Gå til innhold

Min Audi V8 quattro

Ranger emnet

salms

Anbefalte innlegg

Blir ikke råd til felger i år.. Har bestilt meg bremsekit til 11.000,- nå!

Og fikk fartsbøter til 13.000,- før påske. Så jeg har liksom nok å bruke pengene på for tiden.. :(

Men ja, jeg har smurt opp skinna, både den jeg bytta og den som ligger flatt under selve luka.

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir ikke råd til felger i år.. Har bestilt meg bremsekit til 11.000,- nå!

Og fikk fartsbøter til 13.000,- før påske. Så jeg har liksom nok å bruke pengene på for tiden.. :(

Men ja, jeg har smurt opp skinna, både den jeg bytta og den som ligger flatt under selve luka.

Må skru fra hverandre hele dritten du da.. :)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håhå, nååå neida du! :)

Jeg har kjørt takluke som faen det siste døgnet, og forsiktig smurt litt etter litt inni de føringsgreiene med først crc, så med ganske fast fett. Og nå kjører jeg takluka for egen motor hele veien. Riktignok må bilen stå og gå, visst ikke greiern det ikke, men det er bare den lille biten helt i front der som bremser, håper at jeg ved å kjøre takluke som en helt fremover nå kanskje klarer å løsne problemet helt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håhå, nååå neida du! :)

Jeg har kjørt takluke som faen det siste døgnet, og forsiktig smurt litt etter litt inni de føringsgreiene med først crc, så med ganske fast fett. Og nå kjører jeg takluka for egen motor hele veien. Riktignok må bilen stå og gå, visst ikke greiern det ikke, men det er bare den lille biten helt i front der som bremser, håper at jeg ved å kjøre takluke som en helt fremover nå kanskje klarer å løsne problemet helt.. :)

Ikke dårlig :)

Bare å kjøre den masse da.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke fjører da?

Vet om bare fire fjører jeg. To av de holder takluketrekket oppunder selve luka, og de to andre holder oppe vindavvisern.

e dissa me takluketrekket, trekket er vekke då, men det legg sei ikkje heilt ned åt, kjører ej takluka opp i tilt posisjon, og dreg ned takluketrekket, å kjører takluka igjen, er den på plass, so fort ej kjører den opp at, so er det en sånn stake som gjer at den ikkje legger sei heilt nedat. kan ta bilde en dag

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehey!

Og denne uka har vært den mest produktive uka hva bilskruing angår noen sinne her i gården! :D

For det første så bytta jeg ut og overhalte/fikk liv igjen i en gåen vindusheismotor, og konstarte at de to andre som ikke virka egentlig virka, men der var det noe strømproblem.

Med litt konsultasjon med Kay Langhelle om hvor feilen mest sannsynlig lå, så ble det bestemt at jeg skulle sjekke inni gummimansjetten i sjåførdøra om det kunne være noe å se der. Vel, jeg lar bildet tale for seg selv, jeg skjønner _ikke_ hvordan det kan bli så mye dritt inni der, mansjetten er jo hel og fin, og aldri vært utplukka..

drbrudd.jpg

Så det ble vertfall klipt de fleste av ledningene der og skjøta på et stykke slik at krympeskjøtene ikke ender i døråpninga. Viste seg at ene bryteren også var gåen, men når jeg bytta plass med bryteren i sjåførdøra med bryteren i høyre bakdør så begynte bryteren å virke igjen, kanskje det bare var å få gitt'n litt juling som skulle til? :D Nå virker vertfall alle rutene.

Har også fiksa takluka, bytta ene skinna oppi der, og måtte smøre opp igjen mekanisken, men nå virker den også helt som den skal. FLINK!! kiddie :pimp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Og stoltere skal du bli, Mikkel!!! :)

For nå er det igjen bare 1 feil på denne bilen, og det er varmeapparatsvifta..

Resten har jeg nå fiksa :)

Er bare pusling og fiksing for tiden, men det er en god følelse å ha fått alle vinduene til å virke, fiksa takluke og det med vindusviskere og blinklys.

Så nå er det bare for bdybdal å dra seg hit og montere ny varmeapparatsvifte, så er jeg i boks :)

I morgen skal jeg starte jobben med å lakke innvendige lister svart, gleder meg til å se hvordan det blir..! Er redd det ikke blir bra, da.. Men man får se.!!

Kanskje jeg skal maskere på ei rød stripe..? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider