Gå til innhold

4 høytalere på en 2 kanal Forsterker!

Ranger emnet

WellentiniuSS

Anbefalte innlegg

Han hadde Boss fra før. Derfor ambefalte jeg Boss siden Boss 4 kanaler trolig har samma lydkarakter som Boss 2 kanaler.

Der jeg vanlig hvis handler oppgir buttikken reel spec. uavhengi i produsentens spec. (så skulle boss ha 25% lavere efekt en oppgit burde en seriøs butikk oppgi

25% lavere efekt slik att kunden får riktige opplysninger. )

Butikker som ikke oppgir korekt spec handler jeg ikke hos.. og en sjekk av butikker her ser ut til att de fleste bare kopierer ukritisk fra produsent.

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har det seg sånn at det er ingen formel på hvor my feil specsa på den BossAmpen er så å bare ta tall utfra luften for å tilfredstille deg blir vel feil det også...eller hur.

forhandlerene må jo forholde seg til det produsentene oppgir ikke hva de selv tror er riktig.

Han hadde Boss fra før. Derfor ambefalte jeg Boss siden Boss 4 kanaler trolig har samma lydkarakter som Boss 2 kanaler.

er jo ikke i samme forsterkerserie engang???!!??

så det du mener er at hvis jeg har en Audison Hv Venti og er fornøyd kan jeg like godt kjøpe en SRx da det er fra samme produsent?? ;)

men nå begynner dette å bli meget OT syns bare det blir litt feil å "disse" en forhandler for at han oppgir fabrikkdata på produktene sine

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tildels enig at det er viktig å oppgi reelle data. Men når fabrikken oppgir f.eks 4x100 watt RMS, men målt med mer troverdig metoder ville gitt f.eks 4x50 watt RMS, så skaper det mye forvirring hos kunden hvis vi oppgir andre data enn produsenten. Mange surfer rundt på nett å sjekker produkter og priser. Finner de en modell de liker og den er oppgitt til forskjellige data på flere forskjellige plasser så blir folk usikre. Derfor er det greiere å oppgi fabrikkdata. Hvis ikke så må man gjøre slik vi begynner med nå på basselement, der vi oppgir både fabrikkdata og våre egene data som vi har målt oss frem til etter at elementet er godt innspilt.

Så hvis dette er alt du har å utsette på en butikk, at de oppgir fabrikkdata, da har du ikke mye å komme med:)

Det er hvertfall ingen fare å handle med Frank, han er grei kar som er behjelplig med det meste:spin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en rar diskusjon... Det finnes sikkert 100 forskjellige måter å måle wrms på... En kan da ikke forvente at en leverandør skal kjøpe utstyr til å måle alle produktene sine med, for å få det målt etter samme standard... Alle skjønner uansett at en HR4 med 4x125wrms til 25.000,- ikke yter det samme som en Uscarvor med 4x100 til 900,-.... Som de fleste andre produktområder får man hva man betaler for... Tror alle EGENTLIG skjønner det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider