Gå til innhold

Nå skal bilen chippes!

Ranger emnet

Channah

Anbefalte innlegg

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fullt trykk så tidlig? Min 16t med orginal WG lader 0,7 på 4000rpm og 1,0 på 5800rpm. Skulle fullt ladetrykk komt før?

det er et DRIT seint ladetrykk... jeg har 1 bar på 2500rpm.... og 0,6 på 2000rpm med min 16t

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke elendigheta begynner å lade før ved 4000rpm ville jeg vurdert ett lite oversyn... Skal bytte fjær i WG'n min i mårra, har for slapp fjær, skal ha en med 1,2 eller noe i grunntrykk, får den i allefall ikke lavere enn 1 bar.

Ble egentlig veldig overraska over at den lader så tidlig sjøl, mange som mente at den kom til å lade seint med T3 turbo, men de med peil mente at det kom til å bli bra..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er et DRIT seint ladetrykk... jeg har 1 bar på 2500rpm.... og 0,6 på 2000rpm med min 16t

Ja, er det jeg også synest! Er splitter ny turbo med den WG som satt på den. Trur den hadde maks trykk på 0,8 bar, muligens det som gjer det? Har prøvd å justert litt, men har ikkje så lyst til å lade over 1 Bar, men vil ha trykket tidligere!

Hva slags WG er det du bruker da, og ligger trykket stabilt på 1 bar etter 2500rpm?

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det jeg også synest! Er splitter ny turbo med den WG som satt på den. Trur den hadde maks trykk på 0,8 bar, muligens det som gjer det? Har prøvd å justert litt, men har ikkje så lyst til å lade over 1 Bar, men vil ha trykket tidligere!

Hva slags WG er det du bruker da, og ligger trykket stabilt på 1 bar etter 2500rpm?

jeg bestilte turboen med 1 bars trykk-klokke, for har ingen planer om å kjøre under 1 bar, og trykket er stabilt det :)

Men hvordan oppsett har du? Mengden bensin etz har mye å si, men mest sansynlig åpner wg din selv på lavt trykk, og dette fører til ladetrykks-problemer over hele området.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bestilte turboen med 1 bars trykk-klokke, for har ingen planer om å kjøre under 1 bar, og trykket er stabilt det :)

Men hvordan oppsett har du? Mengden bensin etz har mye å si, men mest sansynlig åpner wg din selv på lavt trykk, og dette fører til ladetrykks-problemer over hele området.

Har Viking ECOMax chip, orginal BTR, 3" eksos.

Skal prøve å stramme WG litt meir, for å sjå om trykket kjem tidligere, eller om det berre blir høgre på slutten..... Den er jo ny, så fjøra skal jo ikkje vere slakk, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du ikke har noen form for lekkasje, bøgerier med dump eller noe sånt a? Den skal jo lade tidlig, men er wg'n for slapp så vil du ikke få noe særlig med trykk...

nei, trur alt er så tett som d skal være... Resirk-dumpen er også fin, så trur ikkje det er nokke der... Men skal stramme WG i morga å prøve det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider