Gå til innhold

Bensinpumpe-problem Volvo B230E.

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp bytta motor fra en -83 B2.3a til en -86 B230E. Har ikke byttet elektrisk ledningsnett, da jeg så at jeg hadde sånn ca det samme på mitt.

Bruker bare det ledningsnettet som stod på B230'en.

 

 

Har montert bensinpumpe å satt i motoren. Men jeg får ikke pumpa til å starte. Noen som vet hva som kan være galt? når jeg har på tenningen, er det 12v bak i den kontakten under venstresiden på baksetet. Men pumpen starter ikke når jeg kobler den til pumpa.

 

Ganske surt det her. Har prøvd alt mulig nå. Har prøvd å kortslutte den røde og den gul/røde ledningen der relèet skal stå, uten hell.

 

Pumpen starter forresten når jeg gir den direktestrøm, så pumpa er i orden.

 

Håper på raske svar, da dette er noe jeg skulle ha fått gjort fortest mulig ferdig. :=)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jo en innsprut motor og den skal ha et konstant trykk over dysene.. derfor skal pumpa gå hele tiden.. ser ikke problemet med at du ikke kan sette pumpa over rele selvom du bruker vanlig bryter på den... da har vel lagt retur til tanken og sjekket at alt er på rett uttak på tank armaturen din??? det er knall viktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skulle tro at det ikke bare er heldig å koble pumpa direkte over en bryter. Har bare en formening om at det er innebygget visse sikkerhetsforanstaltninger som gjør at pumpa stopper ved uhell, rundvelt osv. Det virker jo som den går et kort øyeblikk hvis man setter på tenninga uten å starte bilen også. Har ikke fordypet meg særlig i dette, så jeg må ikke nødvendigvis ha rett...:bok:

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo rett det du sier..:D er krav i feks bilcross om at bensinpumper skal stoppe når motoren ikke går.. dette bruker ejg å fikse ved å bruke jordinga på oljetrykket som bryter. er det ikke oljetrykk går ikke pumpa:D i bc bruker vi seff overstyrings bryter tilfelle sviktende oljetrykk i finale ect:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår