Gå til innhold

Hvordan fjerne myye lakk?

Ranger emnet

chevy8

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

når du sandblåser så vil varmen som utvikler seg fra når sanda treffer karoseriet gjøre at platene slår seg. du vil få masse jobb med sparkling og retting av bulker og drit.. men det er firmaer som senker bilen din ned i syrebad så alt forsvinner.. tilogmed fuger som sitter på sveiser og sjøter osv..

men du må IKKE sandblåse bilen din. da får du en helvetes jobb.

vi fikk inn en sånn en på opprettingsverksted der jeg jobba før.. huff for en jobb å få den fin igjen

Benekter du fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du sandblåser så vil varmen som utvikler seg fra når sanda treffer karoseriet gjøre at platene slår seg. du vil få masse jobb med sparkling og retting av bulker og drit.. men det er firmaer som senker bilen din ned i syrebad så alt forsvinner.. tilogmed fuger som sitter på sveiser og sjøter osv..

men du må IKKE sandblåse bilen din. da får du en helvetes jobb.

vi fikk inn en sånn en på opprettingsverksted der jeg jobba før.. huff for en jobb å få den fin igjen

hmm.. kansje lakkeraren "min" skal få leve likevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bosch eksentersliper, med grovt papir... 80 el kanskje 40 om det er seig lakk... Helst ikke få 40-papiret nedi metallet, men det er ikke no stress allikavle.. Vi pussa ned en 240 til en kompis som var lakkert med benga... slet som noen polske gærninger:p men det ordna seg... brukta 40papir for å få vekk benga, så 120 etter det, og 380 papir før fyllergrunning. (sett bort i fra sparklinga da...)

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har brukt vinkelsliper med 40 på for å ta mye lakk men det går jo så utrolig sent allikavell...det er veldig ujevnt når du sliper med vinkelsliper. men eg ousset bare til siste laget så tok eg resten for hånd... hvor mye koster en grei eksenter sliper? gjerne drevet av trykkluft..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye vås her gutter!

Du som skal fjærne lakk.....

Beste å bruke for å bli ferdig er 36 korning , 6" skive på Plastdisk som du setter på vinkelsliperen....

Bruker 3-5 timer utvendig på en vanlig bil, men du bør også bytte skive sånn innomellom, går sikkert 10 skiver...

Viktig å skli den flatt rundt på overflaten....å det er jo som regel ikke orginalgrunningen som er problemet, så er jo ikke helt viktig å slipe helt til jernet.

Sandblåsing!

De som er proffe å har utstyr og kunnskap kan blåse ALT på en bil, men de bruker da også forskjellige blåse midler...

Sett noen skrekk eksempler, men de bruker jo så mye forskjellig, som nytteskal, glass, sand, kalk...

Hvert til sitt bruk!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det dokkar snakker om(malingsfjerner) er dette noe effektivt da?? vil eg klare å få av alle lagene med en gang uten mye stress eller må eg gå over bilen mangen ganger for å komme til metallet?? altså..funker det???

Det funker flott

Og å pusse med noe som er så grovt som 40 er ikke å annbefale på bil da du vil få noen vanvittige pusse riper..

Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider