Gå til innhold

Flakes. Hvem selger slikt?

Ranger emnet

2RE_Racing

Anbefalte innlegg

Takker for svar!

Skal se om jeg får tatt bilder! Men man ser ikke hva det dreier seg om på bilder, det er real life at show'et åpenbarer seg. Det er helt rått å se i sollys!

Fremgangsmåte:

1.Lakka panseret i bilens originalfarge, sprøyte med 1,2 mm dyse

2.Blanda litt klarlakk og la et tynt lag med samme dyse

3.Blanda ca 20-30 gram flakes i 3 - 4 dl klarlakk, og la TYKT på panseret. 2,0 mm dyse

4.Når flaken hadde tørket litt dynget jeg på ca 5 dl klarlakk i ca 6 strøk, slik at det nesten begynte å renne. (1,6 dyse)

Når flaken er lagt kan man sammenligne resultatet med p80 smergel. Man må så legge på masse klarlakk (5 - 10 lag) for å fylle opp mellom porene. Deretter må flatene slipes med p800 - p1200 og p1500. Deretter må det legges nye lag med klarlakk. Totalt ca 10 strøk. Da har man et sinnsykt resultat.

Jeg har sett litt på Ebay, og man får House of Kolor flakes i masse tøffe farger for en rimelig penge. Ca 230 kroner for 6 OZ (170 gram). Må vel ha 4 til 5 hundre gram til en hel bil!

Vanlig glitter fungerer sikkert like bra! Ser at den de har kameleon-flakes på den siste linken overfor her!!! Må prøves!

Bravo, Mike, Whiskey!

-E30 327 turbo

- 97 Octavia 1,9tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flaken er lagt kan man sammenligne resultatet med p80 smergel. Man må så legge på masse klarlakk (5 - 10 lag) for å fylle opp mellom porene. Deretter må flatene slipes med p800 - p1200 og p1500. Deretter må det legges nye lag med klarlakk. Totalt ca 10 strøk. Da har man et sinnsykt resultat.

QUOTE]

Normalt så legger man bare i 1-5gram pr liter med klarlakk ;) da slipper du å bruke MASSE klarlakk og masse lag for å dekke opp! Legg d i første strøket, så legger du på et tett (kanskje 2 tette strøk) til med klarlakk så slipper du sliping osv osv..! :)

2002 Vw Passat tdi 1,9l 130hk (Familie bil)

(x) 1986 Vw Golf 2 GTi 16v med KR motor!!

(x)1996 Vw Golf 3 GTi Edition

(x)1993 Vw Golf 3 VR6 2,8l

(x)2000 Vw Golf 4 GTi 1,8T 20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger med et par bilder av ATV'en min med flakes:

MYE photoshop

Samme bildet som det over, men mer naturlig

Flakes nærme

Flakes nærme 2

Mobil bilder, IKKE redigert:

1

2

Flakes på avstand:

1

2

3

4

På bildene kan du se "støvkorn" i lakken, dette er flakes'a, de ser gull farga ut fordi det er "gull flakes".

Flakes ser MYE, MYE bedre ut i sol.

§Raanecrewet§

§CrazyATV§

Derbi DFW 49ccm (ATV)

Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider