Gå til innhold

gammel tråd fra starten av 240'en min, nå blir det oppussing.. siste side:)

Ranger emnet

totte88

Anbefalte innlegg

fsl: turboen makser på sirka 1.2 bar.. etter det er det ikke no effekt å hente..

etter hva jeg har hørt.. har ikke handlet chip enda.. skal få motoren nedi å få den til å gå først.. :) så blir det vel chip!

skjedd no oss deg da!?

242 1.9: takker takker.. bilen blir vel bra den.. har så klart sine skjønnhetsfeil på utsiden.. tenker å lakke til sommeren!:)

volvomaster: kan jo bli bra det og.. :):) vet du noen som porter topper hær i nordnorge?

ja er væll ett firma på innlande http://www.nordicmotor.no

de borret motorn til pappa.

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 426
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har blitt jort med bilen.. har satt turbomotorn ned i festene å koplet til det elektriske.. tok litt lengre tid enn jeg trodde.. nå er det diverse slanger som gjenstår og radiator, intercooler..før jeg begynner å montere driv verk.. satser på at det er en 5-6 timers arbeid igjen:):)

blir vel neppe ferdi til onsdagen da jeg kjører opp men håper det ikke blir mer en ca en uke etter!

men har ikke fått tak i bensinpumpe som tåler litt turbotrykk.. noen som vet om noen på nettet ?? trenger fort, og må hålle tiø 300 hk++++!

har også fått JT annlegg som jeg sikkert bruker en time på å montere.. satser på at bilen er på veien i løp av sirka 2 uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. fy fan håper den starter på først forsøk, noe som er lite trulig! satser STERKT å ha skilt i løpe av 2 uker på den!

jah blir greier å komme duvende ned til stangnes å få laget litt lyd fra resirken:)

har også bestemt meg å bestille minste chip og wg fra turboperformance.. ska bestille i morgen..

er denne chippen noe jeg klarer å montere selv eller??

EDIT: med minste chip mente jeg egentlig Ecomax.. vikingchip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestilte meg turbo clutch idag.. håper den tåler litt moment.. chip å div småsnacks!.. satser på å få dn opp ons torsdag så girkassen kan hives på på torsdag.. satser også på å få tak i en alucooler.. trenger det for å starte opp! ellers det siste jeg mangler nå er bensinpumpe.. noen sa at pedersen racing hadde.. det hadde dem ikke..! noen som vet om en side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra detta totte.. Er ikke lenge igjen til man ser en 240 ta hele veien.. :P

ang den pumpa.. sjekk http://www.bildelsbasen.se dem har litt av hvert..

Har forresten også noen pumper her:

http://www.mobeck.com/mt/SellhBensin.asp

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda.. blir bra det.. må bare få tak i cooler og bensinpumpe.. og skru sammen alt.. vet du om noen som sveiser aliminium, esbandos.. må få sveiset ett rør på en enn x-trail cooler jeg har liggende.. da kan jeg bruke den i vinter..er ingen rør som stikker ut fra utgangen så er enkelt bare det som ska sveiset på så har jeg i alle fall en grei cooler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider