Gå til innhold

940 på AutoDB

Ranger emnet


Fjellvang

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå skal jeg ikke påberope meg å være noe Volvoekspert, men er dette altså en 940, 945, V90 OG 960? Blir litt forvirra av alle disse betegnelsene, siden den blir kalt de to første her på forumet, og den heter V90 i salgstråden, og 960 replica på autodb..

 

Er en 945 som er halvveis bygd om til 965/v90 utseende messig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke påberope meg å være noe Volvoekspert, men er dette altså en 940, 945, V90 OG 960? Blir litt forvirra av alle disse betegnelsene, siden den blir kalt de to første her på forumet, og den heter V90 i salgstråden, og 960 replica på autodb..

Det er egentlig ingenting som heter 945, alle heter 940. Volvoer før ca 81 hadde antall dører som siste tall i modellbetegnelsen, 242 f.eks, og det har folk fortsatt å kalle bilene for siden. (855, 744, 765 osv.)

 

960 byttet navn til S90 og V90 for å stemme med Volvos nye modellbetegnelse i 98 eller når det var, S for sedan og V for stasjonsvogn. Så v90 er en 960 stasjonsvogn av nyere modell.

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En T5 motor er godkjent i 900 serien i seg selv d da men.. R-sport interiør minner meg litt for mye om 240..

 

lykke til sier jeg bare om du kommer på BT med en T5R motor å tror det er bare bare å få d skrevet inn i vogn kort og godkjent.. motorn passer ikke nedi en gang uten moding...

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke pansret jeg tenkte på, men syns det ser ut som pasninger rundt grill, lykter, fanger osv ikke så helt bra ut på bildene. Samtidig som fanger så ut til å ha dårlig passform. Kan bare være bildet som lyver, men ser sånn ut for meg hvertfall.

 

Det har du helt rett i, denne fangeren har ikke allverden av passform(kjøpt hos JMS i sverige og laget i idiotisk glassfiber)...desverre var alt dette montert da jeg kjøpte bilen så jeg har ikke gjort noe spes med eksteriøret. Desverre er også den lettvindte løsningen valgt ved 960 front. Bilen er faktisk meget pen til å være over ti år...og den er påkostet laaangt over 140, slik som det meste av bilprosjekter er det umulig å få igjen det som er lagt ned. Fronten er "kastet" på sammen med panseret og det er ikke vanskelig å se på de bildene,men legger man ned noen kvelder er det ikke vanskelig å få dette til å se bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke påberope meg å være noe Volvoekspert, men er dette altså en 940, 945, V90 OG 960? Blir litt forvirra av alle disse betegnelsene, siden den blir kalt de to første her på forumet, og den heter V90 i salgstråden, og 960 replica på autodb..

 

for et trenet øye er dette en ganske ukomplisert ombygging av et 945 chassi....så det heter vel egentlig ingenting spes...men ligner påde eldre 960/v90 modellene. Men det har ikke et spesifikt navn om du skjønner, så derfor er jeg ikke så konsekvent på å kalle det noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaisn!

 

Fant denne på autodb.no http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1235552

 

Den så jo veldig flott ut, men synes at prisen var litt mistenkelig..

 

Noen her som har litt info om denne?

 

du kan jo f.eks sende meg en pm,eller ring på for en volvoprat så skal du få alle fakta.Er nok ikke så mange her inne som vet så mye om dette prosjektet som meg...."synsere" derimot er det flust av....prisen kan vi jo alltids diskutere :D

 

min mening er personlig at her får du en grei flerbruksbil for pengene med drift i den rette enden og den peneste optikken volvo har laget. Skulle sef vært en original 960 med grom motor men da hadde nok også prisen vært en annen. Forøvrig er dette MEGET gunstig med tanke på forsikring, bilen er godkjent i alle retninger med unntak av felgene og jeg betaler rett over 5000 for full kasko og ei ulykkesforsikring i tillegg og jeg er 24 år.

 

....å gire ned en gammel volvo som blåser sportsbiler som er mange ganger så dyre gir jo en følelse som ikke kan måles i penger:driving

MVH Magnus Ness

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til sier jeg bare om du kommer på BT med en T5R motor å tror det er bare bare å få d skrevet inn i vogn kort og godkjent.. motorn passer ikke nedi en gang uten moding...

 

tror du må lese å lære lit før du snakker.. quoter fra volvos egne godkjenningspapirer(som forrestene er veldig diffuse, der for tar jeg med for både 740 og 940)

 

740/760:

Kode YVI G1 - Motoreffekt:

Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 740/760 er 238 HK DIN (=175 kW) med 310 Nm

dreiemoment. Dette forutsetter montering av nye støtdempere foran og bak.

Foran 85 - Volvo nr. 271105

Bak Volvo nr. 1329507 (alt. 1330332 eller 9140552)

I tillegg må det monteres krengningsstabilisator med diam. 21 mm foran.

Det godkjennes montert alternative Volvo bensinmotorer såfremt ovennevnte data er oppfylt.

 

YV1-I

940/960:

Kode YVI I1 - Motoreffekt:

Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 940/960 er 238 HK DIN (=175 kW) med 310 Nm dreiemoment.

 

sålenge du viser bilen til volvo, og de sier at instalasjonen ser bra ut, og alt er tilnærmet eller bedre enn hva volvo ville levvert orginalt, har vel ikke BT så mye å utsette på? med 225hk og 300Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du må lese å lære lit før du snakker.. quoter fra volvos egne godkjenningspapirer(som forrestene er veldig diffuse, der for tar jeg med for både 740 og 940)

 

740/760:

Kode YVI G1 - Motoreffekt:

Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 740/760 er 238 HK DIN (=175 kW) med 310 Nm

dreiemoment. Dette forutsetter montering av nye støtdempere foran og bak.

Foran 85 - Volvo nr. 271105

Bak Volvo nr. 1329507 (alt. 1330332 eller 9140552)

I tillegg må det monteres krengningsstabilisator med diam. 21 mm foran.

Det godkjennes montert alternative Volvo bensinmotorer såfremt ovennevnte data er oppfylt.

 

YV1-I

940/960:

Kode YVI I1 - Motoreffekt:

Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 940/960 er 238 HK DIN (=175 kW) med 310 Nm dreiemoment.

 

sålenge du viser bilen til volvo, og de sier at instalasjonen ser bra ut, og alt er tilnærmet eller bedre enn hva volvo ville levvert orginalt, har vel ikke BT så mye å utsette på? med 225hk og 300Nm

 

 

ja... les litt selv før du sier noe... du må ha pappirer fra volvo før du kan dra på BT er ikke bare bare å komme på BT å tro man skal få d godkjent (var det jeg sa)

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at T5 motoren ikke skulle vere noe problem å godkjenne... Forsto d også sånn at det var noe som var forhåndsgodkjent hos BT. Papirene fra volvo har BT fra før. Såfal slik i Ålesund...

 

 

Å du 945.. Jeg har ikke nerma meg på langt nær 50 tusen på motordelen enda. Kommer ikke til å gjøre d heller med mindre det blir trimming senere. Å volvo har seter med sidestøtte jo. er helt greide setene mine som kommer fra 960 95 mod.. grei sidestøtte der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår