Gå til innhold

gammel tråd fra starten av 240'en min, nå blir det oppussing.. siste side:)

Ranger emnet

totte88

Anbefalte innlegg

hadd luftstyrte bakdempere også jah:) fikk med en del stæsj jah..

RuzlebiFf: bilen er grei dn. skal ta med SKIKKELIG kamera i morgen på jobb.. tror bilen blir grei i lakken når jeg får polert å vasket den + lakken opp høyre forskjerm:) og senket + div ting.. følg med i morgen for stor update folkens.. go natt.. må få en god natt søvn til å skru på perla mi:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 426
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da har jeg fått jort litt med bilen.. hadde planlagt å få jort litt mere men ble plaget.. går jo aldri som forventet..

begynte med å skru av blinkers foran og på med hvite blinkers.. ble ganske høvelig førnøyd egentlig:):

før

P1010005.jpg

etter

P1010029.jpg

Monterte også sideblinkers men glømte å ta bilder av det da.. men det har dere vel sett før da:D brukte litt tid på det for kontakten på høyre side datt inni skjermen når en kompis skulle ta ut blinklyse for en stund siden.. har enda ikke fått fisket det opp:P med det kommer...

så byttet jeg baklyktene.. ble bra det å.. bedre en orginalt i alle fall.. var faktisk litt dårlig kontakt i høyre baklykt på ene pæra, men det gikk seg til!

FØR:

28092006008.jpg

ETTER:

P1010028.jpg

etter dette begnte jeg inni bilen sånn smått.. hadde litt å montere..noen småvisere og en 80mm turtelelr.. fjernet også en mobilholder og slike ting..:D

:

P1010008.jpg

FØR:

P1010007.jpg

UNDERVEIS:

P1010016.jpg

P1010015.jpg

ETTER:

P1010023.jpg

P1010022.jpg

P1010024.jpg

når jeg skulle koble opp den store turtelleren så prøvde jeg å bruke ledningene fra den lille som sto i.. dette funket IKKE.. kuket til litt av hver..

svidde 2 instrumentlys, kuket til speedometeret..

det var også en kabel som jore slik at jeg ikke fikk start, og vet ikke hvorfor:

P1010027.jpg

så nå funker ikke speedometeret.. noen som har noen idee'er? blir nok å få det til etterhvert da.. trenger også og hvite hvordan kople opp turtelleren?? når det gjaldt de tre andre instrumentene jeg satt i var det 3 kabler som jikk.. hvor skal jeg koble disse opp? ska høre med han jeg kjøpte det oss:):) alt ordner seg etter hvert..

fikk ikke jort så mye grunnet at jeg plagdes..

andre bilder jeg tok i dag!:

P1010034.jpg

P1010010.jpg

P1010035.jpg

P1010025.jpg

P1010033.jpg

P1010004.jpg

må få polert å vasket bilen, noe jeg tar når jeg får ny motor i den:)

tar imot komentarer og slikt og bruker de til å forbedre grom40'en:)

trenger også litt hjelp på småting som dere så:)

så hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ser da meget bra ut dette...

Jeg monterte Hvite blink baklys selv, å var litt dårlig kontakt på den nederste i midten på høyre baklykt:P

Hvilke felger blir det da?

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker og bukker! :)

var den i midten venstra bak oss meg som KUKET!:P

felger er jeg litt usikker på.. blir enten noen ASA - RACING GT Black i 17", 18" compomotive felger. eller like felger som dabutcher har.. hva het de igjen? superDTM? husker ikke.. står mellom de felgene:) får se om jeg venter til sommeren med å kjøpe det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor skal diverse tilkoblingene på turtelleren(80 mm) koples opp.. tenker da på stikk 30, 58 og -31.. og de to siste .. + og - er vel kanskje det.. noen som har peiling?

og en ting til.. ligger oppkoplingene klart i ledningsnette på min bil på de 3 viserne som er på bilde dær opp? må få koplet de også opp!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er jo 5 tilkoplingspunkter på den.. da skal en fra coiln og resten fra?

takk for svar kohler:)

eneste du trenger å koble på turtelleren er den røde/hvite ledningen som kommer fra coilen. den skal inn på kobling 1 som kohler sa. Strøm osv får turtelleren igjennom kontaktene i dashen. De andre pins'ene bak på turtelleren er for å kjøre strøm videre til ekstern klokke tror jeg.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

har fått senket nå også å fjernet norgesmerket og monroe merket bakpå pluss småting.. har også fått r sport turbotryksmåler i bilen.. så begynner å komme seg.. alt som ikke funket etter feilkopling av meg er nå fikset med en ny sikring.. turtelleren er også koplett opp:)

begynner neste uke å ta ut motoren da jeg får turbo motor FK i neste uke.. så ting skjer hær:D gleder meg.. kommer nye bilder i neste uke av senking ++++

EDIT: når det gjelder lakken esbandos, så er jeg usikker.. må lakke høyre framskjerm.. er i en litt annen farge.. ellers så er jeg usikker.. må vakse å polere den først.. har en kompis som er lakkeringslærling som kan lakke for meg omså.. hvis jeg ikke gjør det selv! tiden vil vise

Lenke til kommentar
Del på andre sider