Gå til innhold

Import av 2'er Golf.

Ranger emnet


gti_16v

Anbefalte innlegg

Etter nermere undersøkelser og graving på Golfen så viser det seg at den har enda mer rust enn antatt, og er derfor på jakt etter en fin 2'er Golf jeg kan ha mens jeg får fikset den andre.

 

Jeg har da lyst på en Golf som ikke har gått så veldig langt, og siden dette viser seg å være litt vanskelig å finne i Norge, så vurderer jeg å importere. Jeg vet at det ikke er så ekstremt lønnsomt, men ser likevell på dette som en mulighet.

 

Det jeg da lurer på er hvordan jeg bør gjennomføre en slik import, det enkleste hadde selvfølgelig vert å fått ett firma til å gjøre dette for meg, men tror ikke de liker å importere så gamle biler.

 

Noen som har gjennomført noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må belage deg på et sted mellom 20 000 og 30 000 i engangsavgift inkludert moms uansett. Så veldig lønnsomt blir det ikke som du selv sier. Vte ikke om du tenkte tanken på at det skulle bli såpass ulønnsomt?

 

Hvis dette fortsatt virker aktuelt for deg så er vel dette et ok firma som driver seriøst kanskje? Har ingen erfaring men de virker seriøse.

 

http://www.ojt.no/

 

Men det er vel i utgangspunktet billigere å stikke å hente den selv =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket en importkalkulator, og fant ut at jeg måtte ut med ca 38-40000 for en pen og lite kjørt golf, så som sagt så blir det ikke noe billigere enn å kjøpe en bil her i landet, men tror jeg får mer bil for pengene i Tyskland enn her i landet. Alt for mange 2ere er jo rævkjørt og behandlet uten den respekten de fortjener.

 

Har veldig lyst til å hente bilen selv, men det optimale hadde vert om ett importfirma kunne lokalisert en pen bil, og fått den sjekket for feil etc. slik at jeg ikke bruker 5000kr på å reise ned og ikke er fornøyd med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gewinde betyr vel noe sånt som gjenger på Tysk, og blir brukt som et felles ord på justerbart senkesett på Tyske biler, sånn som Golf 1, Golf 2 osv. Det fulle navnet er vel gewindefahrwerk eller noe i den duren. Ikke no kløpper i tysk, så unnskyld eventuelle skrivefeil.

 

Coilover er også et ord som blir brukt ofte om justerbare senkesett, så da vet du det:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takker :)

 

Sitter og ser/regner på noen biler nå, og en bil til 4k euro (32k nok) vil jeg måtte ut med ca 57k nok for å få hit til landet (snakker da om en 8v hva effekt og volum anngår).

 

En til 3k euro vil komme på ca 47k nok.

 

Men om jeg velger å la fattern kjøpe den med firmaet sitt så slipper jeg vel unna momsen på 6-7k også. En plass mellom 40 og 50k med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å bli så dyrt og importere.

 

Jeg tok inn en 89 Golf gti for ett par år siden.

 

Denne var i bra teknisk og rustfri stand, og oppgradert med understell, felger, 90-fangere, eksos, speil, og jetta front.

 

Jeg betalte 600 euro, og den kom ferdig tilkjørt min adresse i norge for ca. 15000 inkl.mva. bilen hadde avgifter på rundt 15000 i tilegg. Så jeg havna på rundt 30.000 med skilter.

 

Du fikk ikke ett så bra eksemplar i norge til den prisen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår