Gå til innhold

Nå skal bilen chippes!

Ranger emnet

Channah

Anbefalte innlegg

Ikke stram den for mye, da får du en overaskelse... Hvis du får ønsket trykk og har den sykt stram så vil den ikke klare å åpne nok på høyere turtall og trykket vil gå til himmels.. Sjekk en ekstra gang att alt er tett...

Hvis du justerer WG så den står litt i spenn (ikke bånner justeringa) så du kanskje må dra den ca 2-3mm eller noe ut så er den god... Resten kan du ta med en pyseventil..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk ventilen i dag. Monterte den, prøvekjørte og justerte. Å skal sei det hjalp på!!!! Lader som bare d! Har fullt trykk på 2500rpm ;) Kjører på 0,9 bar...

Hvor høyt trykk kan en kjøre på, for å være på den sikre siden? Har orginal FT-bunndel....

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 bar på orginal motor holder bra.

ATP Turbo,KRB,Autopower og Face har klokker,hvorfor kjører dere ikke istedet uten baklokk med separat WG og boost controller??,er en drøm å kontrollere trykket da.

hallo i stua? du snakker om separat wg.... det krever GRENRØR til mange tusen lakser. Og Boostcontroller er enda et par lakser dyrere enn grenrøret igjen.

Skal man ha alt dette du nevner her kan man heller satse på datasprut i samma slengen....er DER begrensningene begynner å komme. :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke bunndelen det står på.. har du orginal turbo og IC?

har mitsu 16T og orginal IC. IC holder vel til ca 1,2 eller noe slikt... Om IC går, så kjøper jeg bare ny.... Er igrunnen blokk/råder jeg lurer på....

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mitsu 16T og orginal IC. IC holder vel til ca 1,2 eller noe slikt... Om IC går, så kjøper jeg bare ny.... Er igrunnen blokk/råder jeg lurer på....

B230FT-blokka di er bunnsolid sålenge du holder deg under 300hk... det er topp-pakningen ryker før blokka(Rundt 1,5-1,7bar avhengi av tilstand)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230FT-blokka di er bunnsolid sålenge du holder deg under 300hk... det er topp-pakningen ryker før blokka(Rundt 1,5-1,7bar avhengi av tilstand)

Trodde FT blokka tålte mer jeg? GMV her inne på forumet tror jeg har nevnt det, og han har vel litt erfaring med dette.,

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider