|PsYcHo| Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 var det noe galt med rulla eller var det bare dekkene som ikke fikk tak... jeg fikk 115 hk mindre enn orginalt pluss mye større turbo etc....:P Sondre han som kjørte bilene brukte høye gir.. tror det er der det ligger.. Siter <-- Drive as hell before the devil gets you --> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|PsYcHo| Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Er det ikke normalt å bruke 4.gir? med tanke på 201 km var det nok 5 han brukte på min jeg ville no heller satsa på 3 eller 4 men men.. er jo ikke hastighets test Siter <-- Drive as hell before the devil gets you --> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dyttekassa Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 krb fikk jo 265 i uren. Mens jeg fikk 200 i min (x-audisentrum) Skulle i allefall vært 2x mere Siter Bruksbil: Golf 5 TDI 4-motion Banebil: Audi 90q (x-audisentrum) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Stod ved siden av krb og Brunar når de snakka om girvalg, og da ble det brukt 5. hvertfall Rettelse: Operatøren brukte 5. gir, vet ikke om det var favorittvalget til krb Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Bruker de ikke så høye gir for at bilen skal rekke og få det turbo trykket den klarer før den i stedet for at den bare går rett opp i turtall med en gang? Dårlig forklart, men. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|PsYcHo| Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Bruker de ikke så høye gir for at bilen skal rekke og få det turbo trykket den klarer før den i stedet for at den bare går rett opp i turtall med en gang?Dårlig forklart, men. balja mi klarer ikke opparbeide max trykk på høye gir fra lavt turtall.. Siter <-- Drive as hell before the devil gets you --> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Nei skjønner. Men tenkte på at turboen skal klare å rekke å lade "maks" trykk på det turtallet den har før det går videre. Slik at kurva blir riktig. Samma som og holde gass og brems inne på et turtallområde. Noen som har noen tall og eller bilde av bremsepapirer og legge ut? :) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 heldig du da.. min fuska på vei ned og med manglene ladetrykk ble det dorlig. resultat.. men men.. morro lell. syns han duden brukte litt høyt gir.. 201 km/t Trur han gikk igjennom alle gira mine før han bånna speedometeret i 3. gir om jeg så riktig. Han hadde også litt trøbbel med å få feste til å begynne med. Synd dreimomentet viste litt feil, for jeg vet at den ikke har 509Nm. Men men, var moro å se at den har økt fra 143 orginalt til 150. Håper det blir et sånt freff til når sommeren kommer for har noen planer til vinter :) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Nei skjønner. Men tenkte på at turboen skal klare å rekke å lade "maks" trykk på det turtallet den har før det går videre. Slik at kurva blir riktig.Samma som og holde gass og brems inne på et turtallområde. Noen som har noen tall og eller bilde av bremsepapirer og legge ut? :) Man skal vel helst bruke det giret som er nærmest 1:1. Dessuten sliter mange tohjulstrekkere med hjulspinn på lave gir. Botne er eneste jeg har sett bruke 5. gir, iallefall på Cosworth. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
142 preformance Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 når vi bremsa i våres blei det bare brukt 4.gir Siter "Old Volvo`s never die`s, they only go faster" Volvo 142 72mod - b21et, megasquirt +++ Volvo 740 87mod - B230et 8,5x18 superstar kloster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6Bjørn Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Jeg var også på Botne i dag og fikk bremsa bilen min,forøvrig første gang jeg har vært med på noe sånnt. Har originalt 295Hk/323Nm,men fikk litt rart resultat på målingen syns jeg? Resultat i dag ble 294,7Hk/258,5Nm....Hvorfor så lavt moment? Satt i bagasjerommet som ballast så jeg la ikke merke til hvilket gear som ble brukt.På min bil så har 5 gearet 1:1 utveksling,så jeg tror kanskje 4 gearet ble brukt under målingen. Så max effekt ble målt på 8895 rpm!!/261,3 km/t det er jo laaangt over turtallsperra som skal være på 7280 rpm.En av de tidligere eiere har tydligvis fjernet turtallsperra kanskje... Siter BMW Entusiasten <----> BilTips.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Du som skifta til R dekk før bremsinga ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6Bjørn Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Nei,det var en M3 Turbo tror jeg... Siter BMW Entusiasten <----> BilTips.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bertone Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Det skal alltid bruke giret som er nærmest 1:1, som regel er 4. giret på de aller fleste biler giret som er 1:1 og derfor brukes som regel det giret. På 4. gir har du jo rimelig stor hastighet så det er naturlig at man ge var godt over 200km/t. @M6Bjørn: At bilen din gikk helt til 8900rpm høres bare for utrolig ut. Virker nesten som det var problem med hjulspinn eller for dårlig turtallssignalpickup. Turtallssperra ligger jo i sprutet, så har noen fjerna den har de gjort noe i software. BMW lager veldig gode og sterke motorer, men turtall på 9.000rpm krever skikkelige komponenter både i topp og bunn! Det resultatet på 294,7hk og 258,5Nm, skulle det være på svinghjulet eller i motoren? Dessuten, har du en M3 E36 og du må sitte baki for å slippe hjulspinn høres ikke helt bra ut. Har vært med og bremsa over 500hk på annen rullende landevei uten problem med feste. Ang. fullt turbotrykk så vil en motor oppnå dette lettere i bremsebenk enn på landeveien. En skikkelig benk skal yte motstand og som regel varer et drag i bremsebenken lengre enn på vegen fordi man legger på mer motstand i benken enn du faktisk har når du kjører ute på veien. Trykket kommer lettere på et høyt gir enn lavt fordi da får motoren mye å jobbe med, produserer mer eksos og som kjent er det jo eksosen som driver turboen rundt. F.eks. er det få biler som klarer å oppnå fullt turbotrykk på 1. gir etter landeveien rett og slett fordi det går så lett at bilen og motoren får ikke nok å jobbe med for å oppnå fullt turbotrykk. Siter x Opel Lotus Omega, prosjekt x Opel Zafira OPC x Opel Combo 2.0 16v turbo x Opel C20LET 684hk (dragracemotor under videre bygging) x BMW S38B38 (turbobygging pågår) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 heldig du da.. min fuska på vei ned og med manglene ladetrykk ble det dorlig. resultat.. men men.. morro lell. syns han duden brukte litt høyt gir.. 201 km/t 201 er jo ikke noe, på min ga han seg på 250,9... Syntes det var litt mange som fikk feil pga høyt gir jeg, utrolig mange hadde problemer med feste inkludert megselv... giret mitt med 1:1 var bare å gi opp å få grep med selvom det var 4 folk sittende i bagarsjerommet, han brukte siste giret mitt som er 0,60 utveksling, og turtallet han koblet på bilen min ble feil...:S Men moro uansett ! Mustang95: Syntes du fikk ganske så bra resultat jeg, faen ikke dårlig ! Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.