Gå til innhold

Bremse lampe som lyser, på 91 S2

Ranger emnet

SyClOnE

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på om noen kanhjelpe meg med en ting..

Har akkurat byttet inn Syclonen i en '91 S2 Coupe.

Men er ei lampe som blinker , samt at det piper, innimellom når jeg bremser..

Har sjekket Alt av klosser, og de ser greie ut, det er nok bremseveske, kansje litt for mye..kan det være årsaken?

Leitet og etter sensorer for slitte klosser, men fant ikke disse, er det ikke det på denne bilen?

På forhånd takk..

Mvh Geir

PS: Slenger med et bilde av bilen....

post-600-13804851821664_thumb.jpg

'05 Audi A6 TDI

- x '03 Audi A4 TDi Q S-Line

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kas

er det gamle bilen til thomas quick???hvis det er det så er alt av slitedeler byttet og skal være i skjønneste orden.

skal vel være sensor på klossene.kan hende de har løsnet

kas

Thomas Quick, var ikke det han barnemorderen fra sverige det?

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrHappy

Sjekk hydraulikk olja. Den er også til bremsene. Men husk å fylle org hydraulikk olje. Hvis ikke får du problemer. Den skal være grønn av farge, er ikke så dyrt på møller. :)

Tenker du på den til servopumpa til styringen?

Har ikke sjekket denne..Kommer når jeg tråkker på pedalen, men ikke hver gang..spørs hvor hardt jeg trykker, og da kan det jo kansje tyde på lavt nivå..

Skal sjekke så fort jeg våkner i morra... :)

Takker for tipset..

Mvh Geir

PS: Han het Thomas, men Quick var nok ikke etternavnet hans..

'05 Audi A6 TDI

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SyClOnE

Tenker du på den til servopumpa til styringen?

Har ikke sjekket denne..Kommer når jeg tråkker på pedalen, men ikke hver gang..spørs hvor hardt jeg trykker, og da kan det jo kansje tyde på lavt nivå..

Skal sjekke så fort jeg våkner i morra... :)

Takker for tipset..

Mvh Geir

PS: Han het Thomas, men Quick var nok ikke etternavnet hans..

kvikkstad????blir kalt for quick

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrHappy

Sjekk hydraulikk olja. Den er også til bremsene. Men husk å fylle org hydraulikk olje. Hvis ikke får du problemer. Den skal være grønn av farge, er ikke så dyrt på møller. :)

Har sjekket denne, og tror ikke det er nivået..

Og olja var heller ikke grønn, men rød av farge..

Hvilk problemer vil jeg få?

Lekkasje på servo pumpe?

'05 Audi A6 TDI

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

Jeg vil tro det er samme person. Ikke at jeg kjenner til han men **vig**** utales ofte **vik**** og det var jo nære nok. Tror det ikke er SÅ mange med relativt likt navn som eier gule s2'er.

Hehe.. mulig det.. :)

'05 Audi A6 TDI

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hydraulisk bremskekraftforsterker?

denne kan nemlig bli slitt etterhvert, det vanlige er da at bremselampa lyser en stund etter oppstart.....

hvor mye er bilen gått?

om den nærmer seg 250' er det ikke usannsynlig....

-skal se, kanskje om jeg får tid skulle jeg nok gjerne ha men det kan nok ikke ta lang tid men jeg rekker det nok ikke før det er for sent..... Betyr det grønne lyset at jeg skal kjøre??

-90 VW Passat cl stv 2.0L

-87 Hvit/Krokan Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til lyset du får når du tråkker på bremsen er at den trykkakkumulatoren som lagrer trykk fra servo/bremsepumpen har mistet "futten". Da skjer dette. Helt normalt at denne er utslitt etter 7-8 år.. En ny koster 6000,- i Norge, men omtrent halvparten i Sverige, så sjekk der. Har ikke funnet noen i Norge som leverer den uoriginalt ennå..

Og når det gjelder olje, den SKAL være grønn, Audis egen hydraulikkolje med delenummer G002000. Er det fylt på rød olje må den byttes, det ødelegger tetninger i hele systemet, og man ender opp med å måtte bytte pumpe, tannstang og det meste annet etter en stund. Det er litt kronglete å bytte, holder ikke å bare tømme tanken og fylle på riktig olje, man må "skylle" gjennom systemet.

Og til slutt - det lyset du har har ikke noe med bremsevæskenivå, bremseklosser eller ABS å gjøre, det er driftstrykket i bremseservoen som faller for lavt fordi akkumulatoren ikke klarer å akkumulere trykk lenger.

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider