aremme Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 hallo lurte på hva eg må gjør med blokka for at ikkje en skal få havari når en går over 200hk, eller hva den grensa var for havari. er da en 230ET som eg tenker å hente ut litt hk i tenker da på 220hk til å begynde med, oxo dra ut litt hk etter kvart, tenkte da på å bytte stempel og råder når motoren er ute likavell, skal oxo i med hjelpeaksling fra en anna 240 motor, siden eg må ha blokk montert fordeler:) har da hjerne med chip i er vell 220hk i denne. Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Er vel rådene som er det svakeste leddet i en 230ET, så start med dem iallefall:) Da kan du jo like så godt sette inn sterkere saker ellers også når du først har motoren ute:) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Åssen modell er motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Har du en hjerne med 220hk, så tror jeg kun ville brukt den og hivd resten av motoren. Sparer nærmere 200kg da;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Er vel rådene som er det svakeste leddet i en 230ET, så start med dem iallefall:) Da kan du jo like så godt sette inn sterkere saker ellers også når du først har motoren ute:) sterkare saker som ka da? takker Åssen modell er motoren? er en 87 mod sto i en 740/760 henta den på kongsvinger bilhøggeri i påsken for 2 år siden, kansje noen fra kongsvinger her som veit kas 740/760 dette er? var en kvit med noe skrift i frontruten:D huska ikkje ka som sto der men klare å kjenne igjen bilen om noen har bilder av den:) trur det sto extreme i frontruten:D hadde vore kjekt med noe bakgrunsinfo om den, fekk jo ikkje noe info om den fra dei der nede:( Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Har du en hjerne med 220hk, så tror jeg kun ville brukt den og hivd resten av motoren. Sparer nærmere 200kg da;) hive av ka da? forsto ikkje heilt ka du meiner eg skal kaste av? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Da har du 1. gen 230 motor. Ikke gjør mere med denne du :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Da har du 1. gen 230 motor. Ikke gjør mere med denne du :) ka årstall den går fra da? har eg/får av den typen med sterke råder og slikt el? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 mye hk er det den trim kamen til turbo som kg-trim selger? her er litt info om den: KG2T - TURBO kamaxel för turbobruk Ökar dragvilligheten på låga varv - vilket märks framförallt vid stadskörning. Ger även bättre dragvillighet på mellanregistret. Går att varva längre. in 10.5 ut 11.9 114° 300° 2595:- her er linken til siden: http://www.kgtrimning.com/ Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 neineinei!! du hiver ikke trimkam i en 87' b230et.. kjøp en ft blokk, hiv på et toppen, ft turbomanifoilet, triks og miks.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 neineinei!! du hiver ikke trimkam i en 87' b230et.. kjøp en ft blokk, hiv på et toppen, ft turbomanifoilet, triks og miks.. kamen står i den:D broderen fekk den da han hadde toppen til høling/sliping eller ka dei gjør. verkstedet som gjorde det klarte å kneke den a kamen som sto der knak av der som sporet til frdelaren er:D så dei måtte erstatte. og da fekk han bestille en kam så dei betalte:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 mye hk er det den trim kamen til turbo som kg-trim selger? her er litt info om den: KG2T - TURBO kamaxel för turbobruk Ökar dragvilligheten på låga varv - vilket märks framförallt vid stadskörning. Ger även bättre dragvillighet på mellanregistret. Går att varva längre. in 10.5 ut 11.9 114° 300° 2595:- her er linken til siden: http://www.kgtrimning.com/ noen som veit ka denne kamen utgør i hk? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Har du en hjerne med 220hk, så tror jeg kun ville brukt den og hivd resten av motoren. Sparer nærmere 200kg da;) hive av ka da? forsto ikkje heilt ka du meiner eg skal kaste av? Han mente at hvis du har en hjerne med 220hk i, så hvorfor ikke kaste ut motoren for å spare kilo. (altså et ironisk innlegg ;)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Han mente at hvis du har en hjerne med 220hk i, så hvorfor ikke kaste ut motoren for å spare kilo. (altså et ironisk innlegg ;)) å ja no forsto eg:lol: min feil men står chip i da om den vart bedre:fatality: korleis er det en uttaler det da? blir da 220hk i motor? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 jeg har en hjerne som er chippet til min b230et 86mod har overhallet motoren og det er satt i nye typen råder +++ jeg har fått start på bilen, men har ikke kjørt den inn enda, såe vet ikke om alt funker slik som det skal, men får se etter hvert, har å sette på girkasse og styring på bilen.. ca hvor mye effekt kan jeg håpe på dersom man har trøkk på 0.5 *skal ha der på innkjøring* og deretter justere opp til 0.7-0.85 elno? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.