Gå til innhold

En dag på rullene - 14 oktober

Ranger emnet


Erik Andre

Anbefalte innlegg

Bare tull. Det de gjør, er å kjøre bilen opp til 4000 O/min, på turtelleren i bilen, i det giret de skal teste. Når de er der, kalibrerer de rulla til dette, dermed vet rulla utvekslinga, etter hvor fort hjula da ruller. Deretter trår de inn klutsjen, å lar den rulle en viss tid (sek). Ved så å måle hastighet etter denne tiden, vet de drag, eller motstand i drivverk. (Jeg mener åsså at 1:1 gir, eller fjerde blir det riktige.) Men hvis det spinner, får du jo selvsagt feil måling. Oppe på TEF, der det var vått, å grus på dekka, brukte de noe genialt for å unngå dette : Kjetting på boks, eller Snowgrip, som det het. Funka helt rått, dekka var våte, men ikkeno spinning, heeeeelt strøkent.

 

Noe sånn dem skulle gjort ja, dem prøvd i giret mitt som var 0,60 og fikk ikke riktige turtallsignaler ene gangen...dårlig opplegg

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm, rart han ikke klarte å matche turteller'n i bilen min til rulla. men men, nå vet jeg ihvertfall sånn ca hvordan det gjøres :)

 

Skjønner at han ikke kan ta seg veldig lang tid pr bil siden lista var lang, men litt klister på rulla hadde ikke skadet noen.

 

Koste meg med lyden der jeg satt i bagasjen din :hellothere:

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, rart han ikke klarte å matche turteller'n i bilen min til rulla. men men, nå vet jeg ihvertfall sånn ca hvordan det gjøres :)

 

Skjønner at han ikke kan ta seg veldig lang tid pr bil siden lista var lang, men litt klister på rulla hadde ikke skadet noen.

 

Koste meg med lyden der jeg satt i bagasjen din :hellothere:

 

Takk :) Du kom med på filminga også :) :yodude:

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I riktig gir, nye bakdekk og 4 folk i bagasjen så fikk jeg ikke noe effekt egentlig pga jeg ikke fikk feste...:(

 

Hva er gjort med din da ? og er det bakhjul eller motoreffekt på bilde ?

 

Mvh :)

Det var effekt på motor. Sist jeg målte hos Botne (med originale topper) ble det 240 hk, så det hjalp med nye toppper.

 

Biltype: Ford

Modell: Granada 351RS

Årsmodell: 1982

Motortype og størrelse: 5.8liter(351 Windsor) US-Ford V8

Ford Motorsport GT40 alu-topper med 1,7:1 alu-roller vipper. 9,5 komp. 1,94” /1,54” rustfrie, polerte ventiler. Crane 222 graders hyd.kam med 0,498 ” løft. Edelbrock Performer innsug, Holley 600 cfm forgasser med 1” spacer. Headers og dobbelt 2,5” eksos, Proform HEI fordeler.

 

Men jeg har fremdeles ikke fått med meg hvor mye dere målte. Hva er det orignalt på motorene deres? Min hadde 151 hk, å 370 Nm.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var effekt på motor. Sist jeg målte hos Botne (med originale topper) ble det 240 hk, så det hjalp med nye toppper.

 

Biltype: Ford

Modell: Granada 351RS

Årsmodell: 1982

Motortype og størrelse: 5.8liter(351 Windsor) US-Ford V8

Ford Motorsport GT40 alu-topper med 1,7:1 alu-roller vipper. 9,5 komp. 1,94” /1,54” rustfrie, polerte ventiler. Crane 222 graders hyd.kam med 0,498 ” løft. Edelbrock Performer innsug, Holley 600 cfm forgasser med 1” spacer. Headers og dobbelt 2,5” eksos, Proform HEI fordeler.

 

Men jeg har fremdeles ikke fått med meg hvor mye dere målte. Hva er det orignalt på motorene deres? Min hadde 151 hk, å 370 Nm.

 

Orginalt bare 157 hk og 335 nm ca... jeg fikk så å si ikke noe effekt som sagt, fikk ikke grep og ble noe surr med turtallet på datan hans...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der oppe med Viper'n min, den var en av bilene som ble valgt ut til å bli på kalenderen, men mitt spørsmål er som følgende: Hvem var hun ene fine "kalender dama" ? Det var altså 3 jenter der, men hun ene var jo bare grise fin! Noen som har bilder av kalender-jentene? Hun kunne gjerne ha blitt med på en eller flere cruiser runder i Viper'n. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der oppe med Viper'n min, den var en av bilene som ble valgt ut til å bli på kalenderen, men mitt spørsmål er som følgende: Hvem var hun ene fine "kalender dama" ? Det var altså 3 jenter der, men hun ene var jo bare grise fin! Noen som har bilder av kalender-jentene? Hun kunne gjerne ha blitt med på en eller flere cruiser runder i Viper'n. :D

 

Ahh du skulle dit ja, møtte deg når jeg var på vei hjemover. Måtte se en ekstra gang i speilet da du kjørte forbi

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varför "slurrer" det på Bottnes ruller?

Jo,

1) Rullarna har för liten Ø = mindre anliggsflate mot däck.

2) För dåligt mönster i dom = sämre grepp.

Øyvind är klar over detta, han har beställt nya rullar! :-)

 

Varför blir tapet i girkassa fel?

Därför att datorn i rullen inte tar hänsyn till rullmotståndet (friktionen) mellan däck och rullar och den är inte liten!

Annars är MAHA en av dom mest precisa rullar som finns!

Dom används både av Saab och Volvo's tekniska avdelningar!

Det som gör att däcken slurrar på rullen är inte Hk men Nm, ännu värre blir det när bilen har stor turbo med ketchup-effekt, där ökar Nm mycket inom ett litet turtalsregister.

Så nästa år så blir det troligen betydligt bättre än det varit i år!

 

Mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår