Gå til innhold

Nå skal bilen chippes!

Ranger emnet

Channah

Anbefalte innlegg

Ja, da var det endelig tid for at bilen min skal chippes! ;)

I den forbindelse ønsker jeg tips og forslag til hvilken wasegate og chip som er bra..

Det er snakk om en orginal 230 ft motor..

Det jeg har tenkt er vikingchip.

Har også sett på en wasegate fra BCB på 0,8 bar..

Noen andre som selger wasegate som passer volvo? Rundt 1,0 bar?

Kommer jeg til å merke forkjell på 0,8 og 1,0?

Håper på mange svar! :happyhappy:

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er når du passerer 1 bar det begynner å bli moro!:) selv bruker jeg fabrikksny 31 actuator fra sierra cosworth med hjemmesmidd brakett og justeringsmekanisme! merker nok 0,2 bar..er en slags magisk grense når du kommer oppi 1! hehe..

har du gullboks så det er begge hjernene du skal chippe eller cannah? selv kjøpte jeg chipps fra poffs..funker bra de, ellers så skal jo viking greiene være bra saker. anbefaller deg å ikke kjøpe brukt wastegate, er noe dritt å slite med at trykke ikke holder seg jevnt på hele turtallsregisteret..

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er når du passerer 1 bar det begynner å bli moro!:) selv bruker jeg fabrikksny 31 actuator fra sierra cosworth med hjemmesmidd brakett og justeringsmekanisme! merker nok 0,2 bar..er en slags magisk grense når du kommer oppi 1! hehe..

har du gullboks så det er begge hjernene du skal chippe eller cannah? selv kjøpte jeg chipps fra poffs..funker bra de, ellers så skal jo viking greiene være bra saker. anbefaller deg å ikke kjøpe brukt wastegate, er noe dritt å slite med at trykke ikke holder seg jevnt på hele turtallsregisteret..

Har ikke gullboks nei.. :/

Skal kjøpe ny wasegate ja..

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp ny turbo også mens du er i gang. det er først da det blir moro

Har planer om ny turbo, men må ta en ting om gangen.. Driter ikke akkurat penger mens man går på skole for å si d sånn..!

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man kjøpe ny wg hvis man skal chippe? Eller er det bare en anbefaling? Hva gjør egentlig wg?

Sorry OT, men skal chippe min FT også og spør derfor like så godt her.

ingen vits å chip'e uten å skru opp trykket...får bare et høyere bensinforbruk. KUN chip funker kun på mer moderne biler med elektronisk justering av ladetrykket, da kan man manipulere ECU'en til å peise på med ladetrykk samtidig med mer bensin.

Mer luft+ Mer bensin = MER power ;) basic regel det.... alt uten om dette blir enten Lean(mager) eller Rich(rik) blanding, og du får hull i stempler(lean) eller mye soting og ujavn gange(rik).

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits i å ha en WG med litt høyere grunntrykk vel, med mindre du har en som ikke er justerbar... Får jo fint lada 1 bar med org WG også...

1 bar+ er magiskt... Merker godt forskjell på 13C og T3 turbo, ble litt mere futt med garett..

Jeg tror også at Vikingchip er ett godt valg...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider