Gå til innhold

gammel tråd fra starten av 240'en min, nå blir det oppussing.. siste side:)

Ranger emnet

totte88

Anbefalte innlegg

jah.. er rimelig irriterende.. harstad er jo en liten by så blir no kå finn eut hvem det var.. men bestille bare nye sammens med at jeg ringer på eksosen.. gleder meg.. noen som har nån lure ide'er til hva jeg kan jøre for at de ikke skal bli stjælt? tenkte på torques skruer.. skal kanskje ta torques skruer med enn sånn liten pinne inni.. så man må ha tourqes verktøy med hull inni.. ikke dagligdags å gå med så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 426
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jah.. er rimelig irriterende.. harstad er jo en liten by så blir no kå finn eut hvem det var.. men bestille bare nye sammens med at jeg ringer på eksosen.. gleder meg.. noen som har nån lure ide'er til hva jeg kan jøre for at de ikke skal bli stjælt? tenkte på torques skruer.. skal kanskje ta torques skruer med enn sånn liten pinne inni.. så man må ha tourqes verktøy med hull inni.. ikke dagligdags å gå med så!

Lurt å si hvilken skrutype du skal skru med.. :P Er jo bare for folk å kjøpe seg torques med hull inni å skrue av det.. :p neida.. Føler med deg, totte.. Får muligens snart helorange blinkerse til gammelbilen min snart.. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eheh.. tviler på at de i harstad sitter å leser dette.. så gir meg helvette.. håper jeg en gang tar noen på fersken i å stjele noe.. blir å kjøre med stor fastnøkkel liggende i bilen så:D

blir litt arti å se 240 med helorange blinkers..

noen som vet hvor jeg får kjøpt enn annesn wastegate.. trenger vel kun acturatoren.. er det vel den heter.. en slik gull klokke eller va det nå heter!

trenger det.. vil ha stabilt turbotrykk på over 1 bar:)

ellers så skal jeg ha meg justerbar BTR.. noen som vet om noen billige og som funker greit til ikke alt førr mye hk!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går kom nymotoren folkens.. tar bilder av de siste tingene som er gjort over helgen.. har byttet fordeleren fra min motor og ordnet klart for å sleppe motorn ned:):) GLEDER MEG VILT.. fikk også ett stykk eksosannlegg med navn JT og EN potte..

dere for bilder av alt!:)

og updates.. har vasket motorommet så det er rent å pent klart til å få en motor i seg.. det ser så enslig ut uten:) mangler stortsett kun nytt luftfilter så er det meste i boks.. noen som trur jeg klarer å få justert ladetrykket til rundt en bar med juster bart turbotrykks greier(slik fra bil xtra).. sånn man setter før wastegaten..???? vis ikke må jeg bytte wastegaten! eller kun acumulatorn eller hva det nå heter:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo bare en orginal b230fk motor, det jeg blir å jøre er åpenfilter.. 3" eksos, chip og1-1.2 bars ladetrykk.. til sommeren blir det trimme trimme:D'' ellers så ha de vel stått i en 940 i sverige, rullet noe smått over 170 000.. så er såvitt innkjørt..:D

satser vel litt over 200 hk i vinter??:D

volvomaster: hvordan motor skal du bruke???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo bare en orginal b230fk motor, det jeg blir å jøre er åpenfilter.. 3" eksos, chip og1-1.2 bars ladetrykk.. til sommeren blir det trimme trimme:D'' ellers så ha de vel stått i en 940 i sverige, rullet noe smått over 170 000.. så er såvitt innkjørt..:D

satser vel litt over 200 hk i vinter??:D

volvomaster: hvordan motor skal du bruke???

B20 power med steg 2topp o divesje ting

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fsl: turboen makser på sirka 1.2 bar.. etter det er det ikke no effekt å hente..

etter hva jeg har hørt.. har ikke handlet chip enda.. skal få motoren nedi å få den til å gå først.. :) så blir det vel chip!

skjedd no oss deg da!?

242 1.9: takker takker.. bilen blir vel bra den.. har så klart sine skjønnhetsfeil på utsiden.. tenker å lakke til sommeren!:)

volvomaster: kan jo bli bra det og.. :):) vet du noen som porter topper hær i nordnorge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider