Gå til innhold

Lakkering av bil. Hvordan?

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tenkt å hellakkere bilen min utvendig. Har minimalt med penger, så vil ha det billigest mulig. Jeg har tenkt på bengalakk og rulle. Funker det? Hvordan blir finishen? Hva burde jeg gjøre før jeg skal lakke med bengalakk? Pusse helt ned, eller bare matte?

Kom evt med andre tips. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matte ned er ikke så nøye, bare legg på mange lag med bengalakk, pusser ned bengalakken etter hvert lag over hele bilen litt så det ikke dannes sånn 'bakker' ... så fortsetter du til resultatet blir fint.. :)

bengalakken på russebilen vår holdte seg lenge, men den var så stor at vi bare gadd 2 lag.. :p

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benga er fint det, helt til du skal male der det er trangt og ekkelt og komme til.. Da er det noe dritt å få fint.. Var jeg deg, hadde jeg vaska hele bilen med noe kraftig som lynol 2-3 ganger, maskert, kjøpt lakksprøyte til 2-300 og bengalakk og tynner å så sprøyta den.. Går like fort, og blir finere.. :) Er supert å gjøre dette ute etter en "regnnatt", da støver det ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ja, men skal jo stortsett lakke store flater. Så da funker det vel med rulle/pensel? Hvordan skal jeg isåfall blande? 60/40?

Ang sprøyte så har jeg bare en kompressor på 25L.. Blir litt vel lite til hellakkering. Eller?

Har heller ikke noen plass og stå å lakke med sprøye. Har stor garasje, ja, men er mange ting inni der som ikke har behov for sprøytestøv. :)

Hvor får man kjøpt bengalakk forresten? og ca pris?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har tenkt å hellakkere bilen min utvendig. Har minimalt med penger, så vil ha det billigest mulig. Jeg har tenkt på bengalakk og rulle. Funker det? Hvordan blir finishen? Hva burde jeg gjøre før jeg skal lakke med bengalakk? Pusse helt ned, eller bare matte?

Kom evt med andre tips. :)

Er det noen som har fortalt deg at vis du kliner inn bilen med det bengalakksølet, så har du ødelagt bilen for all fremtid!:iconsm

For du kan ikke ha noe som ligner vanlig lakk eller tecktylprodukter på bilen etterpå,

for da bare KOKER Bengasølet rett av!

Tips er om det er dårlig med kroner å kjøpe "lastebillakk" den koster nesten det samme,men du ødelegger iallefall ikke bilen!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet at benga ikke er helt kurrant å bruke, men er derfor jeg spurte her om andre tips. Lastebil-lakk? Har hørt at man kan få kjøpt feilblanda lakk ganske billig. Er det et alternativ?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider