Ok`n Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Hei! Lurer på om noken som har peiling eller prøvd å seriekoble 2 radiatorer om det funker og er nok vacum til det?Bygger om litt i motorrommet for tida og den gamle store blir for stor,2 små som tilsvarer størrelsen passer akkurat så derfor eg lurer! Ok`n Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 dump Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 dump Nok Vakuum? Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 bump igjen!haster litt,var det noken som ikkje forstod kva eg spurde om så kan eg klarere det litt bedre.. Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Sirkulasjon i kjølevæska har ingenting med vakum å gjøre. I tillegg til vannpumpa sirkulerer kjølevæska pga tempraturendringen. Vannet kommer ut på toppen av motoren og går inn i toppen av radiatoren. Når vannet kjøles av i radiatoren vil det synke mot bunnen i radiatoren før det går inn igjen i motoren for å varmes opp, slik at det stiger mot toppen av motoren.... Denne "selvsirkuleringen" er så sterk at du ville f.ex få trøbbel med å snu sirkulasjonen ved å ha en kontraroterende vannpumpe. Faktisk kan en motor kjøres uten vannpumpe, hvis andre forhold ligger tilrette for det. Pga av dette vil det ikke funke med to seriekoblede radiatorer, med mindre de står plassert oppå hverandre. Men hvorfor ikke paralellkoble de med "Y-spltter"? Dette vil nok funke bedre.... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Finepix: du har ett godt poeng der ! Å kjøre Ysplitt slik att hver radiator 50\50% deling av kjølevannet. For så å kjøre det i en Ysplitt etter de 2 radiatorene. Sefølgelig bør begge radiatorene vere like og viftekjølt med like vifter. Dette skall i teorien fungere minst like bra som en enkeltstående radiator. Kansje bedre... Torgeir @ Nccn.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 ja y-kobling hadde kansje funka bedre enn serie,men vil da begge radiatorene få delt 50/50 av kjølevæska?Ikkje usansynligt at det hadde fungert bedre,er jo meir vann som går igjennom motoren... Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Men skal du må plassere radiatorene ved siden av hverandre, og ikke den ene foran den andre. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Men skal du må plassere radiatorene ved siden av hverandre, og ikke den ene foran den andre. Klart!;) Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.