Salmacis Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Var en tur på rullende landevei i dag. Justeringen ble gjort av Per Guldbrandsen v/ Auto Consult i Skotselv. Bilen er en Corrado G60. Per skrudde litt på det justerbare kamdrevet samt justerte tenninga og ...vips mer power :eddie Etter første tur var resultatet 156kW ved 6000 omdreininger maks dreiemoment på 300NM ved 3890 omdreininger. Det rare var at jeg hadde 0 grader på tenningen, vel kanskje ikke veldig rart iom jeg hadde tatt tenniga litt tilbake pga tenningsbank. Etter 2 turer til med mer fortenning og litt justering av kamdrevet endte jeg på 162,5 kW ved 6000 omdreininger og maks 305NM ved 3880 omdreininger. Ganske morsomt faktisk å vinne 6,5kW på 1 1/2 time, men det artigste var at bilen ble utrolig mer responsiv og rask på gassen. Absolutt verdt pengene! Ps. Hvordan i all verden legger man in bilder her (som ikke ligger på nettet men på min PC)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Du må først legge bildene på nettet. 221hk, ikke verst. På veiva regner jeg med. Hva er spec på motoren? Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Salmacis Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Jepp, effekten er på veiva. Jeg glemte å skrive det. I utgangspunktet hadde jeg håpet på noe mer, men ettersom jeg har blitt mer og mer kjent med motoren (PG) har jeg kommet til at et HK tall over 220 - 230 begynner å bli temmlig vanskelig å oppnå (les ikke umulig, men vanskelig). Angrer litt på at jeg ikke valgte 65 laderhjul og store ventiler, men men bilen er lett og går bra! :happyhappy: Spec Motor • Komplett nyoverhalt 1.9Liter m/ Smidde SLS Stempler. • PG blokken er borret og honet av Oslo Sylinderservice. • Veiv er balansert og polert av Oslo Sylinderservice. • Alle rådelager og veivlager nye og av Sputter type. • Rådebolter og alle pakninger nye. • Nyoverhalt og RS portetet P-topp av SLS. • Portet og tilpasset innsug til toppen av SLS. • Shrick 272/276° asymmetrisk kamaksel (S-TEC spesial). • Portet og overhalt G-Lader (kun orginal deler og forsterkede lager) • DBilas justerbart kamdrev. • Forstørret og polert gasspjeld av SLS. • Tannreimdrift med 68 laderhjul (SLS). • 3.5 Bar Bosch bensintrykkregulator. • Red Top dyser (332ccm @ 3,5Bar). • SNS Stage 5 Custom Chip, programmert for bilens oppsett. • K&N Luftfilter. • Oil Catch Tank. • Bosch W5DPO plugger. • Ladeluftkjøler fra Golf G60 uten klima (På størrelse med Rally IC). • Bartek aluminium/Samco silikon ladeluft slange/rør kit. • Tezet Grenrør. • Supersprint Mega 120 Effektanlegg. • Metall Kat (VR6). • Schrick Aluminium bunnpanne. pluss pluss pluss... Motoren har gått 17.000 km nå og maler som en katt :) Skal se om jeg får lagt ut noen bilder senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Såpass ja, ikke dumt;):D:D Bilder mottas med glede:D Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 .• Red Top dyser (350ccm @ 3,5Bar). Skal se om jeg får lagt ut noen bilder senere. Red Top dysene er 332cc v/3,5 bar Gode tall der :D Husker du hvilken komp du kjører med? 8,5? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Salmacis Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Mener å huske at det er standard komp på stemplene, 8.0:1. Det var fortsatt litt å hente ved å øke fortenningen, men da mister jeg effekten i bunn pga tenningsbank. Må da over 2000 - 2500 rpm for å forhindre bankingen og litt av morroa er jo at man slipper å gire hele tiden ;) Bilder fra justeringen: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Salmacis Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Åsså et bilde fra motorrommet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Knallbra at noen endelig sjekker skikkelig i stede for å anta effekt. Stå på! Var morro å vite mods også :hide Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Knallbra at noen endelig sjekker skikkelig i stede for å anta effekt. Stå på! Var morro å vite mods også :hide Setter ting i perspektiv. Ser jo en del Corradoer med over 200 hk med bare chip og ladehjul Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Salmacis Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Setter ting i perspektiv. Ser jo en del Corradoer med over 200 hk med bare chip og ladehjul Ja, det er sikkert og visst. Når jeg startet prosjektet var målet 250HK, men jo mer jeg lærte om og gjorde med motoren, dess mer gikk det opp for meg at det ville trolig ikke la seg gjøre med de forutsetningene jeg hadde lagt til grunn. Et mer aggressivt oppsett ville trolig brakt meg nærmere målet. Men det har vært veldig gøy og ikke minst lærerikt, pluss Corrado'en går jo greit da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Salmacis Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 @CorradoBoy: Er det 16VT baneracer du bygger eller planlegger du å få den godkjent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 @CorradoBoy: Er det 16VT baneracer du bygger eller planlegger du å få den godkjent? Satses på "streetable" :D Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Salmacis Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Samme her! Jeg har omtrent alt av deler liggende til tallbock 16VT (mangler LSD, Clutch, Downpipe), men har kviet meg fra å sette det sammen pga godkjenningsproblematikk :( Men det klør som f#%! i fingrene etter å begynne, så jeg gyver nok på snart :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Gratulerer. Jaggu mye mods for å oppnå de hestene. Lurer på hvordan den corradoen med 300 hk klarte det jeg gitt :D Eneste erfaringen jeg har av han Per er at han brant opp en Honda motor 6 mnd etter jeg hadde bygget den, så håper han er forsiktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Salmacis Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Gratulerer. Jaggu mye mods for å oppnå de hestene.Lurer på hvordan den corradoen med 300 hk klarte det jeg gitt :D Eneste erfaringen jeg har av han Per er at han brant opp en Honda motor 6 mnd etter jeg hadde bygget den, så håper han er forsiktig. Takk for det :) Ja, jeg syns ikke kronene jeg har lagt i dette står seg i forhold til hva jeg har oppnådd av effekt, så nå blir det 16VT!!! 300HP pytt pytt, bare å montere mindre laderhjul og og inn med ny chip...Hehe :D Oops, det er kjiipt :( Ser du har 16VT i signaturen din..... har du fått det godkjent? Hva gjør folk som ikke har dette godkjent når EU kontroll nærmer seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.