Gå til innhold

Politiet dumper volvo:(

Ranger emnet


scb

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Korrupsjon er et bredt ord, må ikke innvolvere 1000vis av mennesker.

 

Du drar frem at du har sett mye korrupsjon i andre land, så du har tydeligvis innblikk i kulissene resten av verden.

Men jeg kommer over veldig mye info via jobben her til lands.

Norge er et bra land alt i alt, men blir ganske naivt å tro at det ikke kunne vært bedre.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er et bra land alt i alt, men blir ganske naivt å tro at det ikke kunne vært bedre.

 

Enig der.

 

Det jeg mente er at i andre land så ser jeg det hele tiden.

Må gi et 50-dollar-handshake for å få utstyr kjappere gjennom tollen, 3 kartonger sigaretter til politiet for at de skal klarere saker og ting etc etc.

 

Har aldri vært borte i noe slikt i Norge på noen som helst måte.

Men det finnes sikkert, bevares.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er umulig å drive slikt åpenlyst i Norge.

 

Kan gi et kjapt eksempel på hva jeg tar for korrupsjon.

En del år siden, da man var 18 og fersk med lappen.

To kamerater mistet lappen et par dager etterhverandre, en for å kjøre 5km over lappgrensa i 80, og en for å ta en brekksladd på åpen og tom plass.

Begge fikk også lik straff, lappen inndratt i 6mnd og en bot.

Han som tok brekksladden prøvde å søke om å få lappen tidligere tilbake, men det var ikke svar å få engang etter gjentatte forsøk.

Han andre (som kommer fra en velstående familie) sendte mora si ned på stasjonen en tur, og vips så hadde han lappen tilbake, og boten var forsvunnet.

Ikke kom å si at hun pratet lensmann til å gjøre dette? (samme lensmann i begge saker).

Har nærmest utallige slike historier, og nekter å tro alle er tilfeldige.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kom å si at hun pratet lensmann til å gjøre dette? (samme lensmann i begge saker).

Har nærmest utallige slike historier, og nekter å tro alle er tilfeldige.

 

Nei det er vel sant det.

 

Men sånn generelt så tipper jeg at en oppegående mor er mye bedre til å ordlegge seg enn en sinna råner som har blitt fratatt lappen. :)

 

Så jeg tror vel det er heller det som skyldes forskjellen. Men det er jo ikke riktig det heller da. Men at noen er bedre til å argumentere og får fordeler av det er lettere å svelge for min del enn at de blar opp penger.

 

Men hva som er sant er vel ikke lett å komme til bunns i.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at det blir passat ;)

 

Stemmer nok dette. Iallefall det jeg har hørt av politiet selv i asker og bærum.. Var mange bilmerker som ble testet for politibruk og der kom volvoen dårlig ut pga vekta. Og siden volvo sitt anbud ble noe lavere enn de andre merkene, har de da droppet volvo. Synd at det blir basert kun pga en test, og volvo hadde nok regnet med at de skulle vinne anbudet i år også - så derfor kom de ikke noe høyere anbud i år enn det har gjort før.

Men tror nok passatene skal få slite litt med politiets kjørestil når det gjelder politijakt :hammer

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Leste at Politiet skal dumpe Volvo..... Det syns jeg faktisk er litt trist..

 

Synes det er bra, for da blir det itteno problem å kjøre fra purken :volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden volvo sitt anbud ble noe lavere enn de andre merkene, har de da droppet volvo. Synd at det blir basert kun pga en test, og volvo hadde nok regnet med at de skulle vinne anbudet i år også - så derfor kom de ikke noe høyere anbud i år enn det har gjort før.

 

Prinsippene bak de fleste offentlige anskaffelser er at det økonomisk mest fordelaktige tilbudet vinner. Derfor er jeg litt usikker på hva du mener med høyere anbud Gæærn-Rumpe.

 

Innenfor begrepet "det økonomisk mest fordelaktige" ligger elementer som f eks pris og kvalitet. Disse elementene skal regnes sammen etter en forhåndsdefinert fordelingsnøkkel, og den som totalt sett kommer best ut har det økonomisk mest fordelaktige tilbudet, selv om prisen kanskje ikke er lavest.

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Både Volvo, Toyota og Ford skal ha klaget på PDMT-rapporten

Jeg skjønner at Volvo og Ford klager, men hvorfor klager Toyota?

 

Ellers, er det lenge siden volvo var stor del av politibiler i Bergen! Her har det vært mye Ford, Subaru, m.m. i lengre perioder. Ser også S80 politibiler, m.m., men det varierer mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår