2RE_Racing Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Hei folkens! Jeg fikk tak i en liten pose med flakes fra en gammel billakkerer. Denne prøvde jeg på et panser jeg har (Prøveprosjekt). Ble rått! Spørsmålet er da hvor jeg kan få tak i mer? Fargen på flaken heter midnight blue. Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 bokhandelen og lekebutikker har jo flake :), barnehager osv. Høres jalla ut, men prata med en lakkerer som mente det var samma greia. Prøv davel. gi tilbakemelding om det var en suksess? . Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heiko Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Gi oss tilbakemelding!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 House of Kolor har flakes Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Lurer på om godt gammeldags "Glitter" fungerer i lakken? Jeg tror jaggu jeg skal prøve ei runde med airbrushen min :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gundersenautoparts Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Dette vil jeg gjerne se bilde av! Ellers kan vel de aller fleste lakkere skaffe deg dette... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokjell Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 http://www.hokpaint.com/scripts/depot.exe?pgm=hokgate.bbx Siter 1997 Carina stv 1996 Corolla Ginza 1984 Land Cruiser 1984 Starlet bakhjulstrekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Takker for svar! Skal se om jeg får tatt bilder! Men man ser ikke hva det dreier seg om på bilder, det er real life at show'et åpenbarer seg. Det er helt rått å se i sollys! Fremgangsmåte: 1.Lakka panseret i bilens originalfarge, sprøyte med 1,2 mm dyse 2.Blanda litt klarlakk og la et tynt lag med samme dyse 3.Blanda ca 20-30 gram flakes i 3 - 4 dl klarlakk, og la TYKT på panseret. 2,0 mm dyse 4.Når flaken hadde tørket litt dynget jeg på ca 5 dl klarlakk i ca 6 strøk, slik at det nesten begynte å renne. (1,6 dyse) Når flaken er lagt kan man sammenligne resultatet med p80 smergel. Man må så legge på masse klarlakk (5 - 10 lag) for å fylle opp mellom porene. Deretter må flatene slipes med p800 - p1200 og p1500. Deretter må det legges nye lag med klarlakk. Totalt ca 10 strøk. Da har man et sinnsykt resultat. Jeg har sett litt på Ebay, og man får House of Kolor flakes i masse tøffe farger for en rimelig penge. Ca 230 kroner for 6 OZ (170 gram). Må vel ha 4 til 5 hundre gram til en hel bil! Vanlig glitter fungerer sikkert like bra! Ser at den de har kameleon-flakes på den siste linken overfor her!!! Må prøves! Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tfac Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Når flaken er lagt kan man sammenligne resultatet med p80 smergel. Man må så legge på masse klarlakk (5 - 10 lag) for å fylle opp mellom porene. Deretter må flatene slipes med p800 - p1200 og p1500. Deretter må det legges nye lag med klarlakk. Totalt ca 10 strøk. Da har man et sinnsykt resultat. QUOTE] Normalt så legger man bare i 1-5gram pr liter med klarlakk ;) da slipper du å bruke MASSE klarlakk og masse lag for å dekke opp! Legg d i første strøket, så legger du på et tett (kanskje 2 tette strøk) til med klarlakk så slipper du sliping osv osv..! :) Siter 2002 Vw Passat tdi 1,9l 130hk (Familie bil) (x) 1986 Vw Golf 2 GTi 16v med KR motor!! (x)1996 Vw Golf 3 GTi Edition (x)1993 Vw Golf 3 VR6 2,8l (x)2000 Vw Golf 4 GTi 1,8T 20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Handla inn glitter i dag, kjøpte det fineste de hadde. Har også litt klarlakk som jeg skal blande opp og se hvordan resultatet blir. Spennende :) Skal prøve dette på en fjernstyrt bil jeg har :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottoracing Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Glitter vil mest sannsynlig ikke tåle løsemidla i klarlakken. Det vil iallefall falme etter en liten stund i sola. Vil ikke anbefale å bruke dette på en hel bil:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Det skal nok kun brukes på en bitteliten 1:10 RC bil :) Går nok fett. Det jeg er mest skeptisk til, er om det tetter igjen sprøyta? oO Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 legg inn bilder når du har fått tetta igjenn sprøyta å når du har lakket bilen :) hehe Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Skal prøve på det ja :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josteinsmira Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Legger med et par bilder av ATV'en min med flakes: MYE photoshop Samme bildet som det over, men mer naturlig Flakes nærme Flakes nærme 2 Mobil bilder, IKKE redigert: 1 2 Flakes på avstand: 1 2 3 4 På bildene kan du se "støvkorn" i lakken, dette er flakes'a, de ser gull farga ut fordi det er "gull flakes". Flakes ser MYE, MYE bedre ut i sol. Siter §Raanecrewet§ §CrazyATV§ Derbi DFW 49ccm (ATV) Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg