Mustang95 Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Er fornøyd jeg, fikk det tallet jeg trudde jeg hadde. :) Gleder meg til vinter prosjektet jeg nå da og dyno treff til sommer'n Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sleeper Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Jeg var også på Botne i dag og fikk bremsa bilen min,forøvrig første gang jeg har vært med på noe sånnt.Har originalt 295Hk/323Nm,men fikk litt rart resultat på målingen syns jeg? Resultat i dag ble 294,7Hk/258,5Nm....Hvorfor så lavt moment? Satt i bagasjerommet som ballast så jeg la ikke merke til hvilket gear som ble brukt.På min bil så har 5 gearet 1:1 utveksling,så jeg tror kanskje 4 gearet ble brukt under målingen. Så max effekt ble målt på 8895 rpm!!/261,3 km/t det er jo laaangt over turtallsperra som skal være på 7280 rpm.En av de tidligere eiere har tydligvis fjernet turtallsperra kanskje... jeg sto og følgte med på bilen din når den ble testet! ( så egentlig de fleste bilene..) ifølge rulla så dro du 9300rpm før han slapp gassen! men turtelleren din gikk IKKE så langt! den stoppet mellom 7 og 8k! så det vil si at hk antall og NM er feil! ( hk er egentlig et resultat av NM * turtall!) hvorfor brukte de ikke en rpm pickup istedenfor? dette la jeg merke til på veldig mange biler! turtall stemte ikke med det rulle mente turtallet var.. derfor trur jeg det var VELDIG mange der som fikk feil hk antall...( sier ikke noe om for mye eller for lite!!!!!) en annen ting som var MEGET rart var hva rulla mente drivhjulstapet var! så samme type bil variere opptill 25hk ekstra i drivhjulstap men ha samme antall hk på hjula... syntes treffet var MEGET BRA, men stiller meg skeptisk til rulla som ble brukt! de burde brukt mer tid på og få tall som faktisk stemte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 jeg sto og følgte med på bilen din når den ble testet! ( så egentlig de fleste bilene..) ifølge rulla så dro du 9300rpm før han slapp gassen! men turtelleren din gikk IKKE så langt! den stoppet mellom 7 og 8k! så det vil si at hk antall og NM er feil! ( hk er egentlig et resultat av NM * turtall!) hvorfor brukte de ikke en rpm pickup istedenfor? dette la jeg merke til på veldig mange biler! turtall stemte ikke med det rulle mente turtallet var.. derfor trur jeg det var VELDIG mange der som fikk feil hk antall...( sier ikke noe om for mye eller for lite!!!!!) en annen ting som var MEGET rart var hva rulla mente drivhjulstapet var! så samme type bil variere opptill 25hk ekstra i drivhjulstap men ha samme antall hk på hjula... syntes treffet var MEGET BRA, men stiller meg skeptisk til rulla som ble brukt! de burde brukt mer tid på og få tall som faktisk stemte! Er så enig som det går ann å blir, kameraten min var der istad og fikk i følge papirene 100 hk drivverkstap av 271 hk :D hehe..det stemmer ikke mye... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Oktober 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2006 Hvem var det som som bremset? Sjefen der, Øyvind Hansen eller noe sånt? Vært der et par ganger før, de andre gutta kan ingenting, bare han som får til å bruke rulla. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 jeg må si meg enig at det virket sinnsykt useriøst.. han lot M3'n med over 600hk på hjula bare stå løst oppi dynon uten å stroppe den fast.. han dro et drag å sa at det var umulig å måle så mye hk på rulla hans.. men heldigvis fikk vi igjen pengene :D Jeg tror det er best å holde dynodag et annet sted neste gang. Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6Bjørn Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Javel,har lest hva dere skriver her gutter og da er vel konklusjonen att utskriften jeg fikk fra rulla egentlig kan gå rett i søppla.... Siter BMW Entusiasten <----> BilTips.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sleeper Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Javel,har lest hva dere skriver her gutter og da er vel konklusjonen att utskriften jeg fikk fra rulla egentlig kan gå rett i søppla.... antagligvis...:angry: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dyttekassa Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 jeg fikk ikke igjen pengene... Bare surr for mitt vedkommende.. Fikk ikke utskrift engang.. Helt ubrukelig Sondre Siter Bruksbil: Golf 5 TDI 4-motion Banebil: Audi 90q (x-audisentrum) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 jeg må si meg enig at det virket sinnsykt useriøst.. han lot M3'n med over 600hk på hjula bare stå løst oppi dynon uten å stroppe den fast.. han dro et drag å sa at det var umulig å måle så mye hk på rulla hans.. men heldigvis fikk vi igjen pengene :D Jeg tror det er best å holde dynodag et annet sted neste gang. Yes, du sier noe der... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
351RS Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Ottesen å mustang95, kan dere avsløre talla for oss som ikke var der. Spennende om dere har noenlunde likt som meg. Hvis ikke dere har mere, da blir jeg sur. Her er mitt: http://www.fastford.no/forum/index.php?act=Attach&type=post&id=16644 Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Ottesen å mustang95, kan dere avsløre talla for oss som ikke var der. Spennende om dere har noenlunde likt som meg. Hvis ikke dere har mere, da blir jeg sur. Her er mitt: http://www.fastford.no/forum/index.php?act=Attach&type=post&id=16644 Vel, på papiret gikk ikke bilen min lengre enn til 3000 rpm, men den stopper på litt over 5000. Det så ut som at han ikke fikk til helt med bilen min og da hk viste rundt der jeg sa så stoppa han der. Vet ikke helt åssen han fikk til 509 i dreimoment da den skal ligge på rundt 260 orginalt og jeg ikke ikke mye mer regner jeg med. Bilen min er så å si orginal om man tar bort litt. Greit det tar litt lengre tid å stroppe fast en bil, men man vil vel få et mere nøyere resultat av det, eller? Men det var moro da :) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Probleme var nok at han ikke gad å kalibrere systeme til hver bil som ble bremset, siden han ikke tok ut turtalls signal så måtte han i hverfall lagt inn dekk dim, diff utveksling og utveksling på det gire han brukte.. men pga dette så var hele dagen bortkastet og alle som betalte ble egentlig svindlet, de fleste fikk ikke det de betalte for i hverfall. Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Så med andre ord, hvilket annet sted kan vi få bilen på rulle og være sikkert på at det stemmer? Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
351RS Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Probleme var nok at han ikke gad å kalibrere systeme til hver bil som ble bremset, siden han ikke tok ut turtalls signal så måtte han i hverfall lagt inn dekk dim, diff utveksling og utveksling på det gire han brukte.. men pga dette så var hele dagen bortkastet og alle som betalte ble egentlig svindlet, de fleste fikk ikke det de betalte for i hverfall. Bare tull. Det de gjør, er å kjøre bilen opp til 4000 O/min, på turtelleren i bilen, i det giret de skal teste. Når de er der, kalibrerer de rulla til dette, dermed vet rulla utvekslinga, etter hvor fort hjula da ruller. Deretter trår de inn klutsjen, å lar den rulle en viss tid (sek). Ved så å måle hastighet etter denne tiden, vet de drag, eller motstand i drivverk. (Jeg mener åsså at 1:1 gir, eller fjerde blir det riktige.) Men hvis det spinner, får du jo selvsagt feil måling. Oppe på TEF, der det var vått, å grus på dekka, brukte de noe genialt for å unngå dette : Kjetting på boks, eller Snowgrip, som det het. Funka helt rått, dekka var våte, men ikkeno spinning, heeeeelt strøkent. Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Ottesen å mustang95, kan dere avsløre talla for oss som ikke var der. Spennende om dere har noenlunde likt som meg. Hvis ikke dere har mere, da blir jeg sur. Her er mitt: http://www.fastford.no/forum/index.php?act=Attach&type=post&id=16644 I riktig gir, nye bakdekk og 4 folk i bagasjen så fikk jeg ikke noe effekt egentlig pga jeg ikke fikk feste...:( Hva er gjort med din da ? og er det bakhjul eller motoreffekt på bilde ? Mvh :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.