Gå til innhold

Min Audi V8 quattro

Ranger emnet


salms

Anbefalte innlegg

Siden sist jeg hadde bilder av den her inne, så har jeg fått hellakkert bilen, hvite blinklys i støtfangeren og.. jah, hva mer? Har montert gule justerbare koni og senkefjører fra läsjefors(eller hvordan det skrives), på to av bildene har jeg parkert den sammen med en helt original V8, bare for å se hvor lite som skal til for å få en helt annen bil.. Og _jeg_ syns vertfall min er penere ;)

v8forum2.jpg

v8forum1.jpg

v8forum3.jpg

v8forum4.jpg

nyevinterfelger.jpg

 

Har forresten lekt litt Gud i sommer, Møller påsto at hydraulikkpumpa på disse bilene ikke lar seg overhale, at jeg måtte kjøpe en ny pumpe til over 8.000,-

Da tenkte jeg som så at før jeg betaler 8.000 for ei ny pumpe, så skal jeg da for faen meg forsikre meg om at den ikke går å reparere!!

Jeg plukka ut pumpa og begynte å demontere, demonterte den i småbiter og bytta ut alt av tetninger og faenskap inni pumpa, selv om jeg visste at det var innenifra lekasjen kom. Jeg monterte den etter ferdig jobb, og pumpa var potte tett. Men, det som var litt tricky var å få den helt tett etter montering igjen. Dette er vel egentlig ikke noe problem, for de som driver med slikt, men jeg glemte å smøre olje på o-ringene, så de klarte jeg å skru istykker, pluss at blindpluggene skrudde seg opp igjen så oljen spruta.. :D

Men så fort det var gjort riktig, og alt var på plass, så er pumpa potte tett og den fungerer som den var ny.

Totalprisen på nye deler, inkludert de o-ringene jeg måtte bytte to ganger pga brukerfeil.. Hold dere fast.. 84,- Og da fikk jeg faen ta meg med en sjokolade på kjøpet hos Abra på Lade også! haha :D

Så, jeg sparte sånn ca 8.000,- på at Møller var pikk i ræv å påsto det ikke gikk, og dette er noe de aller fleste skal klare å få til selv. Eneste som er litt kinky sånn egentlig, det er å få demontert den. Men har du løftebukk og litt verktøy så ordner det seg. Siste gangen jeg demonterte den så var det gjort på et kvarter å ta ut hele dritten, inkludert airconditionpumpe og slikt.

 

Edit: BTW, er det noen som vet å få tak i kromlist rundt grillen til denne bilen? Eller må jeg bite i det velkjente sure og bestille hel grill fra møller til 1.600,-?

eller er det noen som vet om en grei måte å lage seg ei sort list som jeg kan få montert på uten at det ser jalla ut? Jeg syns det er finere med sort list rundt grillen, så lenge jeg ikke har cromeriller inne i selve grillen.. Forresten, er det noen som kan photoshoppe på en kromma grill istedet for den originale, så gjør gjerne det.. For man får vel slike pakker som man kan klippe og lime for å få montert kromlister i selve grillen?

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dag: De bildene utenfor prøven var tatt i Mai. De andre bildene tok jeg for en uke siden. Så stfu, liksom :D

 

Det er 18" hjul på denne ja, vurderer 19" til sommern igjen, men det er allerede lite nok klaring til bakdørene på denne bilen..

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er originalt sotede bakruter på denne, faktisk. Men jeg er forsåvidt enig med deg i at de skulle vært lett sota.. Meeen, å få det bra på disse bilene er noe faensmakt, det er disse skinnene og føringene på disse rutene, sotingsfilm er ikke noe tess, så da måtte jeg evt fått alle rutene brent, og det koster vel litt..?

Vel, jeg kunne lakkert kromlista, om den bare var der.. :D Du skjønner, panserdemperne mine streika i sommer, så panseret klappa igjen fra full åpning, og da røyk de fleste klipsfestene til den lista. Men den hang på, så jeg tenkte den kunne fortsette å henge i de klipsa til jeg fikk tak i klips.. Meeenneh, så var det dette med å kjøre fort, da.. Den er der ikke lengre vertfall, mer kan jeg ikke si om den saken.. Ligger mest sannsynlig et sted mellom dovrefjell og trondheim den lista.. If you catch my drift..

 

Edit: Hydraulikkpumpe ja, den går vel både på servo, bremser og girkasse, og det er grønn hydraulikkolje på den. Og den kalles i ETKA for Sentralhydraulikkpumpe. :hammer :morph:

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne er det 250hk, det er en 3.6l V8

Men den er levert med en 4.2l også, den gir 280hk, men audi selv innrømmer at det er en svakere motor.. (?)

 

Jeg har bodd på Stranda selv serru, bodde der når jeg kjøpte denne bilen forresten :)

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår