Ottesen Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Bare tull. Det de gjør, er å kjøre bilen opp til 4000 O/min, på turtelleren i bilen, i det giret de skal teste. Når de er der, kalibrerer de rulla til dette, dermed vet rulla utvekslinga, etter hvor fort hjula da ruller. Deretter trår de inn klutsjen, å lar den rulle en viss tid (sek). Ved så å måle hastighet etter denne tiden, vet de drag, eller motstand i drivverk. (Jeg mener åsså at 1:1 gir, eller fjerde blir det riktige.) Men hvis det spinner, får du jo selvsagt feil måling. Oppe på TEF, der det var vått, å grus på dekka, brukte de noe genialt for å unngå dette : Kjetting på boks, eller Snowgrip, som det het. Funka helt rått, dekka var våte, men ikkeno spinning, heeeeelt strøkent. Noe sånn dem skulle gjort ja, dem prøvd i giret mitt som var 0,60 og fikk ikke riktige turtallsignaler ene gangen...dårlig opplegg Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Hmm, rart han ikke klarte å matche turteller'n i bilen min til rulla. men men, nå vet jeg ihvertfall sånn ca hvordan det gjøres :) Skjønner at han ikke kan ta seg veldig lang tid pr bil siden lista var lang, men litt klister på rulla hadde ikke skadet noen. Koste meg med lyden der jeg satt i bagasjen din :hellothere: Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Hmm, rart han ikke klarte å matche turteller'n i bilen min til rulla. men men, nå vet jeg ihvertfall sånn ca hvordan det gjøres :) Skjønner at han ikke kan ta seg veldig lang tid pr bil siden lista var lang, men litt klister på rulla hadde ikke skadet noen. Koste meg med lyden der jeg satt i bagasjen din :hellothere: Takk :) Du kom med på filminga også :) :yodude: Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Takk :) Du kom med på filminga også :) :yodude: Huff da :D Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
351RS Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 I riktig gir, nye bakdekk og 4 folk i bagasjen så fikk jeg ikke noe effekt egentlig pga jeg ikke fikk feste...:( Hva er gjort med din da ? og er det bakhjul eller motoreffekt på bilde ? Mvh :) Det var effekt på motor. Sist jeg målte hos Botne (med originale topper) ble det 240 hk, så det hjalp med nye toppper. Biltype: Ford Modell: Granada 351RS Årsmodell: 1982 Motortype og størrelse: 5.8liter(351 Windsor) US-Ford V8 Ford Motorsport GT40 alu-topper med 1,7:1 alu-roller vipper. 9,5 komp. 1,94” /1,54” rustfrie, polerte ventiler. Crane 222 graders hyd.kam med 0,498 ” løft. Edelbrock Performer innsug, Holley 600 cfm forgasser med 1” spacer. Headers og dobbelt 2,5” eksos, Proform HEI fordeler. Men jeg har fremdeles ikke fått med meg hvor mye dere målte. Hva er det orignalt på motorene deres? Min hadde 151 hk, å 370 Nm. Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Det var effekt på motor. Sist jeg målte hos Botne (med originale topper) ble det 240 hk, så det hjalp med nye toppper. Biltype: Ford Modell: Granada 351RS Årsmodell: 1982 Motortype og størrelse: 5.8liter(351 Windsor) US-Ford V8 Ford Motorsport GT40 alu-topper med 1,7:1 alu-roller vipper. 9,5 komp. 1,94” /1,54” rustfrie, polerte ventiler. Crane 222 graders hyd.kam med 0,498 ” løft. Edelbrock Performer innsug, Holley 600 cfm forgasser med 1” spacer. Headers og dobbelt 2,5” eksos, Proform HEI fordeler. Men jeg har fremdeles ikke fått med meg hvor mye dere målte. Hva er det orignalt på motorene deres? Min hadde 151 hk, å 370 Nm. Orginalt bare 157 hk og 335 nm ca... jeg fikk så å si ikke noe effekt som sagt, fikk ikke grep og ble noe surr med turtallet på datan hans... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firebird-468 Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Etter å ha lest deres erfaringer her, så angrer jeg ikke lengre på at jeg holdt meg hjemme. Det hadde jo vært morsomt med måling, men da bør den jo være nøyaktig da. Siter Fastlane crew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sublime Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Skal tydeligvis bare være glad at vannpumpa mi røk på lørdag - det var visst mer fornuftig brukte 502 kroner enn rulla.. ;) Siter www.bimmers.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Du Ottesen, har du video av bilen min på rulla? Eller noen andre her inne? Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Du Ottesen, har du video av bilen min på rulla? Eller noen andre her inne? Nei dessverre :( Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dolk Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Jeg var der oppe med Viper'n min, den var en av bilene som ble valgt ut til å bli på kalenderen, men mitt spørsmål er som følgende: Hvem var hun ene fine "kalender dama" ? Det var altså 3 jenter der, men hun ene var jo bare grise fin! Noen som har bilder av kalender-jentene? Hun kunne gjerne ha blitt med på en eller flere cruiser runder i Viper'n. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Jeg var der oppe med Viper'n min, den var en av bilene som ble valgt ut til å bli på kalenderen, men mitt spørsmål er som følgende: Hvem var hun ene fine "kalender dama" ? Det var altså 3 jenter der, men hun ene var jo bare grise fin! Noen som har bilder av kalender-jentene? Hun kunne gjerne ha blitt med på en eller flere cruiser runder i Viper'n. :D Ahh du skulle dit ja, møtte deg når jeg var på vei hjemover. Måtte se en ekstra gang i speilet da du kjørte forbi Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dolk Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Jepp, det var nok meg du møtte da. :) Men hvor hen møtte jeg deg? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Hmm så var det meg og hukommelse da. Hvis jeg ikke husker veldig feil, ikke ta meg på ordet, møtte jeg deg rett etter rundkjøringa ved rema1000/rimi-butikken.. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders900T Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Varför "slurrer" det på Bottnes ruller? Jo, 1) Rullarna har för liten Ø = mindre anliggsflate mot däck. 2) För dåligt mönster i dom = sämre grepp. Øyvind är klar over detta, han har beställt nya rullar! :-) Varför blir tapet i girkassa fel? Därför att datorn i rullen inte tar hänsyn till rullmotståndet (friktionen) mellan däck och rullar och den är inte liten! Annars är MAHA en av dom mest precisa rullar som finns! Dom används både av Saab och Volvo's tekniska avdelningar! Det som gör att däcken slurrar på rullen är inte Hk men Nm, ännu värre blir det när bilen har stor turbo med ketchup-effekt, där ökar Nm mycket inom ett litet turtalsregister. Så nästa år så blir det troligen betydligt bättre än det varit i år! Mvh Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.