Gå til innhold

øking av effekt på sugemotor

Ranger emnet


krbarstad

Anbefalte innlegg

er d noen som har noen råd om øking av hk i en vanlig suge motor, utgangspunktet blir en b230a, som skal få lh 2.4 sprut å plana å småporta topp, d er turbo dyser som i tillfelle blir montert. dette skal være en midlertidig motor mens jeg skal bygge en turbomotor. jeg har fra før av en b230f som er turbo konvertert, men skal bruke noen deler av denne på d nye turbo prosjektet. så derfor vill jeg ha en litt små rå sugemotor. kom me tips til trimming, alt blir vurdert. men husk at dette skal være en sugemotor å ikke turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] Jeg skal levere min 3530 topp til høvling. [...] Og eventuelt merkes dette bra på effekten? [...]

Når det gjelder N/A merker man sjelden og aldri noe til forskjell med sporadiske småmods. N/A-tuning kan bare gjøres på én måte; summa summarum = mange, mange kroner¹. Så mange faktisk, at alt annet enn B230FT-bytte (eller tilsvarende) blir litt dumt i forhold.

 

 

¹)

For å få ut noe effekt som virkelig merkes og gjør noen forskjell for ¼-mile ET og sluttfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men planen min me prosjektet e å bruk alle delan fra b230a motoren å så ta å plane å porte den orginale 530toppen. har jo lh 2.4 i bila allerede så jeg skal bare flytte innsprøytninga over på den andre motoren,trenger bare nån ekstra givere, å så muligens ordne fester til svinghjulsgiveren, hvis det ikke er d på motoren fra før av . har planer om å prøve å lette svinghjulet å. men får sjå ka man kommer fram til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest litt i kg trimming katalogen, og der har jeg lest meg fram til følgende.

 

hvis du skal bruke b230a og få den litt kvikkere. bytter du til T kam, som sitter i b21et og b230k. og du bytter svinghjulet til et som kommer fra en b21.

 

Svinghjulet på 23\230 motorene veier over 13 kilo, mens 21 veier litt over 9. det er nesten 4 kilo letting det!!!

 

hvis noen har tilgang til kg katalogen, kan jeg anbefale den på det sterkeste. du fåt forresten bestilt den hos pedersens - racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små rå sugemotor? V8 :D hehe.

Bytt til en kvassere kam.

Tank 98Oktan.

Bytt ut plugger,plugg ledninger,Fordeler/rotor. rens innsugs deler.

Olje skift.

Få justert blandingsforholdet på verksted.

Kansje bytte ut eksos med litt større dim, enn orginalt.

Kan hjelpe på :)

Men som sakt tidligere: Ugunstig å påkoste enn så gammel sugemotor for så lite effekt

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår