Sprayboks Anders Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 noen som har erfaringer/tips og trix? er ferdig å frese kanalene så lurer i hovedsak på finnish på kanalene, bearbeiding av forbrenningsrom og runding av kanter? eventuellt erfaringer om hvor mye som er lurt å frese ut. planen er å la det stå 44/35 ventiler i den og en kvassere kam (kg03 el. tilsv.) Skal stå i en turbobil. Siter - 2000 Toyota Landcruiser - 1976 Chevrolet malibu classic stw prosjekt x 1987 Volvo 740gl b230k/a solgt x 1996 Volvo 945 b230fk fjellvegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigbrede Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Det eneste jeg vet sikkert om dette er: Det er ikke bare å frese ut til man blir fornøyd!!! Setter man bort en topp for porting hos noen som virkelig kan det bruker de fort en uke eller 2!!!! Arrester meg om jeg tar feil, men tror ikke det er lurt å begynne på dette uten noen form for kunnskap....:bok: Ring eller surf litt rundt og hør hva som må til og hvordan det bør gjøres, det ville ihvertfall jeg gjort. Lykke til:volvopower: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Lærer ikke av å ikke prøve. men porting er en tidskrevende jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 gjør et søk her: http://www.forums.turbobricks.com ligger noen bilder der et sted. Det er eksosen som er restriktiv. Innsuget trenger nesten ikke å gjøres noe med. Kjøp deg bøker om temaet og les ALT du kommer over på nett, før du begynner å frese og slipe her og der uten mål eller mening. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Kanter som er igjen etter støping er vel ikke så farlig og fjerne? Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Kanter som er igjen etter støping er vel ikke så farlig og fjerne? er vel heller ikke det som går under "porting"? når du fjerner material og gjør kanalene stårre, og kansje til og med bytter og gjør klar toppen for større ventiler, DET er porting, og ikke noe en egentlig bør sette igang med selv, men når(hvis) du får noen til å gjøre det for deg, anbefaler jeg deg selvfølgelig å være med å se hvordan og hva de gjør, så kan du jo prøve selv neste gang.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprayboks Anders Skrevet September 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 fan... var jo svidd hull i ene eksoskanalen i den toppen... får prøve å legge i en sveis... Polert finnish best, eller ru? Mener ru eksosside gir mer nm... Siter - 2000 Toyota Landcruiser - 1976 Chevrolet malibu classic stw prosjekt x 1987 Volvo 740gl b230k/a solgt x 1996 Volvo 945 b230fk fjellvegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 altså, skal du ha større ventiler må man frese og sette inn nye ventilseter , føringer og litt annet dildall. for 46/40 ventiler skal krb ha 12500 kr ;) ferdig Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Hva gjør man egentlig når man porter toppen? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprayboks Anders Skrevet September 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 altså, skal du ha større ventiler må man frese og sette inn nye ventilseter , føringer og litt annet dildall. for 46/40 ventiler skal krb ha 12500 kr ;) ferdig skal ikke ha større ventiler i første omgang. Siter - 2000 Toyota Landcruiser - 1976 Chevrolet malibu classic stw prosjekt x 1987 Volvo 740gl b230k/a solgt x 1996 Volvo 945 b230fk fjellvegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 når man porter så øker man fløde grensene, dvs gjør at mer luft kan passere iløpet av mindre tid. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 ja, eller enkelt, man sliper i kanalene så de blir større *har du satt i motoren i bilen din selv eller kjøpt ferdig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprayboks Anders Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 holder på å bygge, sakte men sikkert... motoren står i bilen nå, er stort sett orginal: b230fk 96mod med kg steg 2 chip og litt større turbo fra en diesel som lader rundt 0,8 bar. Siter - 2000 Toyota Landcruiser - 1976 Chevrolet malibu classic stw prosjekt x 1987 Volvo 740gl b230k/a solgt x 1996 Volvo 945 b230fk fjellvegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.