Gå til innhold

Thoftes Golf lll Prosjekt

Ranger emnet


thofte

Anbefalte innlegg

Mye inspirasjon og hente her ja. Ser ut som du får en fin bil! Et par spørsmål:

* Den lakkeringen av tromlene bak som du viser på side 4 brukte du noen spesiell type lakk, eller bare vanlig svart farge?

* Speedometeret som du så vidt viser på side 3, regner med du har byttet dette selv? Var det vanskelig å komme til? Mye som måtte demonteres? Hvor har du kjøpt de nye skivene? De så jo mektig tøffe ut...

Det var en gang en bestefar som hadde en golf...

Men ikke nå lenger for nå er den min!

Takk bestefar!

- 94 Golf III 1,8 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 196
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som de andre sier: Hammerite er tingen, kjemper en tapper kamp mot rusten også:m'm: Kanskje du er klar over det, men det finnes også spesial lakk til nettopp calipper/trommel, som er enda mer varmebestandig. Har en slik rød liggende, og den er selvskreven til calipperne siden de blir enda varmere..:)

 

Når det kommer til speedoen, så må jeg ærlig innrømme at det bare var et bilde jeg lånte av Stress87:D Her kan du lese litt om det fra hans prosjekt. Ganske sikker på at han bestilte det fra http://www.astina.dk/ :)

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Update! Nå på lørdag når jeg dro på jobb hørte jeg mange ulyder fra clutchen, det kommer liksom fra pedalen. Både når jeg presser den inn og slipper den så "hakker" den på en måte, kan være flere "hakk", alt fra 1-3 ganger. Det smeller svakt av det også.

Og når jeg skulle lukeparkere kjerra utenfor jiobb så clutcher jeg litt samtidig som jeg er forsiktig på gassen, plutselig smeller det sinnsykt høyt fra clutch(pedalen), bilen kveles og skytes fremover i en unormal stor fart (i forhold til vanlig kveling). I øyeblikket kjentes det ut som den "hakket" og at det var årsaken.

Jeg skal på feilsøking på fredag for i finne ut hva som er galt, men hvis det er noen som overhodet har en idè om hva som er galt så ikke nøl med å si ifra!!:)

 

Men for å gjøre historien enda mer trist og dyr, så skjedde akkurat det samme som nevnt over når jeg skulle hjem fra jobb. Men da måtte det skje midt i en sving på glattisen. Dermed kveltes bilen og rattlåsen slo inn.. For å gjøre en lang historie kort: Ferden endte i en palle baderomsfliser til en flisebutikk:shake

 

Døm selv:

dsc00864og8.jpg

 

dsc00865tg6.jpg

 

1. Høyre tåkelys/blinklys knust og knekt fester

2. Høyre angel eyes knust

3. Frontfanger oppskrapet og jævlig (høyre), muligens forskjøvet

4. Grillist oppskrapet og delvis bøyd (høyre)

5. Høyre forskjerm er bøyd innover der hovedlykten går. Bøyd delvis tilbake med mannekraft, slik at det i det minste går fint å sette inn nytt lys.

 

Alt pågangsmot er dermed borte:( Så vet ikke helt hva som skjer nå, alt er avhengig av hva resultatet blir etter feilsøkingen..

 

Ha en ellers fortreffelig aften!:shake

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk:) Problemet er at jeg bare har del-kasko, så på grunn av høy egenandel og usansynlig høyt bonus tap, så lønner det seg absolutt ikke å ta det på forsikringen.

 

Eneste positive i det hele var at jeg dro til flisebutikken på mandags morgen for å si ifra om skadene på baderomsflisene, samt å ta på meg ansvaret. Snakket med daglig leder og fikk beskjed om at slike ulykker hadde de med trucken ofte, så dette var ingenting å bry seg om. Så takket han meg for at jeg sa ifra:) Litt hell i uhellet må man jo ha:D

 

Det som plager meg mest nå er at jeg har en ekkel tanke om salg i bakhodet hvis clutchen blir dyr å fikse:(

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, gi det litt tid heller. Frontfangeren bytter du bare ut med en tøffere, eller går løs med glassfiber på den du har:)

 

Lyktene er dumme, men fra TM blir det vel ikke såå galt pris heller hvis dere likevel skal ta en storbestilling..

 

Og clutshen, er ikke jeg noe spesialist. MEN i værste fall, så må du vel bytte hele clutshen, og iallefall her nede, så kjenner jeg en kar som tar ca. 4-5000kr inkl. deler. Men du får se da vettu, hva de sier.. Håpe på det beste, rart egentlig siden den har gått så lite om clutshen har ryki, min nærmer seg 100.000km nå, og clutshen er stram og fin og god som ny..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår