Gå til innhold

gammel tråd fra starten av 240'en min, nå blir det oppussing.. siste side:)

Ranger emnet


totte88

Anbefalte innlegg

  • Svar 426
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjentes ikke ut som om bilen ble bedre når jeg tettet hullet, får ta meg en dag å feilsøke på d:)

 

ellers; så i går røy clutchvaiern:( DRITT..

men hetnet en krute god en fra delevogna å heiv på, så bilen er krute god:)

 

plan var å fådd fikset litt i motorom å ta litt bilder, men dn gang ei, va så mange folk innom på jobb å greier så ble en like mye prating:P men det må til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 giret er nok ikke noe svakere enn de andre, men i 1 og 2 slipper bakhjula mer og man får skjeldent tyna motoren skikkelig før man må opp i 3.gir. I 3 sitter dekka skikkelig i asfalten og belastningn på drevene blir stor. I 4.gir er det ingen drev som tar belastningen, da låses inngående og utgående sammen med 1:1 i utveksling.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 giret er nok ikke noe svakere enn de andre, men i 1 og 2 slipper bakhjula mer og man får skjeldent tyna motoren skikkelig før man må opp i 3.gir. I 3 sitter dekka skikkelig i asfalten og belastningn på drevene blir stor. I 4.gir er det ingen drev som tar belastningen, da låses inngående og utgående sammen med 1:1 i utveksling.

 

JO, i tillegg til at momentet blir størst i 3. gir ligger drevene for 3. gir midterst på girkubben og mulighet for flexing er størst; DERFOR ryker nesten alltid 3. gir først.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

ellers så er det ikke store updates..

 

driver å ser på motorbygg, da 2.5 16 v:)

 

ellers så ska jeg begynne med litt oppussing utvendig innvendig, må bare få rå først!:)

 

har også kjøpt meg 242, men overtar ikke dn riktig enda..

 

hvis noen har tips om hva man kan jøre så kom med d:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt skikkelig tøff bilen din nå Totte! :) Bra jobbet!

 

takker.. synes å det kommer seg.. men håper det blir bedre og:) få dn strøken med tanke på listværk å lakk:) skal også senke dn litt mer når jeg får på sommerfelgene igjen:)

skal tone rutene og litt men ikke skamsoting:)

 

ellers det problemet jeg hadde med at dn bruker mye å går rart når dn er kald skylles nok ikke btr...

 

skal prøve å kanskje bytte vanntempsensor og se om d blir bedre...:)

 

noen tips ellers hva jeg kan gjøre?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en gammel stygg blå sak:P 76 mod..

 

japp, blir herje,banebil... på skilter satser vi på.. men altså, ikke låvlig:P

 

blir nok custom det meste, uten om det ganske så orginale utseende..

 

har tenkt på gr.a stuk slik espen mg å deres sin, men får se på d:)

 

synes åsså BOOST fra sverige har ett fint stuk, så får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Den på trondenes? Mye ga du for den da? Den ser isåfall litt sliten ut.. :P gått langt også så jeg.. 250k ellernoe.. :b

 

Mulig jeg også blir å kjøpe meg 242.. Er en til som går her i byen som er rimelig strøken og bare gått rett over 100k. :)

 

 

Ang de setene du har montert, var det mye stress med understellet på dem? Eller bytta du bare over fra org.setene?

 

Du har forresten ikke en orginal b23(0) motor i funkerenede stand liggende? :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår