg nødt til å ha ny forsterker? om ja! gi meg noen anbefalte forsterkere! men max 3000!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skurringen er nok for de du presser formye ut av spilleren.

Og kan løses med og bruke en forsterker til hattehøytalerenne. Og er nok den beste løsningen.

enkleste for og minske kabelstrekking er vel og bytte 2 kanaleren med en 4 kanaler. (da kan du også selge 2 kanaleren for noen kroner)

F.eks: Boss BL1600 4 kanaler https://bilstereo.secure.flexiweb.no/productview/19394616/

Eller: HELIX Dark Blue 4

https://bilstereo.secure.flexiweb.no/productview/138180/

Men jeg må innrømme att jeg ikke er sikker på hvordan disse er kombinert med dine høytalere.

Men Boss 4 kanaleren vil sikkert spille "likt" som din 2 kanals Boss. Selv om 4 kanaleren er 800W rms brokoblet.

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er vel grei den. Har hørt den på 2 6" dørhøytalere 2 6x9" pioneer.

Og en sony explode 12". Spilte greit.. men måtte skru høyt opp på bass og gain til bassen for og spille .(kan væra att den 12" sto i feil kasse)

Desssuten er den 5 kanals. så den har da 2 kanalere "formye"

Men hvis du senere vil oppgradere til Front/dør høytalere i tilleg kan den væra en grei forsterker.

Mener og ha sett den på tilbud.. 1999,- eller noe sånn. husser ikke hvor

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det vel et kjent faktum at boss oppgir effekten x2+25% ;)

problemet her er at "massene" krever produkter som dette og for å dekke opp etterspørselen på fantasiwatt har AudioTeam produkter som dette på websiden sin selv om dette langt fra er satsningsområdet hans.

god helg :cheers:

ohh btw...jeg syns vel heller det er litt urovekkende at folk annbefaler andre å kjøpe ting de faktisk ikke har kjennskap til :violin:

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider