Gå til innhold

spm ang. 1x, 2x og 3x

Ranger emnet

primal

Anbefalte innlegg

rart ingen har svart deg på dette enda, hehe...

På en konkurranse så får man poeng etter hvilken plassering man havner på

1X konkurransen

1.plass = 8 poeng

2.plass = 7 poeng

3.plass = 6 poeng

osv osv

2X konkurranse:

1.plass =16 poeng

2.plass = 14 poeng

3.plass =12 poeng

osv osv

3X konkurranse:

1.plass = 24 poeng

2.plass = 21 poeng

3.plass = 18 poeng

osv osv

Det finnes også 4X konkurranser forbeholdt world finals tror jeg, kanskje european finals også.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la ikke merke til dette spørsmålet engang før nå.

men det går Kun på hvor mange poeng du får ja.

dette har hovedsaklig kun noe å si for de som skal delta i WM eller EM, ettersom NM er noe Alle som vil være med klarer å kvalifisere seg til på en eller annen måte i løpet av en sesson.

utenom det har det kun noe å si for den som vil vinne en "mest kval-poeng" premie på finalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hintet du til noe spesielt? :boxing

hvem, jeg? :rolleyes: ^_^

aner ikke hva den eventuelle premien blir om jeg vinner i år.

men tor sa i allefall jeg skulle få en kalender om jeg vant, så jeg greide å huske hvem dager konkuransene var på.. :D

også glemte jeg det med rekorder ja. men på den andre siden, så er det heller få her til lands som har noe som helst å stille opp med mot rekordene uansett da.

norgesrekorder mener jeg at kunne bli satt på 1x konkuranser også? skal ikke si det 110% sikkert, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men tor sa i allefall jeg skulle få en kalender om jeg vant, så jeg greide å huske hvem dager konkuransene var på.. :D

også glemte jeg det med rekorder ja. men på den andre siden, så er det heller få her til lands som har noe som helst å stille opp med mot rekordene uansett da.

norgesrekorder mener jeg at kunne bli satt på 1x konkuranser også? skal ikke si det 110% sikkert, men.

Jepp, du kan få kalender for å huske hvilke dager konkene er på, så kan jeg få klokke sånn at jeg kanskje kommer tidsnok :D

Og Norgesrekorder kan settes på alle konkurranser ja.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, du kan få kalender for å huske hvilke dager konkene er på, så kan jeg få klokke sånn at jeg kanskje kommer tidsnok :D

Og Norgesrekorder kan settes på alle konkurranser ja.

er dere surrete å treige eller ??? hehe... bygd om noe enda eller zetec ??? men, dette var litt :offtopic , men shit happens...:m'm:

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dere surrete å treige eller ??? hehe... bygd om noe enda eller zetec ??? men, dette var litt :offtopic , men shit happens...:m'm:

Har ikke bygget noe nei, passer nevøen min for tiden, så tiden strekker nok ikke til.

Prøver også å finne en sponsor på litt 50mm2 kabler til meg, så jeg slipper å rive ut de 95mm2'ene som ligger i den andre pandaen..

Må jo bygge alt i den andre pandaen på nytt (ikke den jeg hadde på rudskogen)

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bygget noe nei, passer nevøen min for tiden, så tiden strekker nok ikke til.

Prøver også å finne en sponsor på litt 50mm2 kabler til meg, så jeg slipper å rive ut de 95mm2'ene som ligger i den andre pandaen..

Må jo bygge alt i den andre pandaen på nytt (ikke den jeg hadde på rudskogen)

hehehehe...treiging...blir klar til autofil da ???

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe...treiging...blir klar til autofil da ???

satser på det ja, får litt hjelp til neste helg, og nevøen min reiser til tirsdag, så kanskje jeg får gjort noe på kvelden også, slutter ikke på jobb før i 18 tiden da, så kvelden ryker fort når man må stå utendørs i tillegg :( bor jo midt i ett boligfelt.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til å få mer poeng på multipoeng konkurranser (2X/3X/4X), så får man også såkalte sertifiserte målinger, dette er ikke så "stort problem" som det var før...

For å utdype dette litt:

Man kan i dB Drag Racing konkurranser bruke alle slags måleistrumenter på 1x konkurranser, det vil si at ikke alle 1X score kan sammenlignes, men når det er sagt så bruker de aller aller fleste arrangører nye TERMLAB..

Så var det ett annet problem: FØR i tiden med det gamle TERMLAB utstyret så var det også litt "lotteri" hva man fikk slags måling på de forskjellige instrumentene, derfor måtte man ha en kalibrator for å arrangere 2X eller 3X konkurranser. Idag er ikke dette ett problem da nye termlab er gull verdt og viser 99.9% likt verden over, og blir bare kalibrert en gang... eller dvs sensorene blir kalibrert en gang...

4X konkurranser eller konkurranse er kun World finals per idag.

Tanken med multipoeng konkurranser i Norge er at "nybegynnere" skal ha en fair sjanse på 1X konkurranser til å gjøre det bra, og at de som er "veteraner" i gamet skal komme på multipoeng konkurranser (og i praksis holde seg unna 1X konkurranser)... Dette vil vi fokusere på mer i fremtiden hvis/når det kommer biler som spiller mye høyere enn "vanlige" deltagere... Vi kan da feks "hindre" noen av deltagerne å komme på 1X konkurranser.

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider