Gå til innhold

Min Audi V8 quattro

Ranger emnet


salms

Anbefalte innlegg

Det er møller i trondheim ja, men uten førerkort så er det ikke så forpult lett å komme seg dit :D De selger lite audideler på ica og prix.. :D

Den sitter i selve takluka, bildet er tatt når takluka er tilta opp, og sett inn ifra taket på bilen og inn i takluka. Ble det klønete forklart? :p

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var ikke noe problem hos meg, alt kom "dettende" ut av seg selv omtrent, var i fin stand slik. Men for å få delt motoren så måtte jeg ut med plastdrevet i "girkassa" mellom motoren og mekanisken, det drevet som mangler på det bildet der. Visst ikke så fikk jeg ikke ut akslingen forbi drevet.

Vanskelig å forstå dette? :p Og det var ikke slark slik det tydeligvis har vært hos bdybdal, og om det hadde vært såpass slark at det der hadde gått smertefritt så ville vel drivakslingen "hoppa over" mot tannhjulet når det begynte å gå tungt. Diameteren på det kukkhuet i tuppen der er jo det samme som toppdiametern på gjengeskruen i akslingen.

 

Hørtes veldig fint ut, men jeg skjønte ikke en dritt:) Hadde mitt oppe i fjor sommer så, husker ikke allverden. Men om det funker nå er det jo greit. Og i værste fall så er det ikke noe problem å fikse det! Jeg hadde jo 4 dørrammer med elheiser og ruter fra V8 jeg. Gikk for 1000kr..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåååå Så jeg det. Brakettene til takluka var knekt :D

 

For mye vekt eller noe på takluka, gammalt metall. Det metaller som er brukt i de brakettene der er uansett en blanding av stål, alu, møkk og dritt. Umulig å sveise og lime. Bare dritten..

 

Mine var også knekt...Men du skjønte vel hvordan du bytta dem?

 

Sett takluka på tilt, og se inn bakfra på taket. Der ser du to fjører, de tar du tak i med en tang, og slipper! Det kommer til å smelle og de forsvinner inni luka, men du finner dem igjen etterpå. så ikke bry deg om det. Når det er gjort tar du å setter deg inn i bilen, og dytter takluketrekket bakover, men ikke så langt at du ikke får tak i det igjen..

 

Resten skjønner du stort sett selv, bare masse skruer. Trenger bare å justere takluka etterpå. Men det er ikke no stress....

 

De koster forresten 544kr stk hos møller, hehe.

Jeg ga 400 for begge to :)

 

 

Tok jeg feil igjen? Uansett, jeg er flink til å forklare..heh

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklaringa di var akkurat slik jeg forestilte meg jeg skulle gjøre det Mikkel, så ingen fare :)

Men vet du hva de heter? Delenummer?

 

Aner ikke, men står vel delenr på den?

Uansett, forklar så skjønner dem sikkert. Største braketten i bakkant av takluka. Med to hakk "glidespor"...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant delenummeret sjøh, en viss mr.Langhelle klarte å tyde bildene han, men det var ikke lett å se i katalogen at det var den delen da..

893 877 151 A er delenummeret.

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden arbeidslysten begynte så ubehagelig å ulme, så har jeg gått løs på diverse småtteri på bilen min.

Og idag sto takluka for tur, jeg fikk bytta en brukket føring/skinne på venstre side, og jeg skulle prøve å kjøre takluka i tilbaketrukket stilling. Men den gang ei.

Motoren "gir seg" før den har fått trekt luka helt ned i bakkant, enda så ser alt ut til å være smooth oppi der.

 

Kan det være noe galt med selve giret/utvekslinka?

For jeg kobla ut motoren og sveiva den manuelt, og den gikk tungt på akkurat samme sted da også, var faktisk redd for at 4mm umbrakonøkkelen skulle slites istykker! Men når jeg fikk den forbi et visst punkt så kunne jeg koble inn motoren igjen og resten gikk fint. Det samme skjer når jeg så skal lukke den igjen, da stopper hele dritten ca 5-8cm før fremkanten av selve luka er helt framme. Jeg prøvde å kjøre med motoren samtidig som jeg hjalp til med umbrako'n, men resultatet var akkurat det samme som ellers, den stoppa pga noe overbelatningsvern sikkert, og jeg måtte koble den ut for å sveive manuelt.

Det kjennes ut som den kommer i klem eller at noe "butter imot" på en måte, hva kan dette være, siden det stanger både når jeg skal åpne og lukke?

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden arbeidslysten begynte så ubehagelig å ulme, så har jeg gått løs på diverse småtteri på bilen min.

Og idag sto takluka for tur, jeg fikk bytta en brukket føring/skinne på venstre side, og jeg skulle prøve å kjøre takluka i tilbaketrukket stilling. Men den gang ei.

Motoren "gir seg" før den har fått trekt luka helt ned i bakkant, enda så ser alt ut til å være smooth oppi der.

 

Kan det være noe galt med selve giret/utvekslinka?

For jeg kobla ut motoren og sveiva den manuelt, og den gikk tungt på akkurat samme sted da også, var faktisk redd for at 4mm umbrakonøkkelen skulle slites istykker! Men når jeg fikk den forbi et visst punkt så kunne jeg koble inn motoren igjen og resten gikk fint. Det samme skjer når jeg så skal lukke den igjen, da stopper hele dritten ca 5-8cm før fremkanten av selve luka er helt framme. Jeg prøvde å kjøre med motoren samtidig som jeg hjalp til med umbrako'n, men resultatet var akkurat det samme som ellers, den stoppa pga noe overbelatningsvern sikkert, og jeg måtte koble den ut for å sveive manuelt.

Det kjennes ut som den kommer i klem eller at noe "butter imot" på en måte, hva kan dette være, siden det stanger både når jeg skal åpne og lukke?

 

 

prøvd smøre skinna me fett, ej fekk ikkje opp takluka når ej kjøpte bilen, tok en vask i vaskehall, å det beygnte å renne i taktrekke, då fekk ej opp takluka, å smørte opp å blåste rein takrenna

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår