Gå til innhold

Driftingløp på Rudskogen - 21.10.06 - Ingen startavgift

Ranger emnet

Shakotan

Anbefalte innlegg

Må forresten rette en stor takk til Morten på Bilprodukter som turte å låne meg Supraen sin slik at jeg kunne ta med noen passasjerer i lunsjen. Hadde med et par vakter, en kameramann fra NRK og Graham fra Prodrift. Var litt redd for bilen til å begynne med, men så skjønte jeg at den faktisk ville gjøre det jeg ba den om.

Ikke bare fikk jeg luftet noen nøkkelpersoner, men det betød faktisk mye for meg rent personlig også. Jeg har jo nesten ikke fått kjørt siden 2004, så det var nesten så jeg fikk klump i halsen når jeg fikk hele runden til å klaffe 100% på den siste runden med Graham i passasjerstolen. Styrstopp og turtallssperra inn i alle svinger. Helt rått!

Tusen takk Morten. Om det ikke var for at du er så jævlig stor og maskulin så hadde jeg ligget med deg der og da :D

Snakka med Morten idag, og hadde det ikke vært for at du også er stor og maskulin tror jeg jaggu han hadde liggi med deg også etter den kjøreturen du ga ha ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 278
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ben syntes det var veldig bra, og han syntes nivået på sjåførene var bra. Ble battle på slutten av dagen ja, hadde flere biler møtt restriksjonene for Pro hadde det blitt mange flere der...

Kritikk må man tåle, det er sant. Men det har vært masse positiv tilbakemeldinger og det kom rundt 1000 besøkene å titte på i regnet, det er ikke dårlig. Ble brukt breisladd svingen fordi det er ikke maange steder å velge mellom, svingen er også lagt opp mye likt som noen av banene de bruker i japan... Nå har ikke jeg all verdens peiling på dette, så det kommer sikkert noen svar av flere som vet mer enn meg...

Mvh

Synd vi gikk glipp av det vi kom for da, kanskje hatt det litt tidligere :(

1000 mennesker altså?? Wow, vi anslo kanskje 200 ::biker

Audi A4 B6 E8 TQS

Montering av RNS-E i AUDI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd vi gikk glipp av det vi kom for da, kanskje hatt det litt tidligere :(

1000 mennesker altså?? Wow, vi anslo kanskje 200 ::biker

Rundt 1000 ja, ble litt dødtid rett og slett fordi dette var første gangen, og vi var vel litt usikkere på hvor nærme vi kunne sende bilene etter hverandre. Det hjalp ikke at de lånte intercomene begynte å kødde heller :)

Tror du dro litt tidlig, vi slapp jo ut 3 stk av gangen noen ganger også :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så er jeg så skuffa som jeg kan bli. Dette MÅ være det dårligte arrangemanget jeg har vært på i mitt liv!!! Altså, DRIFT BATTLE er 2 biler som kjører en løype 2 ganger, annenhver gang foran og bak. De skal holde seg tett inntil, og "battle" om poengene gjennom kurvene. Det som møtte oss på Rudskogen var en utvidet breisladd konkurranse. Ok, været var ikke optimalt og det var synd det regnet. Men uansett, dette var breisladd og 80% kunne det ikke. Veldig synd at man skal gjøre en slik bommert... Hvorfor kjørte ikke Kenneth Moen og gutta? De kan da drifte!!!! Alle jeg har snakket med som var der mente det var drit kjedelig og utrolig skuffende. Nå står dt i programmet at kun de som kjører PRO klassen skal "battle", men vi var der til kvart over fire, da hadde vi stått og sett på at en liten gjeng sladdet seg rundt storsvingen i ca 5 timer. Mao totalt uinteressant!!! Om gutta i pro klasen kom seg på banen sånn kloken 17, eller om de kom seg på banen i det hele tatt ???? så er vel det litt sent? Kanskje si i fra at hele dagen er bortkastet, kom klokken 17:30 og se en halvtime med drifting!!! Nei, dette hadde jeg gledet meg til som pokker, men fy faen å skuffet vi er!!!! Det eneste som gledet var en kar i en 3 serie bmw, han showet fra deposvingen og resten av veien, all cred til deg!!! (og han med s14 med s15 lyktene som desverre dro av og tok av litt plast)!!

Gleder meg uansett til neste år, håper alle skuffelser er borte og at vi da kan få se litt ekte battle i Norge for en gangs skyld ;)

:hvaskjera

[ironi]Takk for konstruktiv tilbakemelding[/ironi]

Klarer nesten ikke å ta deg seriøst engang. Drifting er ikke bare det man ser på videosnutter fra Japan. Akkurat som asfaltracing ikke bare er F1. Dersom du forventet deg 100 værstinger som skulle kjøre side om side hele dagen, så skjønner jeg at du er skuffet. Men da må du nesten jekke ned forvetningene en smule, eller kanskje finne på noe annet. Leie Tokyo Drift eller noe f.eks.

Dette var det første driftingløpet i Norge, og målet var å gjennomføre uten store problemer. Det klarte vi. Vi så også at vi må gjøre noen endringer til neste år, blant annet for å effektivisere kvalifisering.

Jeg gidder ikke å kommentere alt du sier, for det er så til de grader tydelig at du har misforstått hva dette handler om. Om det er fordi vi har vært utydelige i markedsføringen så beklager jeg det, men trodde du virkelig at vi bare kunne tromme sammen verdens beste driftere og underholde deg i syv timer på Rudskogen i Oktober med de forventningene du tydeligvis hadde? Har det ikke falt deg inn at vi kanskje ikke er helt på det nivået enda?

Du etterlyser Kenneth og gutta. Hvem er de andre gutta? Kenneth fikk desverre ikke bilen klar pga. trøbbel med ledningsnettet. Det var selvsagt synd, men han kommer sterkere tilbake neste år.

De fem timene som du sto å så på at noen bare sladdet litt, så var vi andre opptatt med trening og kvalifisering. En svært nødvendig del av enhver konkurranse. Øvelse gjør mester, derfor brukte vi en del tid på nettopp øving. Det var en grunn til at vi ikke annonserte at vi skulle kjøre finaler før kl. 14. At du synes det var kjedelig er selvsagt synd, men for å finne talenter som kan tilfredsstille dine behov i fremtiden, så er det nå engang en del av gamet.

Håper dette oppklarer noe. Dersom du har noen konkrete forslag til forbedringer så ikke nøl med å lufte dem her.

Mvh

Fredrik Sørlie

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ironi]Takk for konstruktiv tilbakemelding[/ironi]

Klarer nesten ikke å ta deg seriøst engang. Drifting er ikke bare det man ser på videosnutter fra Japan. Akkurat som asfaltracing ikke bare er F1. Dersom du forventet deg 100 værstinger som skulle kjøre side om side hele dagen, så skjønner jeg at du er skuffet. Men da må du nesten jekke ned forvetningene en smule, eller kanskje finne på noe annet. Leie Tokyo Drift eller noe f.eks.

Dette var det første driftingløpet i Norge, og målet var å gjennomføre uten store problemer. Det klarte vi. Vi så også at vi må gjøre noen endringer til neste år, blant annet for å effektivisere kvalifisering.

Jeg gidder ikke å kommentere alt du sier, for det er så til de grader tydelig at du har misforstått hva dette handler om. Om det er fordi vi har vært utydelige i markedsføringen så beklager jeg det, men trodde du virkelig at vi bare kunne tromme sammen verdens beste driftere og underholde deg i 7-timer på Rudskogen i Oktober med de forventningene du tydeligvis hadde? Har det ikke falt deg inn at vi kanskje ikke er helt på det nivået enda?

Du etterlyser Kenneth og gutta. Hvem er de andre gutta? Kenneth fikk desverre ikke bilen klar pga. trøbbel med ledningsnettet. Det var selvsagt synd, men han kommer sterkere tilbake neste år.

De fem timene som du sto å så på at noen bare sladdet litt, så var vi andre opptatt med trening og kvalifisering. En svært nødvendig del av enhver konkurranse. Øvelse gjør mester, derfor brukte vi en del tid på nettopp øving. Det var en grunn til at vi ikke annonserte at vi skulle kjøre finaler før kl. 14. At du synes det var kjedelig er selvsagt synd, men for å finne talenter som kan tilfredsstille dine behov i fremtiden, så er det nå engang en del av gamet.

Håper dette oppklarer noe. Dersom du har noen konkrete forslag til forbedringer så ikke nøl med å lufte dem her.

Mvh

Fredrik Sørlie

Vel, først vil jeg vil si at du ikke må legge så mye følelser i svaret ditt. Ta meg seriøst, ta de 9 andre jeg var der med seriøst og. Vi hadde nok et MYE høyere forventingsnivå og det er lov å bli skuffet og det er lov å fortelle det?? Vil du bare lese om de som var strålende fornøyd blir det vel feil.

Vi tittet på programmet senest fredag kveld (vært innom sidene deres utallige ganger siden den kom opp i frykt for at dette skulle bli avlyst) og så at finalene begynte klokken 14:00. Vi sto og tittet på trenignen og syns det var så der. Jeg og de andre har forståelse for at en realtivt NY gren i Norge ikke kan måles på nivå med verdensproffer, det forventet vel ingen heller. Det vi forventet var battle, 2 og 2 som kjører, faen å moro det er og vi hadde gledet oss stort til det. Skuffelsen BLE stor når vi etter fem timer ikke hatt sett noe til det, og når finalen begynte litt for sent og vi var to timer inni den og vi fortsatt ikke hadde sett noe battle ble vi skuffet ja! JEg har kjefta på masse kompiser som ikke stilte opp denne dagen, folk som er genuint interessert i bilsport, bygger egne biler, jeg kjeftet på de fordi verdien av å stille opp på bilsport er så stort og så viktig at jeg skjønner ikke grunnen til at de syter over at det ikke er mer bilsport i Norge enn det er! Vel, denne gangen kunne jeg for første gang si " dere gikk ikke glipp av noe". Dette er min mening og tydeligvis de 9 andre sin mening for vi alle var skuffet. Og sist jeg sjekket har man lov til å bli skuffet, man har lov til å yttre det. Mange vil nok ikke være enig, noen vil være det. SLik er det bare.

Jeg forventet meg ikke dette, http://video.google.com/videoplay?docid=3109664264993430435&q=drift+battle

Ingen av oss forventet at vi skulle få 7 timer underholdning med de råeste drifterne, men vi foventet oss battle og det fikk vi ikke (vi trodde det ikke kom heller) derfor dro vi litt tidligere enn først antatt. Og vil du ærlig vite hva JEG vil ha så er det battle. Jeg kan med hånden på hjerte si at det er den kuleste grenen i motrosport, absolutt det råeste jeg kan få sett på! Og de jeg etterlyste var resten av gjengen som feks var utpå i Juli med s15, en sort supra som drifta bra, og et par andre biler jeg ikke husker i farta. Jeg vet ikke navnene, er ikke så inne i miljøet, er mer en stor støttespiller som publikumer ;)

Alle forstår at trening gjør mester, slik er det innen alt. Men trening kan vel også tas utenom selve main events (type i fremtiden)? Men som sagt, cred til de som kjørte bra, cred til dere som står bak og får driftingen i fokus i Norge, vi vil ha mer av det. Men dere må også tåle en negativ tilbakemelding :)

Her er programmet:

Program

07.00 : Portene åpner

07.00 – 12.00 : Innsjekk og teknisk kontroll

08.00 : Førermøte

09.00 – 10.00 : Trening – Club

10.00 – 11.00 : Trening – Pro

11.00 – 12.00 : Lunsjpause – m/stuntshow

12.00 – 13.00 : Kvalifisering – Club

13.00 – 14.00 : Kvalifisering – Pro

14.00 – 16.00 : Finaler – Club

16.00 – 18.00 : Finaler – Pro

Om jeg ikke huske feil begynte kvalifiseringen sånn 14:30??

Og beklager litt for at det første innlegget ikke ble veldig godt formulert, ville bare ha det ut :S

Kanskje kan jeg være med en dag når bilen er klar :)

Audi A4 B6 E8 TQS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, først vil jeg vil si at du ikke må legge så mye følelser i svaret ditt. Ta meg seriøst, ta de 9 andre jeg var der med seriøst og. Vi hadde nok et MYE høyere forventingsnivå og det er lov å bli skuffet og det er lov å fortelle det?? Vil du bare lese om de som var strålende fornøyd blir det vel feil.

Vi tittet på programmet senest fredag kveld (vært innom sidene deres utallige ganger siden den kom opp i frykt for at dette skulle bli avlyst) og så at finalene begynte klokken 14:00. Vi sto og tittet på trenignen og syns det var så der. Jeg og de andre har forståelse for at en realtivt NY gren i Norge ikke kan måles på nivå med verdensproffer, det forventet vel ingen heller. Det vi forventet var battle, 2 og 2 som kjører, faen å moro det er og vi hadde gledet oss stort til det. Skuffelsen BLE stor når vi etter fem timer ikke hatt sett noe til det, og når finalen begynte litt for sent og vi var to timer inni den og vi fortsatt ikke hadde sett noe battle ble vi skuffet ja! JEg har kjefta på masse kompiser som ikke stilte opp denne dagen, folk som er genuint interessert i bilsport, bygger egne biler, jeg kjeftet på de fordi verdien av å stille opp på bilsport er så stort og så viktig at jeg skjønner ikke grunnen til at de syter over at det ikke er mer bilsport i Norge enn det er! Vel, denne gangen kunne jeg for første gang si " dere gikk ikke glipp av noe". Dette er min mening og tydeligvis de 9 andre sin mening for vi alle var skuffet. Og sist jeg sjekket har man lov til å bli skuffet, man har lov til å yttre det. Mange vil nok ikke være enig, noen vil være det. SLik er det bare.

Ingen av oss forventet at vi skulle få 7 timer underholdning med de råeste drifterne, men vi foventet oss battle og det fikk vi ikke (vi trodde det ikke kom heller) derfor dro vi litt tidligere enn først antatt. Og vil du ærlig vite hva JEG vil ha så er det battle. Jeg kan med hånden på hjerte si at det er den kuleste grenen i motrosport, absolutt det råeste jeg kan få sett på! Og de jeg etterlyste var resten av gjengen som feks var utpå i Juli med s15, en sort supra som drifta bra, og et par andre biler jeg ikke husker i farta. Jeg vet ikke navnene, er ikke så inne i miljøet, er mer en stor støttespiller som publikumer ;)

Alle forstår at trening gjør mester, slik er det innen alt. Men trening kan vel også tas utenom selve main events (type i fremtiden)? Men som sagt, cred til de som kjørte bra, cred til dere som står bak og får driftingen i fokus i Norge, vi vil ha mer av det. Men dere må også tåle en negativ tilbakemelding :)

Her er programmet:

Program

07.00 : Portene åpner

07.00 – 12.00 : Innsjekk og teknisk kontroll

08.00 : Førermøte

09.00 – 10.00 : Trening – Club

10.00 – 11.00 : Trening – Pro

11.00 – 12.00 : Lunsjpause – m/stuntshow

12.00 – 13.00 : Kvalifisering – Club

13.00 – 14.00 : Kvalifisering – Pro

14.00 – 16.00 : Finaler – Club

16.00 – 18.00 : Finaler – Pro

Om jeg ikke huske feil begynte kvalifiseringen sånn 14:30??

Det er klart det er følelser inne i bildet. Jeg har jobbet ræva av meg i tre uker uten søvn for å få alle bitene på plass. Vi har svidd av 60-70 laken for å dra i gang noe som i fremtiden kan bli det du vil ha. Men det er ikke bare å knipse med fingrene. Negative tilbakemeldinger er helt ok, men ikke når de blir servert på den måten!

Jeg kan selvsagt ikke kreve at alle som kommer for å se på vet hvor mye arbeid som ligger bak et slikt arrangement, men utsagn som at "Dette MÅ være det dårligte arrangemanget jeg har vært på i mitt liv!!!" er svært lite hyggelige å få. Dette var det første løpet i Norge noensinne!. Du sammenligner det med D1 i Japan, og utrykker skuffelse over at vi ikke er på det nivået. Det er faktisk jævlig kjipt for oss som har slitt for å få til noe, og jeg lyver dersom jeg sier at det ikke påvirker humøret mitt. Jeg tar gjerne konstruktive tilbakemeldinger (selv om jeg nok har en lengre liste over ting som skal forbedres enn noen andre), men ubegrunnet drittslenging har jeg lite til overs for...

Ja, vi lå litt bak skjemaet, men rakk å bli ferdig i tide. Finaler pro var faktisk fra 16.30 - 17.45 eller noe. Tatt i betraktning at vi aldri har gjort dette før og ikke ante hvor lang tid ting ville ta, så synes jeg vi traff ganske bra. At du forventet at alle skulle kjøre twin battle er synd, men alle med litt sunn fornuft skjønner at vi ikke bare kan sende alle ut side om side. LITT sikkerhet og hensyn til uerfarne deltakere synes jeg vi kan koste på oss sånn i startfasen...

Som du kanskje ser av de andre tilbakemeldingene, så er dere 9 tydeligvis de eneste som lever i en Playstation verden der ting blir servert på sølvfat uten tanke på hva som ligger bak. Resten av de 1000 som var der skjønner at vi må begynne et sted, og at dette kan være starten på noe helt rått. Men du mener kanskje at været også var vårt ansvar?

PS. De eneste S15 Silviaene som drifter i Norge tilhører Kenneth og Tom Ole. Tom Ole kjørte og Kenneth sto i depotet. De andre du etterlyser var alle tilstede (unntatt supraen). Men vi kan dessverre ikke tvinge folk til å kjøre, selv om det nok er noe vi bør jobbe med dersom vi skal tilfredstille deg og vennene dine...

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev vel at vi ikke forventet verdens beste førere, eller at ikke alle skulle kjøre "twin", hvis du hadde lest ser du det! Og om vår mening er at dette er det kjipeste motorsport eventen vi har vært på så kan du ikke ta slik på veie. Arrangerer andre ting selv, og om folk kommer med tydlige negatvie tilbakemeldinger er det en av mange grunner til å ta det til ettertanke, om det er viktig eller uviktig, jeg går ihvertfall ikke løs på folk på den måten om noen er negative til noe jeg har stilt i stand. Som sagt også så all cred til dere som arrangerte dette, og for oss "playstation, japan drifting skjønner ingenting gutta" så kan vi vel bare gleder oss til neste år og at alt kommer til å bli bedre og at dette sannsynelig var den første og siste skuffelsen!

Tydeligvis er det bare å la dette ligge dødt med måten du utbasunerer deg på tilbake så får vi leve i vår playstation verden og ikke forstå en dritt. Lykke til da.

Audi A4 B6 E8 TQS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev vel at vi ikke forventet verdens beste førere, eller at ikke alle skulle kjøre "twin", hvis du hadde lest ser du det! Og om vår mening er at dette er det kjipeste motorsport eventen vi har vært på så kan du ikke ta slik på veie. Arrangerer andre ting selv, og om folk kommer med tydlige negatvie tilbakemeldinger er det en av mange grunner til å ta det til ettertanke, om det er viktig eller uviktig, jeg går ihvertfall ikke løs på folk på den måten om noen er negative til noe jeg har stilt i stand. Som sagt også så all cred til dere som arrangerte dette, og for oss "playstation, japan drifting skjønner ingenting gutta" så kan vi vel bare gleder oss til neste år og at alt kommer til å bli bedre og at dette sannsynelig var den første og siste skuffelsen!

Tydeligvis er det bare å la dette ligge dødt med måten du utbasunerer deg på tilbake så får vi leve i vår playstation verden og ikke forstå en dritt. Lykke til da.

Man høster som man sår.....

Kanskje du skulle dratt tilbake til australia eller hvor du har vært masse og sett på drifting?? :)

Hilsen en som storkoste seg den dagen, selvom det var dårlig vær, ble endel venting, og ting ble utsatt..

Asim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du skrev faktisk det. Om ikke i klartekst, så kom det jo ganske tydelig frem at du kom for å se to biler side om side og ingenting annet. At dette ikke kan la seg gjøre på det nåværende tidspunkt så ikke ut til å falle deg inn. Derfor blir jeg naturlig nok litt i forsvar. Jeg gjør dette fordi jeg har stor personlig interesse for sporten, og da tar jeg det naturlig nok personlig når jeg føler at kritikken går over alle støvelskaft.

Men som sagt, det er ikke innholdet jeg har problemer med. Bare måten det ble presentert på. Det går an å ta litt hensyn til at noen faktisk har gjort en innsats også. Føler ikke at jeg utbasunerer, men når det er sagt så er jeg vel ikke forundret over at du er misfornøyd med innleggene mine også...

Til slutt. Takk til alle dere som har kommet med positive tilbakemeldinger og konstruktive forslag til ting som bør forbedres. Dersom dere er misfornøyde med noe, så setter jeg pris på om dere formidler det på en litt hyggelig måte. Kanskje dere til og med kan slenge med noen kommentarer på ting som faktisk var bra, slik at dere ikke knuser all motivasjon for å jobbe videre med dette. Vi som arrangerer er også bare mennesker, og vi legger mye følelser i dette!

Nå må jeg sove. God natt.

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke å blande meg inn i saker som dette, men.. Jeg hadde iallefall en helt fortreffelig dag som publikum, og er ikke alene om det. Var der fra start til slutt og kosa meg verre. Med tanke på det første innlegget ditt har jeg full forståelse for at FSR tar dette personlig. Tenk på all jobben bak... Den første posten var jo direkte frekk, og jeg oppfatta det mer som drittslenging enn kritikk... Dette var et prøveløp og litt forskyvinger i programmet var vel strengt tatt ikke noe sjokk? Og at det var kun Pro som kjørte tsuiso visste du vel, hvis du har vært inne på drift-battle.no.. Jaja, alle kan ikke være fornøyd, men jeg tror 90% var det. Og neste gang blir bare enda bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting er sikkert,hadde det ikke regna tror jeg ikke så mange hadde klart og drifte så bra som dem gjorde!!!

drifting er jævlig mye vanskeligere på tørr asfalt!!!men en får virkelig prøvd seg på bløt også=jævlig glatt!

gleder meg til nyåret jeg:for da skal jeg være med og hå hå

gjelder vel deg og det magnus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men en ting som provosert meg var den elendige parkeringa ved storsvingen!!!

kom jo nesten ikke fram...

men med tanke på at batteriene på walkiene daue etter to timer så skjønner jeg det.

men neste gang blir aaaaaallllltttt så mye bedre

all creds til deg FSR

Hadde ikke helt forutsett det parkeringsproblemet nei. Men når de tar 50 spenn for å stå på grusparkeringen så hadde jeg pokker meg parkert langs veien jeg også! :D

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk vis det hadde vært bra vær og alle folka hadde kommet!!!

da hadde det blitt kaos ved storsvingen....

husk at vis det blir ulykke og ambulansen ikke kommer fram pga parkering!!!da får du deg bråk fredrik

tenk på det til neste gang:)

så 50 kr for og forebygge sikkerhet er ikke mye og kreve:)

min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider