Gå til innhold

bråk i bakakslingen

Ranger emnet

btl

Anbefalte innlegg

Heisann

Av og til når jeg spinner ut ræva på tøff asfalt eller akslerer i førstegir kommer det stygge lyder fra bakakslingen. Jeg lurer på hva denne lyden kan være. Kan det være diffbremsen som bråker? Jeg tror det er lamelldiff. lyden er slik.. klakk, klakk, klakk, klakk, klakk, klakk. Høres nesten ut som at den spoler på tannhjulene eller noe sånt. Noen som har noen idéer?

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off... jeg har den samma fæle lyden på våt asfalt feks... klakk klakk klakk.. men jeg kjenner det i bilen og da...

så når jeg lånte 17" så kjentes det ut som bilen vrei seg noen ganger.. det var ikke sammen med lyden.. men når jeg kjørte normalt... kjentes ut som rompa vrei seg litt ut.. ideer?

Volvo 940LT 95'

Volvo 245 86'

x - Volvo 245 91'

x - Volvo 240 GLE 86'

x - VW Golf MKII 88'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by btl

Heisann

Av og til når jeg spinner ut ræva på tøff asfalt eller akslerer i førstegir kommer det stygge lyder fra bakakslingen. Jeg lurer på hva denne lyden kan være. Kan det være diffbremsen som bråker? Jeg tror det er lamelldiff. lyden er slik.. klakk, klakk, klakk, klakk, klakk, klakk. Høres nesten ut som at den spoler på tannhjulene eller noe sånt. Noen som har noen idéer?

Hmm..

Er du sikker på at du har lamell ??

Kan hende det bare har røket noe som gjør at det sperrer..

Kamerat av meg med en ford capri trodde også at det var lamell sperre på den, spant piruetter og sladda som bare det.. Men en dag fikk han sånn ulyd også.. ble værre og værre..

Tok det opp å så og da ver det noe som hadde falt av/blitt ødelagt så det gjorde at det sperra...

Bare en tanke :rolleyes:

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hvis det har hendt noe med lamelldiffen,høres det kun når man tar en krapp sving,for da går hjula med forskjellig fart.

Har skutt noen sånne differ og det som skjer er at de to pinnene som ligger i kryss inni diffen knekker.og da får ikke de 4 sidedreva riktig avstand til solhjula (drevet som som stikkakselen sitter inni) og dreva begynner å klatre i hverandre og da blir det salat etter kort tid.

Men når du kun har ulyd rett fram er det jo ikke det som er galt.....

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider