Turbo_FB Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Har ikke fått det godkjent, men de godkjente søknaden min samt de papirene jeg har. Så er vel bare å få fingen ut å dra opp på BT med den. Må ha nytt panser og front rute på den samt en del annet stash først så får se. Orker du begynne på 16vT nå når du har 8v oppe å går da? Blir jo mye peng. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Salmacis Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Orker du begynne på 16vT nå når du har 8v oppe å går da? Blir jo mye peng. Jeg har ikke noe valg syns jeg, det går ikke nok med 8V og G-Lader. Lysholm lyden liker jeg ikke, dessuten er begrensningene i PG toppen og innsug for store så dermed utgår både pressa og 8VT åsså. Åsså har jeg allerede mesteparten av delene liggende (2E blokk, porta KR topp, JE stempler, Eagle råder, Garret GT3071R, Tial 38mm WG, Woody Racing eksos manifold, 48# dyser, Ross insprut rail, S2 korta innsug, ARP bolter, alt av pakninger +++) Dyrt som F¤%¤!, men mer enn halve moroa er å bygge :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Først; jeg kan ingenting om disse toppene i utgangspunktet, men jeg leste en laaang artikkel på fastfruit om 16V gti toppen og hvorfor den er så "dårlig". Javisst går den bedre enn 8V, men designet er så dårlig. 90' bend på kanalene inn og/eller ut osv.. Var tatt med Oettinger 16V og Drake 16V også. Er det egentlig noen gatetrimmere som gjør noe med dette i det hele tatt? Kilde: http://www.ffp-motorsport.com/tuning/collins1.php <- bytt ut '1' med 2,3,4,5. Sku vært artig å sett og HØRT den 1.9 litern med 295hk på 9000rpm. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Salmacis Skrevet September 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Først; jeg kan ingenting om disse toppene i utgangspunktet, men jeg leste en laaang artikkel på fastfruit om 16V gti toppen og hvorfor den er så "dårlig". Javisst går den bedre enn 8V, men designet er så dårlig. 90' bend på kanalene inn og/eller ut osv.. Var tatt med Oettinger 16V og Drake 16V også. Er det egentlig noen gatetrimmere som gjør noe med dette i det hele tatt? klipp klipp..... Interessant lesning det der :) Det er godt mulig 16V toppen suger hvis man sammenligner med andre merker, feks toppen til BMW M3 eller Nissan Skyline osv. Ikke vet jeg, men den er bedre mht flow både ift 8V counterflow, og bedre enn 20V small port på innsug siden, men dårligere på eksos siden. Ift 20V large port (AEB) taper den over hele linja. Nå sier ikke dette noe særlig da designet fortsatt kan være tragisk, men det som var viktig for meg var kostnad, mengde jobb ved tilpassning og at toppen flower bedre en 8V. Arbeidet på min topp er gjort av Peter Fröhlen i Düsseldorf. Han regnes visst som en slags porte guru, uten at jeg kan bekrefte dette. Det som er blitt gjort er (oversatt fra tysk): Omfreste ventilseter, annen vinkel. Max portet kanaler Ventiler komplett omarbeidet (hva nå enn det betyr), lettet, polert og tilpasset. Han jeg kjøpte det av hevdet å ha hatt ca 316PS og etter topp jobben fikk han 90PS mer på Dyno. Jeg har ikke dokumentasjon for dette, så for meg gjenstår det å se om dette stemmer, men toppen ser veldig proff og fin ut :) Hadde vært gøy å flow testet toppen og sammenlignet med en orginal topp. Noen som vet om noen som kan gjøre dette og vet hva det vil koste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Flow er gøy.. hehe.. Moro når Motoman KRYMPER portene når alle andre graver UT! Ligger link til alle artiklene hans i megastickyen her på \teknisk. :thumb Med overlading er vel større bedre? Men ikke på de motorene som suger. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg