Gå til innhold

BremseKit 700/900

Ranger emnet


SHN-Motorsport

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle mekke en tråd der man kunne slenge inn sine løsninger på montering og anskaffelse av disse delene. Så oppdaterer jeg her med di beste og billigste løsningene så har vi en sticky med bremesoppgradering for 700/900.

 

1. 2stk kalipter holdere, Volvo nr 8602456

2. 4 stk M12 x 1.75 i 12:9 kvalitet 35mm lange.

3. 4 stk Distanseringer av værktøystål må være 6.3mm tykke dia lik skive.

de skal stå mellom fjærben og holder for kalipter.

4. 2 stk kalipter fra 850 92- / X70-00

5. 2. stk Bremseslanger x70

6. 2 stk 302mm bremseskiver fra x70 ++

 

Delenummer står i parantes!

Nyoverhalede calipere til 935,- for høyre (c2324) og 935,- for venstre (c2325) + en avgift på 250,- per caliper om du ikke har innbytte.

Bremseskiver std.: 755,- (91199)

Bremseskiver slissede/hullborret tar-oX: 1795 (to-1995)

 

Feel free to elaborate! Tror det var øyvind ludvig otterlei som nevente denne oppgraderingen så kansje han kan fortelle litt mere om dette!

 

gjærne med kit til bakbremser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bruker rustfritt eller vanlig st52 kan da vel ikke ha noe å si? Dem skal jo bare ligge mellom kalipper og fjørbein, dem vil jo bare få trykk belastning...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har tilgang på en bra kvalitet så hadde eg foretrukket det.

 

De skal bare ligge for å gi rett distanse, men lag de i så tykt gods så mulig. Det er boltene som tar opp kreftene.

ST52 er grei kvalitet. Men Seigherdet rundtstål i 34CrNiMo6 er sjef.

Ingen feil å bruke god kvalitet på delene.

men som sagt ST52 burde holde lenge det.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ser heller ikke hvorfor verktøystål spessifiseres..'

 

AC, heh nesten flaut å spørre, men hva er egentlig verktøystål? husker de mekja om det på skolen, men hva er det med "våre" betegnelser?

Det er bare et stål med bedre kvalitet, når vi bruker verktøystål her er det 2140 og 2145, standard ISO... Her bruker vi det til oppsp. jigger, måleverktøy osv, veldig gunstig til mple verktøy når det er herda for da tåler det jo mye mer slitajse osv...

Det stålet tar hersel så ikke gunstig hvis det er i kontakt med ekstrem varme...

 

Litt ot: Laga no greier te eksosen for Morten Bermingud til RC bilen hans (kjører i VM sirkuset) det var det eneste 174PH som nytta (rustfri klassifisering, ca som Super Duplex) prøvde med 2145 men det tok hersel å sprakk etter ett par heat, så materialvalget er veldig avhengig av hva det skal brukas til!

 

Til det formålet her kan du nesten bruke hva som helst, st 37, 304 rustfritt osv... Like greit å laga sånne better i rustfritt syns nå jeg men....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår