Gå til innhold

gammel tråd fra starten av 240'en min, nå blir det oppussing.. siste side:)

Ranger emnet


totte88

Anbefalte innlegg

fikk ikke montert div saker i går som planlagt.. grunnen var så enkel at jeg hjalp naila på bilforumet med hans 240 turbo:) så det var verdt hver eneste minutt:)

 

får se om jeg får montert instrumentene jeg har i helga.. å hvite blinklys og litt småstæsj.. når jeg tok ut blinklyset på høyre forskjerm så kom kun pæreholderen å det.. kontakten og ledningene lå igjen.. så kanskje jeg må av med skjermen for å fikse de opp.. fikk ikke tid til å se noe på det.. ellers nytt så betilte jeg meg ny cd-spiller.. gode nyheten var at det var med dvd spiller, skjerm og tv tuner:) gleder meg til å få dn!

 

venter ennå på baklamper, jt og tårnstaget men det kommer vel..

motorn også så klart..

noen som har ide'er til høggere jeg kan ringe i norge/sverige.. vet om jönköping høggeren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 426
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

litt alt ettersom egentli.. du får jo billigere 6*9'ere på bilsjappe.. bil xtra.. mekonomen.. div.. de har jo en del.. vess du ska kjøpe på nett e d jo en del plassa.. huske ikkje akkurat siden nu, men kan leite litt i løpe av dagen å sende pm til deg!???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilstereo.no/

http://www.biler.no/bilstereo.html

 

se spesielt på dn siste dr.. det er en side med MANGE adresser til bilstereo sider:)

så sammenligner du priser.. kan nok klare å få tak i ett RIMELIG billi å greit annlegg tilslutt da.. der finner du litt av kvært.. ALT etter smak å behag å hva du ønsker!

lykke til med letingen.. få opp bilder av hvordan det blir til slutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått beskjed av posten om at jeg har fått pakke.. det er nok antagelig vis tårnstaget og nye baklykter fra pedersens som kommer:) har en del deler liggende nå som jeg må få montert.. blir full peising på torsdag når vi har hobbydag i verkstedet!

skal ta me kamera å fyre av mange bilder..:) ta både før å etter bilder!!!!

ellers så har jeg tenkt å ringe sverige i morgen..

høre etter motor..

 

siden jeg har f motor er det jo ikke så mye jeg trenger..

blokk, topp med turbo å innsug, hjerner.. intercooler, trykkrør.. div slanger.. bensinpumpe!.. noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg kanskje skaffet meg FT motor:) må snakke litt mer med eier, men håper det skal gå i boks.. var vel uten underspyling men det kan vel ettermonteres??

 

når det gjelder skruing blir det MYE av det i morgen.. har hobbykveld så skal "peise på" få byttet alt av lykter.. på med tårnstag.. montere instrument.. for sedd hva jeg får jort med senkinen og koniene!!:) ska ta bilder underveis og etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underspyling skal kunne ettermonteres ja.. men hva skal du med det? Du kommer vel neppe til å passere 500hk.. :P

 

Hvordan lykter skal du bytte til? Bytter du bak også? Og hvilke instrumenter skal du ha?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg passerer 300 er det lurt med underspyling.. stemplene har det mye bedre da:):) mer holdbart:)..

 

skal ha hvite blinkers foran, og på siden.. nye baklykter fra pedersens-racing.no.. innstrumentene er stor turteller og en del småtellere, må også få tak i R-sport turbotryksmåler:):)

skal ha 5 målere stående fint til høyre for rattet:) mangler vel stortsett kun turbotrykksmåleren;)

 

noen som har R-sport turbotrykksmåler orginalt og vil selge til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,jo, men du TRENGER ikke underspyling.. men som du sa, er jo litt lurt at stemplene har det godt.. :P

Hadde forresten en R-sport turbomåler.. men den måtte ligge under bakhjulet når 240en skulle ut av garasjen.. :(:(

 

Har du r-sport setetrekk forresten? Det gjør susen. Er helt forskjellig fra org. seter.. ;)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaahh..kjipt med r sport måleren da:(..

 

har faktisk R-sport trekk.. er geniale trekk da:) får det ikke bedre i 240 nesten.. frister litt å kjøpe s40 skinn seter eller noe å sette inn i grom 40 men gidder ikke det med det første..

har også takluke, sentral lås, cruisecontroll og diff brems orginalt.. var heldig med kjøpet mitt.. fikk dn for 8 000:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, enig der.. r-sport er tingen.. s40 skinnseter? Bedre med v50 da?

 

Jeg kjøpte min for 5000kr ferdi regga. Da var det med takluke, automatisk nivåregulering, 75% lamellsperre, 1000metere.

 

Ribba nettopp en 240GLT som hadde sentrallås, cruisecontroll, elektrisk takluke, varmeseter, luftstyrte bakdempere 2x el vinduer, etc.. Har solgt det meste av slike deler, men har en god del igjen.. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort at du fikk med så mye ekstrautstyr til 8k :P men jeg må si du har en veldig fin bil! :D satser på noen bilder som er tatt med litt høyere oppløsning enn de forrige, imorra! ;)

Good luck med hobbykveld! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår