Gå til innhold

Defekt M47 girkass med ulyd

Ranger emnet

VolvoMan

Anbefalte innlegg

Girkassen til en kamerat av meg har fått en stygg ulyd , først gir er borte og det er ikke banking når dette er innkoblet

2, 3, 4, 5 funker bra men det høres en banke lyd i disse girene

Legger ut et lydklipp tatt opp med Nokia så kvalitet er ikke så bra. Her kjør vi i 25-30 km/t i 2 gir.

http://www.volvoman.net/def_girkasse.wav

Den trekker jevent i 2-5 gir men 0 li i første

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rævkjørt..

Kan vel si det... eier vil holde hemmelig hvordan han klarte det, men jeg vet hvorfor dere kan vel tenk dere det "hard på gassfoten"

Jeg skal hente noe deler på hugger på mandag.. M47 kasse som skal erstatte den kassen, så trenger brodere en bakaksling :) tror det er volvovirus ut går i bodø i dag

Volvo 945 GLTD 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel si det... eier vil holde hemmelig hvordan han klarte det, men jeg vet hvorfor dere kan vel tenk dere det "hard på gassfoten"

Jeg skal hente noe deler på hugger på mandag.. M47 kasse som skal erstatte den kassen, så trenger brodere en bakaksling :) tror det er volvovirus ut går i bodø i dag

volvo virus ja:D er bare å holde seg heime da, eller ta flaska fatt:D

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eirik det e hoved opplagringa på framsiden av av kasa som e gåen det som skjer da e at den øvre gir akslingen fløta sæ ned noen få milineter å når vår gode tullate ven gjør et av sine stønt så riv han sun dreve til førstegire !! =)

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eirik det e hoved opplagringa på framsiden av av kasa som e gåen det som skjer da e at den øvre gir akslingen fløta sæ ned noen få milineter å når vår gode tullate ven gjør et av sine stønt så riv han sun dreve til førstegire !! =)

ja jeg vet det, det er noe du ikke trenger og forklare meg ..og jeg vet at vår venn har vært lekt seg med en girkasse som ikke har godt av det..

Og har denne akslinge flyttet seg skal det mine studier av opp byggen av kasse bli problemer med alle gira den funker helt perfekt i alle andre gir, studerroppbygginge av girkassen du, det er nok dreve som som du sieer som har tatt kveld har tatt kveld.

Jeg skal hente en ny kass til vår venn på mandag så skal den byttes og jeg skal ha hans gammle, den skal jeg åpne og se hva som feiler den. og om det er noe å fikse vist ikke bruker jeg den som dele kasse.

vi får se hva som feiler den når jeg åpner den. :)

Volvo 945 GLTD 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i høres helt jævlig ut.

Sjekka nærmer på broderens volvo i dag, og børninga har ikke tatt knekken på bakaksling :D men mellomakslingen

Bilde026.jpg

Volvo 945 GLTD 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den lyden øverst... det er lyden av tannhul som ligger å forstyrer andre tannhjul i kassa, kassa er like rundt hjørnet til å rase... garantert!

Fikk akkurat samme lyden i min når jeg rasa min m47 her for 4 uker siden, men jeg hadde ingen gir over hodet.... utgående aksling har trolig gått til helvete og klipt hvertfal 8 tenner et sted. Fannt 8 stk grove tenner når jeg tok ut oljepluggen...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den lyden øverst... det er lyden av tannhul som ligger å forstyrer andre tannhjul i kassa, kassa er like rundt hjørnet til å rase... garantert!

Fikk akkurat samme lyden i min når jeg rasa min m47 her for 4 uker siden, men jeg hadde ingen gir over hodet.... utgående aksling har trolig gått til helvete og klipt hvertfal 8 tenner et sted. Fannt 8 stk grove tenner når jeg tok ut oljepluggen...

Oki... Volvoen er i drift enda, men bråke mye, ny girkasse blir hente i morgen

Volvo 945 GLTD 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider