Gå til innhold

B230et med over 220hk hva må gjørest?

Ranger emnet


aremme

Anbefalte innlegg

hallo

 

lurte på hva eg må gjør med blokka for at ikkje en skal få havari når en går over 200hk, eller hva den grensa var for havari.

er da en 230ET som eg tenker å hente ut litt hk i tenker da på 220hk til å begynde med, oxo dra ut litt hk etter kvart,

 

tenkte da på å bytte stempel og råder når motoren er ute likavell,

skal oxo i med hjelpeaksling fra en anna 240 motor, siden eg må ha blokk montert fordeler:)

 

har da hjerne med chip i er vell 220hk i denne.

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er vel rådene som er det svakeste leddet i en 230ET, så start med dem iallefall:) Da kan du jo like så godt sette inn sterkere saker ellers også når du først har motoren ute:)

sterkare saker som ka da?

 

takker

 

Åssen modell er motoren?

er en 87 mod sto i en 740/760 henta den på kongsvinger bilhøggeri i påsken for 2 år siden,

 

kansje noen fra kongsvinger her som veit kas 740/760 dette er?

var en kvit med noe skrift i frontruten:D huska ikkje ka som sto der men klare å kjenne igjen bilen om noen har bilder av den:)

trur det sto extreme i frontruten:D

 

hadde vore kjekt med noe bakgrunsinfo om den,

fekk jo ikkje noe info om den fra dei der nede:(

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye hk er det den trim kamen til turbo som kg-trim selger?

 

her er litt info om den:

 

 

KG2T - TURBO kamaxel för turbobruk Ökar dragvilligheten på låga varv - vilket märks framförallt vid stadskörning. Ger även bättre dragvillighet på mellanregistret. Går att varva längre. in 10.5

ut 11.9 114° 300° 2595:-

 

 

her er linken til siden:

 

http://www.kgtrimning.com/

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neineinei!!

 

du hiver ikke trimkam i en 87' b230et..

kjøp en ft blokk, hiv på et toppen, ft turbomanifoilet, triks og miks..

kamen står i den:D

broderen fekk den da han hadde toppen til høling/sliping eller ka dei gjør.

verkstedet som gjorde det klarte å kneke den a kamen som sto der

knak av der som sporet til frdelaren er:D

så dei måtte erstatte.

og da fekk han bestille en kam så dei betalte:D

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye hk er det den trim kamen til turbo som kg-trim selger?

 

her er litt info om den:

 

 

KG2T - TURBO kamaxel för turbobruk Ökar dragvilligheten på låga varv - vilket märks framförallt vid stadskörning. Ger även bättre dragvillighet på mellanregistret. Går att varva längre. in 10.5

ut 11.9 114° 300° 2595:-

 

 

her er linken til siden:

 

http://www.kgtrimning.com/

 

noen som veit ka denne kamen utgør i hk?

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente at hvis du har en hjerne med 220hk i, så hvorfor ikke kaste ut motoren for å spare kilo. (altså et ironisk innlegg ;))

å ja no forsto eg:lol:

min feil men står chip i da om den vart bedre:fatality:

 

korleis er det en uttaler det da?

 

blir da 220hk i motor?

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en hjerne som er chippet til min b230et 86mod har overhallet motoren og det er satt i nye typen råder +++

 

jeg har fått start på bilen, men har ikke kjørt den inn enda, såe vet ikke om alt funker slik som det skal, men får se etter hvert, har å sette på girkasse og styring på bilen..

 

ca hvor mye effekt kan jeg håpe på dersom man har trøkk på 0.5 *skal ha der på innkjøring* og deretter justere opp til 0.7-0.85 elno?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår