Gå til innhold

gammel tråd fra starten av 240'en min, nå blir det oppussing.. siste side:)

Ranger emnet

totte88

Anbefalte innlegg

• Svar 426
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

når jeg får start, og skiftet forute og tatt eu kontroll.. så om jeg får start i løpe av uken, så kommer det ann på når de kan skifte ruten på bilglass! men bør ikke ta førr lang tid!:) men må også få tak i annen intercooler.. sitter ikke helt godt nedi dær nå!:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdateringer er på tide nå:

JEG HAR FÅTT START PÅ FK MOTORN:D fantastisk skal jeg si dere..

registere sto litt feil( for dårlig strammet av meg)

åsså sku jeg starte opp.. nei, lite som skjedde hær ass:S jeg får ikke tenning ut av coiln! HVA ER FEIL? jeg sjekker litt hær å dær.. ser greit ut.. jeg skifter tenningsmodul.. ingen forskjell... skifter svinghjuls sensor.. ingen forskjel! HVA FAN? jeg går over diverse stikk! HVA I F ER FEIL?

jeg er rimeli sulten nå å begynner å bli forbanna.. bytter så bankesensor.. ikke noen forandring.. så ser en anna i verste at ene ledningen på pluss polen er litt løs,.. hær er det dårlit kontakt.. veldig mye eir.. jeg skifter "sko" på ledningen.. skrur fast.. er sikker på at det er go kontakt.. prøver å starte.. WROOOM.. dn starte..

men går enda litt stykt.. tror lamdaen er gåen, pluss at jeg må justere tenning.. ikke lenge før jeg har perla mi på veien nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo christian: takk ska du ha.. ja har gått mye penger til dn gamle 240'en til 8000:P og er redd for at det skal bli mere... bestilte meg forute i dag.. 3900 ferdig montert.. ska i morgen bestille chip å annen wastegate!:D

har gullboksen (tenningschip) mye hester å tjene på å chippe hær? kan jeg kjøre mer ladetrykk..

naila: hadde tengt å ringe deg i dag men ble så sent.. kan ta å ringe en anna dag.. har sent sms da:D

ellers oppdatering.. bilen jikk jo som sagt ikke helt som jeg ville, men jikk greit.. så idag at jeg hadde oljelekkase( EN STOOOOOR EN) i framkant a blokka.. det deksele som står innenfor reimhjule på veiva.. hadde glømt pakning hær.. skrudde av å fant ut at ejg hadde glemt 2 skruer.. skrudde de fast, monterte.. motor jikk så vitt:S... demonterte register å alt da så klart.. hadde på sånn pakningsmasse greier.. å monterte.. motor går SKIKKELI fint nå.. men leker ennå olje.. hva har resten jort for å få det tett dær framme?

har også som sagt bestilt frontrute skift fredag i neste uke! så er det EU å skilt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000kr for den der? Hmm.. Ga 5000kr for min f.reg.. Mangla bare omreg å greier. :p

Ang oljelekkasjen, brukte jeg bare pakning + pakningssement.. Ble bra det.. :D

Husk i skru skruene fast med jevt moment.. Slik at dem ikke lekker.. Husker ikke momentet, men er noe smått noe.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men så hadde jo min litt er utstyr, noe nyere.. inge rust, nye vinterdekk, r sport trekk, diffbrems, takluke.. innsprøytning..såe tenk over prisen en gang til du;) hehe

ellers så bynte bilen å kuke i dag når jeg skulle kjøre dn inn på verste i dag.. i går fikk jeg opp feilkode på vann temp sensorn.. bilen startet i går når dn var ganske varm da.. i dag morrest, var romtemp, da startet dn etter en del filing..idag etter jobb, da dn hadde stått ute å blitt kald startet dn ikke.. er vel bare denne temp følern som er gåen da? d kan vel kuke opp alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde også litt utstyr.. Takluke, diffbrems, stortsett 0 rust.. Nettopp understellsbehandla å greier...

ang din bil, så er det nok vanntemp føleren ja.. Hvis du fikk opp feilkode på den, er det jo noe i det området som er feil på..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med gullboks kan du ha ny tenningschip som gjør at du kan ha høyere fortenning optimalisert for 98oktan uten å få tenningsbank.

skal du kjøpe ny wastegate? hva i all verden er vits med det, kjøp deg en bleedventil. :)

skal du ha dumpventil eller?

er du interessert i luftfilter? skal kjøpe apexi luftfilter fra usa når de nærmeste dagene, får bedre resultater enn K&N i test og filteret må ikke oljes.

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider