krbarstad Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 er d noen som har noen råd om øking av hk i en vanlig suge motor, utgangspunktet blir en b230a, som skal få lh 2.4 sprut å plana å småporta topp, d er turbo dyser som i tillfelle blir montert. dette skal være en midlertidig motor mens jeg skal bygge en turbomotor. jeg har fra før av en b230f som er turbo konvertert, men skal bruke noen deler av denne på d nye turbo prosjektet. så derfor vill jeg ha en litt små rå sugemotor. kom me tips til trimming, alt blir vurdert. men husk at dette skal være en sugemotor å ikke turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 LH 2.4, 405 eller 531-topp, VX(3), K eller H-kam, grenrør. Ved bytte av dyser, må du også chippe boksen din. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Unnskyld, men låner tråden litt jeg. Jeg skal levere min 530 topp til høvling. Hvor mye kan jeg ta? tenkte på 3mm? Og eventuelt merkes dette bra på effekten? Er en B230A Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Tror ikke at det er plass til så mye, men det vet jeg ikke. Skal du høvle må du tenke på at da havarerer motoren ved regreimbrudd og du må ha en kortere reim. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 [...] Jeg skal levere min 3530 topp til høvling. [...] Og eventuelt merkes dette bra på effekten? [...] Når det gjelder N/A merker man sjelden og aldri noe til forskjell med sporadiske småmods. N/A-tuning kan bare gjøres på én måte; summa summarum = mange, mange kroner¹. Så mange faktisk, at alt annet enn B230FT-bytte (eller tilsvarende) blir litt dumt i forhold. ¹) For å få ut noe effekt som virkelig merkes og gjør noen forskjell for ¼-mile ET og sluttfart. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 en kompis(ante som nettopp solgte den gode røde 240'ien) hadde faktiskt en litt små grei motor.. det var A kam, 405 "steg 2" SAM topp, JT med grenrør, og LH2.2, den var faktiskt rimelig hissig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Så man merker ikke noe med å høvle toppen? høres tvilsomt ut men.. tenkte på K kam og dobble gassere å Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Så man merker ikke noe med å høvle toppen? høres tvilsomt ut men.. tenkte på K kam og dobble gassere å da tenker du jo fort en del dineros! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 men planen min me prosjektet e å bruk alle delan fra b230a motoren å så ta å plane å porte den orginale 530toppen. har jo lh 2.4 i bila allerede så jeg skal bare flytte innsprøytninga over på den andre motoren,trenger bare nån ekstra givere, å så muligens ordne fester til svinghjulsgiveren, hvis det ikke er d på motoren fra før av . har planer om å prøve å lette svinghjulet å. men får sjå ka man kommer fram til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GjerstaN^ Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 har lest litt i kg trimming katalogen, og der har jeg lest meg fram til følgende. hvis du skal bruke b230a og få den litt kvikkere. bytter du til T kam, som sitter i b21et og b230k. og du bytter svinghjulet til et som kommer fra en b21. Svinghjulet på 23\230 motorene veier over 13 kilo, mens 21 veier litt over 9. det er nesten 4 kilo letting det!!! hvis noen har tilgang til kg katalogen, kan jeg anbefale den på det sterkeste. du fåt forresten bestilt den hos pedersens - racing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Små rå sugemotor? V8 :D hehe. Bytt til en kvassere kam. Tank 98Oktan. Bytt ut plugger,plugg ledninger,Fordeler/rotor. rens innsugs deler. Olje skift. Få justert blandingsforholdet på verksted. Kansje bytte ut eksos med litt større dim, enn orginalt. Kan hjelpe på :) Men som sakt tidligere: Ugunstig å påkoste enn så gammel sugemotor for så lite effekt Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Små rå sugemotor? V8 :D hehe.*bla-bla-bla* 10.000-25.000 kr for 350-500 hk på svinghjulet.... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.