Gå til innhold

Hjelp, Golf GTI tennplugg rekkefølge, har bilde

Ranger emnet

aryx

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som kan fortelle meg hvilke pluggledninger som skal hvor? Har du en Golf I Gti, har du muligheten sjekke? Evnt om det er noen som har dette i huet.

Problemet med bilen er at jeg så vidt fikk den hjem på 1. og 2. giret, så jeg antar det er rekkefølgen som er gæærn, evnt så er kanskje fordeleren på jordet.

fordelerlokk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenningsrekkefølgen er 1-3-4-2.

Sett motoren på tenningsmerket,evt skru ut pluggen til sylinder nr1(til venstre), stikk et langt skrujern gjennom plugghullet og drei motor til stempel står i topp-posisjon.

Ta nå av fordelerlokket, og rotoren peker nå mot der pluggledning til syl nr 1 skal stå.

Fortsett så med nr 3-4-2 i retning med klokken.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er best og regne tenningsinnstilling utifra merke på svinghjulet. Det merket finner du under en propp på toppen av girkassa, mot blokka. sett bilen i 3.gir og dytt bilen til det merket kommer fram. Når det merket er synlig peker rotoren på hva som skal være sylinder 1 på fordeleren. Ba bør du vri fordeleren slik at rotoren peker på et merke på toppen av fordeleren (ikke på toppen av fordelerlokket!), og, jo tidligere du har stilt tenningen, jo bedre tomgang, aks osv. har du, så still den så tidlig som mulig mens rotoren peker på merket ( vri fordeleren mot klokka så får du tidligere tenning)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider