Gå til innhold

Hvor mye tåler driverket på en caprice?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Ahhh… ”box” Caprice’ene er go’ bilene sine det, hadde selv en 79 st.vogn , men rusta

tok overhånd…beste bilen jeg har eid..

 

Er vel TH-350 og 8,5” (hvis jeg ikke husker helt feil) 10-bolt i stasjonsvognene

er jo velprøvde deler det, men med ca 500 fotpund/680NM i en såpass tung bil er det vel kun høyrefoten som avgjør hvor lenge det holder…

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis aksel og gir er originale, kvelder kassa først, og med "inspirert bruk" kan det hende på prøveturen... Aksel er mer etter dekk, tyngde og høyrefot, men 8,5" 10bolteren tåler noe rundt 400hk og lb/ft med gatedekk over lengre tid, eller 5-600 på stripa med grepvennlige dekk hvis "alt" er gjort med den. Ta tallene med en klype salt, da det avhenger av andre ting nevnt tidligere og.

 

Om '96 B-body og 1000hk på originalt drivverk - Glem det... Send gjerne en mail til eieren av denne siden: Blackout.nu og spør hva som kvelda først på hans '96 Impala SS. Med ALT gjort med 4L60E kassa, klarte den noen drag med 900+hk før noe gikk, og bakakselen spiste utvekslinger i litt roligere tempo. Tung bil, grep og effekt er ikke snilt for drivverket.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å så helt sikkert, for å begynne bakerst, så må du nokk skaffe deg en god gammel 12bolt chevy aksel med noen seriøse biter ifra moroso, pluss noen forsterka aksler, spørs om du skal bruke bilen på stripa med sliks, andre biter, mellom akselen der er bare å skaffe en ny en med forsterke kryss, leveres av uni kardang på karihaugen, tredje del løp og kjøp ny geakasse th400 med shift kit, eller en 4L08E, tror det hvar det det overdrive kassa het, gjør du disse grepa så kan du herje så mye du vil, koster å ha det gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å så helt sikkert,headers i fra fullsize 70-74 passer, sjekk når de kutta ut bigblocken. for å begynne bakerst, så må du nokk skaffe deg en god gammel 12bolt chevy aksel med noen seriøse biter ifra moroso,det går også ann og bruke ford9" med chevy bolt mønster, pluss noen forsterka aksler, spørs om du skal bruke bilen på stripa med sliks, andre biter, mellom akselen der er bare å skaffe en ny en med forsterke kryss, leveres av uni kardang på karihaugen, tredje del løp og kjøp ny geakasse th400 med shift kit, eller en 4L08E, tror det hvar det det overdrive kassa het, gjør du disse grepa så kan du herje så mye du vil, koster å ha det gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gjør noen søk på disse forumene etter info, mener headers fra 1. eller 2.gen A-body passer "våre" Caprice'r.

 

www.impalassforum.com/

www.b-body.org/forum/

 

…eller http://www.caprice.se/ ikke like mye aktivitet der som på f.eks b-body.org som Chevy350 la inn men…greit å få med seg.

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er vel ikke noe problem!

 

Passer sansynligvis på motorfester og alt, bare å skru over festene fra SB mortoren...

Om Gir og aksel holder?

 

Er ikke det bare å prøve?

Men har du tenkt å kjøre Drag med bilen, ja da sier det vel seg selv at noen av delene ikke er intressert over lang tid....

 

Men STOR bil SKAL ha STOR motor...:pray

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bakakslingene på desse stw med 5x5 boltmønster HD utgave da?

Trodde de hadde 10 bolt 8,75" i desse jeg.

:hvaskjera

Med 400 kassa på ville jeg vert mest redd for kryssene i mellomakslingen.

 

Et godt råd: Bruk mellomakselring.

 

Og husk at motorfestene i traversen er plassert i andre hull med Olds motoren enn til Chevy.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselige biler ja.Har en 78 Catalina stv på lur selv.Veteran om et år...

Har du en 400 kasse i god stand er du rimelig safe.En 350 trenger endel prepping for å holde. Du får sikkert kjøpt skikkelige stikkakslinger til den bakakslingen du har også.Men det er kansje like greit å gå over til 12 bolt ja. Disse bilene veier jo et tonn på bakakslingen.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår