Gå til innhold

konsekvenser av å levere salgsmld for sent?

Ranger emnet

Juleribba

Anbefalte innlegg

Ingen andre konsekvenser enn det at du fortsatt står som eier, med alt det medfører av ansvar helt til du leverer.

Så hvis nye eier har kjørt for fort i fotoboks så er det du som får svi i første omgang...

Jeg og gamle eier av bilen min leverte ikke salgsmelding før ca. 10dager etter jeg hentet bilen, dette av rent praktiske årsaker.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre konsekvenser enn det at du fortsatt står som eier, med alt det medfører av ansvar helt til du leverer.

Så hvis nye eier har kjørt for fort i fotoboks så er det du som får svi i første omgang...

Trenger nødvendigvis ikke være slik, men da må det ha blitt skrevet en kontrakt på NÅR bilen ble overtatt og AV HVEM, samt UNDERSKRIFT av begge parter.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du leverer inn salgsmeldingen, så regner jeg med at datoen bilen ble solgt står oppgitt, og det er denne datoen som blir lagt inn i systemet (den datoen selger har signert med, ikke den datoen kjøper har signert med).

Så du får ikke deng av personen i skranken bare fordi den blir levert for sent. Mange forhandlere leverer inn salgsmeldingene på innbyttebiler når de blir solgt igjen, noe som ofte kan ta mange måneder, uten at det får noen konsekvenser, selv om man iflølge regelverket skal levere dem så fort som mulig (innen noen dager sier vel loven).

Er du redd for deng, legger du den i skranken, og springer for livet. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider