Gå til innhold

Golf 2 gti 16v uten gnist

Ranger emnet

tjekk

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe en golf 2 gti 16v, men den har ingen gnist.

hva av deler pleier å være ødelagte på disse da gnisten er borte?

Dyre deler?

har disse bilene med mekanisk innsprut noen hjerne som kan være deffekt eller har den bare tenningsmodul?

Fant en del tråder på emnet men ingen som kom til noen konklusjon.

På fårrhånd takk til alle som gidder å ta seg tia til å besvare spørsmålet

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bensinpumpa når du prøver å starte og 5 sek etter at du har sluppet nøkkelen tilbake i tenning på-stilling? Hvis nei er hallgiver og/eller coil et hett tips.

Og for å fortsette på det mannen før meg sier: Ofte blir det elendig kontakt i stikkeren på hallgiveren om det renner olje ut i fordeleren. Dette er fordi hallgiveren sitter på laveste punkt og dermed dreneres mesteparten av oljesvineriet gjennom denne.

Sitter hallgiveren fast eller vakler den? Dette problemet (vaklende hallgiver) har jeg på 80Q'en min (med tilsvarende tenningssystem). Når det ikke er kontakt har jeg ikke verken tenning eller fungerende bensinpumpe.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet på energolfen min akkurat nå.

Jeg har byttet fordeler, tenningsmodul og coil, uten at jeg har fått noe mer gnist. Bensinpumpe starter heller ikke.

Har da fått tips om at det kan være feil i tenningslåsen (selv om lys osv. kommer på). Hvis ikke må(?) det vel være i ledningsnettet mellom tenningsmodul og hallgiver. (ref. Böhser Onkäl)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider