Gå til innhold

En dag på rullene - 14 oktober

Ranger emnet


Erik Andre

Anbefalte innlegg

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei skjønner. Men tenkte på at turboen skal klare å rekke å lade "maks" trykk på det turtallet den har før det går videre. Slik at kurva blir riktig.

Samma som og holde gass og brems inne på et turtallområde.

 

 

Noen som har noen tall og eller bilde av bremsepapirer og legge ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldig du da.. min fuska på vei ned og med manglene ladetrykk ble det dorlig. resultat.. men men.. morro lell. syns han duden brukte litt høyt gir.. 201 km/t

Trur han gikk igjennom alle gira mine før han bånna speedometeret i 3. gir om jeg så riktig.

Han hadde også litt trøbbel med å få feste til å begynne med. Synd dreimomentet viste litt feil, for jeg vet at den ikke har 509Nm. Men men, var moro å se at den har økt fra 143 orginalt til 150. Håper det blir et sånt freff til når sommeren kommer for har noen planer til vinter :)

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei skjønner. Men tenkte på at turboen skal klare å rekke å lade "maks" trykk på det turtallet den har før det går videre. Slik at kurva blir riktig.

Samma som og holde gass og brems inne på et turtallområde.

 

 

Noen som har noen tall og eller bilde av bremsepapirer og legge ut? :)

 

 

Man skal vel helst bruke det giret som er nærmest 1:1. Dessuten sliter mange tohjulstrekkere med hjulspinn på lave gir. Botne er eneste jeg har sett bruke 5. gir, iallefall på Cosworth.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på Botne i dag og fikk bremsa bilen min,forøvrig første gang jeg har vært med på noe sånnt.

Har originalt 295Hk/323Nm,men fikk litt rart resultat på målingen syns jeg?

Resultat i dag ble 294,7Hk/258,5Nm....Hvorfor så lavt moment?

Satt i bagasjerommet som ballast så jeg la ikke merke til hvilket gear som ble brukt.På min bil så har 5 gearet 1:1 utveksling,så jeg tror kanskje 4 gearet ble brukt under målingen.

Så max effekt ble målt på 8895 rpm!!/261,3 km/t det er jo laaangt over turtallsperra som skal være på 7280 rpm.En av de tidligere eiere har tydligvis fjernet turtallsperra kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal alltid bruke giret som er nærmest 1:1, som regel er 4. giret på de aller fleste biler giret som er 1:1 og derfor brukes som regel det giret. På 4. gir har du jo rimelig stor hastighet så det er naturlig at man ge var godt over 200km/t.

 

@M6Bjørn: At bilen din gikk helt til 8900rpm høres bare for utrolig ut. Virker nesten som det var problem med hjulspinn eller for dårlig turtallssignalpickup. Turtallssperra ligger jo i sprutet, så har noen fjerna den har de gjort noe i software. BMW lager veldig gode og sterke motorer, men turtall på 9.000rpm krever skikkelige komponenter både i topp og bunn! Det resultatet på 294,7hk og 258,5Nm, skulle det være på svinghjulet eller i motoren?

 

Dessuten, har du en M3 E36 og du må sitte baki for å slippe hjulspinn høres ikke helt bra ut. Har vært med og bremsa over 500hk på annen rullende landevei uten problem med feste.

 

Ang. fullt turbotrykk så vil en motor oppnå dette lettere i bremsebenk enn på landeveien. En skikkelig benk skal yte motstand og som regel varer et drag i bremsebenken lengre enn på vegen fordi man legger på mer motstand i benken enn du faktisk har når du kjører ute på veien. Trykket kommer lettere på et høyt gir enn lavt fordi da får motoren mye å jobbe med, produserer mer eksos og som kjent er det jo eksosen som driver turboen rundt. F.eks. er det få biler som klarer å oppnå fullt turbotrykk på 1. gir etter landeveien rett og slett fordi det går så lett at bilen og motoren får ikke nok å jobbe med for å oppnå fullt turbotrykk.

x Opel Lotus Omega, prosjekt

x Opel Zafira OPC

x Opel Combo 2.0 16v turbo

x Opel C20LET 684hk (dragracemotor under videre bygging)

x BMW S38B38 (turbobygging pågår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldig du da.. min fuska på vei ned og med manglene ladetrykk ble det dorlig. resultat.. men men.. morro lell. syns han duden brukte litt høyt gir.. 201 km/t

 

201 er jo ikke noe, på min ga han seg på 250,9...

 

Syntes det var litt mange som fikk feil pga høyt gir jeg, utrolig mange hadde problemer med feste inkludert megselv... giret mitt med 1:1 var bare å gi opp å få grep med selvom det var 4 folk sittende i bagarsjerommet, han brukte siste giret mitt som er 0,60 utveksling, og turtallet han koblet på bilen min ble feil...:S Men moro uansett !

 

Mustang95: Syntes du fikk ganske så bra resultat jeg, faen ikke dårlig !

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår