Gå til innhold

940 på AutoDB

Ranger emnet


Fjellvang

Anbefalte innlegg

ja... les litt selv før du sier noe... du må ha pappirer fra volvo før du kan dra på BT er ikke bare bare å komme på BT å tro man skal få d godkjent (var det jeg sa)

 

herregud feiler det deg!? de papirene ligger for det første ute på volvo's egne hjemme sider, og ALLE som er så avvanserte at de setter en femmer i 940, har såpass peil på volvo at de vet om de, og at volvo skal se over bilen din før du går til BT(om du blånekter er sikkert ikke det nor problem, det er da mye lettere for BT å avslå søknaden) og i tillegg så har BT drevet med godkjenninger av volvo såpass lenge, at de vet hva volvo krever og tillater, akkurat som de fleste andre bilmerker og har(bare volvo er rimelig "snille")

 

så ja, at motoren er godkjent, er ikke noe "ekstrapoeng" i det hele tatt! faktiskt bare et minstekrav spør du meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

SITAT Oddee:

 

"Å du 945.. Jeg har ikke nerma meg på langt nær 50 tusen på motordelen enda. Kommer ikke til å gjøre d heller med mindre det blir trimming senere. Å volvo har seter med sidestøtte jo. er helt greide setene mine som kommer fra 960 95 mod.. grei sidestøtte der."

 

SVAR PÅ TILTALE: ...hvis du leser litt mer nøye på hva jeg skrev så står det "volvoseter generelt"....sa ikke at det IKKE fantes seter med god sidestøtte, men at de fleste ikke har det. Forøvrig ender denne tråden opp i flisespikking på dette viset da men. Når jeg snakket om at det kostet 50 så henviste jeg selfølgelig til det JEG har gjort, jeg prøvde heller ikke å få det billigst mulig,men best mulig da motor ble byttet. Trimming av disse motorene er en selvfølgelighet spør du meg. Når du først tar deg tid til å gjøre dette kan du ikke tøffe rundt med en klin original T5, det er nå i hvertfall min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste BT vet vell om eller har de papirene liggende.

 

I annonsen står det at alt er godkjent, er det da godkjent med 315hk eller 225hk?

Bilen er godkjent med en T5 motor (B5234t)....Jeg viste den med steg 3 satsen fra BSR (-BTR) og hjerner fra en "R" kjøpt av SAM, men sto ikke å påstod at motoren hadde over 300hk. Men de prøvekjørte den grundig og mente at dette var helt greit. Når det gjelder papirer ved godkjenning så er det beste å ta med alt av det som trengs selv. BT i Trondheim finner ikke frem noe dokumentasjon selv men krevde at jeg stilte med alt (da jeg var der i hvertfall) greie positive karer med peil på volvo var det i hvertfall !

 

.....vurdere ikke engang å vise på Stjørdal, hvor det meste er stikk motsatt. (kan være greit hvis du skal til BT med en T6 en dag :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud feiler det deg!? de papirene ligger for det første ute på volvo's egne hjemme sider, og ALLE som er så avvanserte at de setter en femmer i 940, har såpass peil på volvo at de vet om de, og at volvo skal se over bilen din før du går til BT(om du blånekter er sikkert ikke det nor problem, det er da mye lettere for BT å avslå søknaden) og i tillegg så har BT drevet med godkjenninger av volvo såpass lenge, at de vet hva volvo krever og tillater, akkurat som de fleste andre bilmerker og har(bare volvo er rimelig "snille")

 

så ja, at motoren er godkjent, er ikke noe "ekstrapoeng" i det hele tatt! faktiskt bare et minstekrav spør du meg

 

Selvfølgelig er det et minstekrav at det er godkjent, og står i vognkort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det et minstekrav at det er godkjent, og står i vognkort

 

heh er enig med deg jeg;) syns heller ikke at prisen er noe stiv i det hele tatt! men han raketten syntes vist det var noe å legge stor vekt p åat det var "godkjent" av volvo, og godkjent av BT..

 

en ting til det med prisen, var ei bruktbil sjappe her oppe i veien som hadde en '95LT, null utstyr, 17"eiker(eller kansje polaris) og den hadde fin høyde, den skulle de ha 112 eller 120 mener jeg å huske.. du får en smule mer bil med din vil jeg påstå! hadde aldri solgt den for 140 hadde det vært min om det ikke hadde vært økonomiske årsaker til det da.. nytt prosjekt på gang forresten?*du har jo vist du kan nå så:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh er enig med deg jeg;) syns heller ikke at prisen er noe stiv i det hele tatt! men han raketten syntes vist det var noe å legge stor vekt p åat det var "godkjent" av volvo, og godkjent av BT..

 

en ting til det med prisen, var ei bruktbil sjappe her oppe i veien som hadde en '95LT, null utstyr, 17"eiker(eller kansje polaris) og den hadde fin høyde, den skulle de ha 112 eller 120 mener jeg å huske.. du får en smule mer bil med din vil jeg påstå! hadde aldri solgt den for 140 hadde det vært min om det ikke hadde vært økonomiske årsaker til det da.. nytt prosjekt på gang forresten?*du har jo vist du kan nå så:p

 

 

Sitter med tanker om nytt prosjekt ja,men har ikke bestemt noe enda. EN ting har jeg lært av dette prosjektet og det er at prosjektbilen må kunne stå i ro...kombinasjonen prosjekt/bruksbil skaffer ekstra mye jobb, og er ikke særlig gunstig nå som jeg er på tampen av studiene. En ting er sikkert,det blir flere prosjekter og det blir VOLVO,men bør nok komme meg i en jobb først (slik at man kan få satset litt skikkelig) Prisen på biler er vel noe folk aldri blir enige om....men min er nå lagt ut for salg til 140 så får man se hva man får igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår