SHN-Motorsport Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Tenkte jeg skulle mekke en tråd der man kunne slenge inn sine løsninger på montering og anskaffelse av disse delene. Så oppdaterer jeg her med di beste og billigste løsningene så har vi en sticky med bremesoppgradering for 700/900. 1. 2stk kalipter holdere, Volvo nr 8602456 2. 4 stk M12 x 1.75 i 12:9 kvalitet 35mm lange. 3. 4 stk Distanseringer av værktøystål må være 6.3mm tykke dia lik skive. de skal stå mellom fjærben og holder for kalipter. 4. 2 stk kalipter fra 850 92- / X70-00 5. 2. stk Bremseslanger x70 6. 2 stk 302mm bremseskiver fra x70 ++ Delenummer står i parantes! Nyoverhalede calipere til 935,- for høyre (c2324) og 935,- for venstre (c2325) + en avgift på 250,- per caliper om du ikke har innbytte. Bremseskiver std.: 755,- (91199) Bremseskiver slissede/hullborret tar-oX: 1795 (to-1995) Feel free to elaborate! Tror det var øyvind ludvig otterlei som nevente denne oppgraderingen så kansje han kan fortelle litt mere om dette! gjærne med kit til bakbremser! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 ingen som har noe info angående dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Dette er bolt on framme når du har ABS. Bake kjører du originalt. Der var en link eg viste til, som eg selvfølgelig ikke finner. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 http://forum.skanetraffen.com/viewtopic.php?t=1539 Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 3. 4 stk Distanseringer av værktøystål må være 6.3mm tykke dia lik skive. de skal stå mellom fjærben og holder for kalipter. vet du hvor jeg muligens får tak i disse? eventuelt har du et bilde på disse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Dei må du lage sjøl. eller få noen med en dreiebenk til å lage de til deg. Husk værktøystål kvalitet! Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Om du bruker rustfritt eller vanlig st52 kan da vel ikke ha noe å si? Dem skal jo bare ligge mellom kalipper og fjørbein, dem vil jo bare få trykk belastning... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Dei må du lage sjøl. eller få noen med en dreiebenk til å lage de til deg.Husk værktøystål kvalitet! ja men tenker på størrelse liksom... er litt usikker på hvordan de skal se ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 ja ser heller ikke hvorfor verktøystål spessifiseres..' AC, heh nesten flaut å spørre, men hva er egentlig verktøystål? husker de mekja om det på skolen, men hva er det med "våre" betegnelser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 husk at de skal tåle en del juling de adapterplatene da! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 ikke de distanseskivene..de er jo bare for å flytte kaliperen bort fra fjørbeinet, og som AC sa, kun press belastning..er boltene som får det der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 ok, tenkte feil jeg nå. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Hvis man har tilgang på en bra kvalitet så hadde eg foretrukket det. De skal bare ligge for å gi rett distanse, men lag de i så tykt gods så mulig. Det er boltene som tar opp kreftene. ST52 er grei kvalitet. Men Seigherdet rundtstål i 34CrNiMo6 er sjef. Ingen feil å bruke god kvalitet på delene. men som sagt ST52 burde holde lenge det. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 På min med ABS måtte jeg ned til 6mm på distanseskiva. Ellers bolt-on. Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 ja ser heller ikke hvorfor verktøystål spessifiseres..' AC, heh nesten flaut å spørre, men hva er egentlig verktøystål? husker de mekja om det på skolen, men hva er det med "våre" betegnelser? Det er bare et stål med bedre kvalitet, når vi bruker verktøystål her er det 2140 og 2145, standard ISO... Her bruker vi det til oppsp. jigger, måleverktøy osv, veldig gunstig til mple verktøy når det er herda for da tåler det jo mye mer slitajse osv... Det stålet tar hersel så ikke gunstig hvis det er i kontakt med ekstrem varme... Litt ot: Laga no greier te eksosen for Morten Bermingud til RC bilen hans (kjører i VM sirkuset) det var det eneste 174PH som nytta (rustfri klassifisering, ca som Super Duplex) prøvde med 2145 men det tok hersel å sprakk etter ett par heat, så materialvalget er veldig avhengig av hva det skal brukas til! Til det formålet her kan du nesten bruke hva som helst, st 37, 304 rustfritt osv... Like greit å laga sånne better i rustfritt syns nå jeg men.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.