Gå til innhold

Lurer på hva jeg bør gjøre videre

Ranger emnet

bjaa

Anbefalte innlegg

Sitter her nå med skjegget i postkassa.

Nå har jeg Phoenix Gold qx4150 forsterker som drar et par coaxer og en Pioneer TS-W306C 12". Har laga kassa beregnet for 2 slike, men fikk bare råd til en i første omgang. Er litt lite med penger, men har bestilt med en soundmagus x1500 nå. Så hva bør jeg gjøre videre, kjøpe meg en sub til lik den jeg har og kjøre 2 * TS-W306, på soundmagusen, eller bør jeg prøve å få solgt den jeg har nå, og prøve å kjøpe meg en litt større sub til Soundmagusen?

Er litt i tvil nå

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo vurdere å bruke litt penger på demping av bilen, det vil gi svært god effekt i form av mindre skrangling og bedre lydbilde. Når det gjelder bass så bør jo én slik 12" foret med masse pulver gi mer enn nok bass for de fleste. Men du kan jo bare sette inn skillevegg i kassa og bruke den på det ene elementet til du får råd til ett til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp har laget skillevegg da jeg lagde kassa.

Er veldig fornøyd med denne egentlig, men føler 130-150 watt blir for litte på den, er liksom enten av eller på med bassen sånn som det er nå, mulig det er litt innstillinger og pga dårlig spiller, har en Prix spiller, nesten flaut å si det..

Prøver å få kjøpt en brukt spiller som er litt bedre, spilleren er jo ganske viktig har jeg skjønt.

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da går jeg nok videre frem med å etterhvert kjøpe meg en sub til, men førstepri nå får bli ny spiller. Har sikla på DEH p6800, den ser grei ut den, men lurer på å kanskje gå for modellen under, p5800, trenger ikke så mye dilldall, blåser i display og skit, og den er jo ganske rimlig, uansett, mye bedre enn den jeg har nå, med 0.7V linjeutgang , lite innstillingsmuligheter osv :)

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vet at du kommer til å utvide senere kan det vel kanskje være greit å gå på med for høyt tverrsnitt og så bruke splittblokker så har du kabler liggende i bilen klar til utvidelse:)

Når jeg la kabler i bilen min selv tok jeg rett og slett å overdrev noe alvor og gikk til innkjøp av 50mm2 selv om jeg ikke trengte mer enn 16mm2, men nå som jeg har begynt å utvida angrer jeg ikke akkurat for det

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay :)

Har en liten fordelingsblokk nå, og det fungerer jo utmerket.

Men får kjøpe nye da, som klarer litt større tverrsnitt, så lurer på om jeg skal legge en 30mm2 kabel, blir det greit eller? Skal kjøres på den soundmagusen, sammen med en forsterker som driver frontsettet mitt, er en 4kanaler, men trur ikke den tar så mye strøm at jeg trenger mer enn 30mm2 eller? Er 4*60W rms.

Men lurer på hvordan jeg skal gjøre med sikringer. Får jo ikke mer enn 60 A på vanlige glasssikringer, tror det blir litt lite med 2 forsterkere kanskje, vet ikke helt egentlig

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay :)

Har en liten fordelingsblokk nå, og det fungerer jo utmerket.

Men får kjøpe nye da, som klarer litt større tverrsnitt, så lurer på om jeg skal legge en 30mm2 kabel, blir det greit eller? Skal kjøres på den soundmagusen, sammen med en forsterker som driver frontsettet mitt, er en 4kanaler, men trur ikke den tar så mye strøm at jeg trenger mer enn 30mm2 eller? Er 4*60W rms.

Men lurer på hvordan jeg skal gjøre med sikringer. Får jo ikke mer enn 60 A på vanlige glasssikringer, tror det blir litt lite med 2 forsterkere kanskje, vet ikke helt egentlig

Glassikringer er ikke noe å skryte av nei, kjøp deg en ANL sikringsholder, eller kanskje en mini ANL, så kan du gå opp til 300 amp. DET bør holde

Har selv en slik, kjempeflott sak

13008-Connection_FH11WP.jpg?

Eller hva med en automatsikring? Veldig lett å kutte strømmen om du skal koble om litt, fåes fra 80-200 A

14014-Cadence_CB-100.jpg?

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider