Gå til innhold

Turbo!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hvor mye slit er det egentelig å stable inn en turbo ?

Hva må gjøre's osv?

Forsker på å skaffe meg en motor til, slik at jeg kan ha en bil som ruller men's jeg pusler(eller blir sint) i garasjen i vinter...

 

Har kommet over en 2l DOCH med turbo, samme motor som jeg allerede har, bare min er uten turbo. Der var manifolden sprukket. Motoren er gammel, men går vell ann å få faen skapet

i gang?

Eller tror dere det blir bortkastet tid og penger?

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er ikke så mye slit hvis du kan det, men kommer også på hvor ekstremt du skal ha det... Det du trenger er turbo (kanskje logisk), sveise et nytt grenrør som passer (evt. sjekke om det er å få kjøpt) og en ledning fra oljetrykks ventilen eller no, står litt stille for meg, til turboen... Mer trenger du egentlig ikke. Men lønner seg seff kanskje med andre dyser og IC, litt avhengig av hvor mye du skal ha ut av det... Kan også lønne seg og senke kompresjonen litt, nytt filter, eksos og slike ting.. Det er ihvertfall det jeg kommer på sånn på sparket...

Naboen min som kan dette, gjør det på Ford, alt sammen( montere turbo, sveise grenrør og koble det sammen på en helg), så det bør ikke ta lang tid...

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

ble litt forvirret her.. skal du turbokonvertere en sugemotor eller sette inn en turbomotor?

 

turbokonvertere en sugemotor...

 

Er samme motoren så langt jeg kan se... Den med turbo har litt lavere kompresjon. (leser masse) Må seff ha grenrør osv.

Har hørt med en som ha lik bil men med turbo. han sa at det var likt med EVO 3...

 

Må lese og raketforske mer... (lese) Har ikke noe has værk, men det er litt surt å se turboen ligge på bordet vær dag som går...

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke bare renovere og fikse opp turbomotoren? ville ikke tru det blir noe dyrere men det blir nok mer driftsikkert.. mye prøving og feiling med turbokonvertering.. bare en tanke :) lykke til uansett.. det blir et konge prosjekt..!

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

hvorfor ikke bare renovere og fikse opp turbomotoren? ville ikke tru det blir noe dyrere men det blir nok mer driftsikkert.. mye prøving og feiling med turbokonvertering.. bare en tanke :) lykke til uansett.. det blir et konge prosjekt..!

 

Har ikke en turbo motor liggende... :( Hadde jeg hatt det så hadde jeg prøvd å fikse den over vinteren. Problemet et er det at jeg ikke har peiling. Er utdannet service elektroniker og ikke bil mekaniker. Angrere på at jeg ikke ble det... Syns det er kjempe å skru.

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår