Gå til innhold

spm ang. rf 20001BD, trenger kjappe svar

Ranger emnet

codegen

Anbefalte innlegg

Hei!

En kompis holder på og montere anlegg nå, så forstår jeg ikke helt hvordan rf har ment det, det er 2 kanaler på forsterkeren, kan disse brokobles når suben har en last på 1 ohm? i manualen så sto det minst 1 ohm på 1 kanal, da ville jeg trodd at det skulle vært minst 2 ohm brokoblet?

Stian

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok 2 kanaler på den ja, svar på spørsmålet mitt eller dritt i å skriv noe i det hele tatt.
Hvor mange +er og hvor mange -er er det? Ifølge Bilradiospesialisten er nok dette en monoblokk. Og man trenger ikke være rappkjefta tilbake for at noen prøver å hjelpe deg!

1x740wrms 4 ohm

1x1500wrms 2 ohm

1x2000wrms 1 ohm

Men sett flere ganger at det er flere monoblokker som kan brokobles, og 2 kanalere som er oppgitt til 1x ... ! Mye rart..

Tilbake til Topic: Mange anbefaler å ikke koble forsterkerne lengre ned enn 2 ohm på RF ampene, brokoblet. Så om d har muligheten så koble elementet i 2 ohm, alt etter hvilke spoler du har på den subben din:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok 2 kanaler på den ja, svar på spørsmålet mitt eller dritt i å skriv noe i det hele tatt.

takk for den,prøvde bare å hjelpe deg:boxers har samme forsterker selv,så vet hva den er for noe,hvis du ikke vet hva det er,kanskje få hjelp av noen som har greie på bilstereo,før du ødelegger noe,naaab

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange +er og hvor mange -er er det? Ifølge Bilradiospesialisten er nok dette en monoblokk. Og man trenger ikke være rappkjefta tilbake for at noen prøver å hjelpe deg!

1x740wrms 4 ohm

1x1500wrms 2 ohm

1x2000wrms 1 ohm

Men sett flere ganger at det er flere monoblokker som kan brokobles, og 2 kanalere som er oppgitt til 1x ... ! Mye rart..

Tilbake til Topic: Mange anbefaler å ikke koble forsterkerne lengre ned enn 2 ohm på RF ampene, brokoblet. Så om d har muligheten så koble elementet i 2 ohm, alt etter hvilke spoler du har på den subben din:)

2+ og 2-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for den,prøvde bare å hjelpe deg:boxers har samme forsterker selv,så vet hva den er for noe,hvis du ikke vet hva det er,kanskje få hjelp av noen som har greie på bilstereo,før du ødelegger noe,naaab

da har du også sikkert gammel modellen får den har vel bare en kanal, men det har ikke denne, uanz, er ikke dette min forsterker, har også rimelig greier på bilstereo, men denne skjønte jeg ikke så mye av. kontaktet en lokal rf fyr og han skjønte ikke mye av det han heller. og etter boka og forstå så var det 1 ohm pr. kanal elns..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 sett terminaler for høyttalere ja kanskje, men det er uansett en monoblokk. Ikke noe vits i å skjelle ut folk gang på gang fordi du har feil.

har jeg skjelt ut folk gang på gang? vil ikke kalle det og skjelle ut folk det dær heller, men når jeg sitter og ser på blokka og ser at det er 2 kanaler, også kommer han og påstår at det er bare 1? uanz, det var vel 1 på gammel modellen, men det er nye det dreier seg om. kan ikke på si meg at du kom med noe spes forklaring du heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg skjelt ut folk gang på gang? vil ikke kalle det og skjelle ut folk det dær heller, men når jeg sitter og ser på blokka og ser at det er 2 kanaler, også kommer han og påstår at det er bare 1? uanz, det var vel 1 på gammel modellen, men det er nye det dreier seg om. kan ikke på si meg at du kom med noe spes forklaring du heller.

Var ikke mange dagene siden du klaget å ba folk være saklig når du fikk et helt greit svar.

Men uansett, se på dynabelmonoblokkene. Der er det 2 sett tilkoblinger (2 + og 2 -), get it??? Men det er en monoblokk fordi. Det er for å lette kobling av elementer så du slipper å ha 2 ledninger i samme tilkobling. Altså er begge plussene koblet sammen i forsterkeren. Samme med begge minusene.

Og viss du atpåtil lærer deg å skrive norsk så ha vi kommet langt :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fremdeles bare èn kanal som folk her prøver fortelle deg.

Disse 2 stk + og 2 stk - går inn på samme kanal inne i forsterkeren, grunnen til at det finnes to sett terminaler er bare for å lette oppkoblingen.

Totallasten på forsterkeren bør aldri under 1ohm.

2stk 2ohm's subber, en på hver "kanal" gir da 1ohm last totalt.

Antall tilkoblingsterminaler er ikke bestandig likt antall kanaler ;)

EDIT: dipper var før meg :(

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der ja, nå kom det noen skikklige svar, takk:)

Var ikke mange dagene siden du klaget å ba folk være saklig når du fikk et helt greit svar.

når da? uansett, så kan jeg ikke på si meg at jeg fikk noe skikklig svar før nå.. kan være ganske greit med en forklaring istand får å bare si 1 kanaler, eller?

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår