Gå til innhold

Bremseproblemer!

Ranger emnet

JuB

Anbefalte innlegg

Hei,

har en ssang yong korando, har seriøse bremseproblemer på den. Slik er hvertfall casen:

- bremser kun på et hjul(venstre bak)

- har luftet skikkelig

- sjekket bremsebånd bak, justert begge sider

- sjekket calippere foran, fungerer

- sjekket skiver/klosser foran, disse er bra

- Er vakuum på bremsekraft forsterkeren

- pedalen er veldig lang

- kan avogtil trykke pedal til bunns

Noen som har peiling? Blir ikke kjøring med kune bremser på et hjul..:drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det du sier, ville jeg trodd det var hovedsylinderen din som er gåen.. Mulig den er sånn at den kun funker litt på kretsen til bakhjulene, og da kun på den siden som er lettest.. Jeg regner med at du ikke ha lekkasje av bremsevekse selv om du kan trykke pedalen i bunn..??

Jeg klarer ikke å komme på noe annet som er sansynlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde bilen igjen igår etter at den har stått noen dager, da fungerte bremsene som en drøm. Kjørte vel rundt en 20 minutterstid, så var det samma ulla igjen, kun brems på venstre bakhjul [xx(]

Har sjekket at alle sylinderen på bremsene fungerer, justertbert bremsebånd helt ut med trommel på, demontert hovedbremsesylinderen, luftet skikkelig, pedalen er bra.

Så nå har jeg ikke det eneste aning om hva jeg skal prøve på.. noen som har tips[?]

Var innom mekonomen og biltema, ingen som har overhalingskit til hovedbremsesylinderen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at bremseveska har "kokt"..?? Det kan høres sånn ut.. Om den blir utsatt for så mye varme at den koker, vil det føles som at du ikke har noen bremsevirkning i det hele tatt.. Når den kjøler seg ned igjen da, vil den virke fint, men kun til den blir varm igjen.. Den tåler vel mindre også når den først har blitt varm, så det kan jo være lurt å tømme hele systemet ditt for veske og ha på ny..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider