Gå til innhold

har noen tips?? bilen min stoppa:(

Ranger emnet

ailin

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt en gilf 2 cl, 1985. kjøpte dne i går, bilen skulle gå fint den, og jeg prøvdeden å alt.. og kjørte den en halv time og inn i gården! i dag kjørte jeg den på jobb, og når jeg skulle hjem, startet den fint, men så... dabbet den av.. jeg mista all farta og gasse hjalp ikke, giret ned , og da stoppet den.. prøvde og starte den igjen, men det funka dårlig!!:hvaskjera hadde bensin pån.. fikk tak i noen med start kabler, og etter mye om og men fikk jeg den igang. så fikk den hjem da! men den lagde en suuur lyd fra motoren syntes jeg da.. kan noen komme med hva det kan være???? tenkte dynamoen jeg da.. koster det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen om bord, Ailin. Jeg har ingen tips til bilen din, men bytt tittel på tråden din så slipper jeg å slette den. :)

Klikk på edit.gifknappen i første innlegget ditt. Bytt ut "Hjelp meg!!!" med noe sånt som "Hjelp, bilen min stopper, og lager en sur lyd når den går" ell.no. :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

filtret er det ikke.. batteriet er det nok heller ikke, satt det til lading nå, og det lader som det skal.. kjørte den en tur nå, og da gikk den som den skulle:) hhehe! gamle biler, egene meninger! MEN, hehe, clutsjen min.. den ryker snart fant jeg ut, den er strammet maks.. og den tar helt ute.. er det jævlig mye mekk og bytte den?? og speedometret mitt er kaputt.. den finner jeg ikke ut av hvor jeg skal lete etter feil.. og demperene er gående! men dette er en bil jeg betalte 2000 kr for da:) så noe galt MÅ det jo være! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter har som regel små fingre, og det er en stor fordel i motorrommet. Kjøp deg ei Haynes-bok til bilen din Da får du til MYE selv. :) Clutchen må du ta av girkassa for å fikse. Det er ikke vanskelig, det tar bare litt tid første gangen. Få med deg en som har gjort det før, men ikke la han skru. Bare få han til å peke litt og være håndtlanger.

Slurer clutchen når du gir på? Hvis ikke er det bare wiren som må byttes. Dette er like enkelt som på en tråkkelsykkel, bare litt grøvre. Igjen, haynesbok! Tipper du trenger et brekkjern eller noe å bryte med, og gjerne en til å hjelpe deg med å holde og/eller ta av wiren.

Les i boka hvorvidt du bør løsne den på girkassa eller clutchpedalen først. Du må regne med å ligge oppned i førersetet for å nå den, så kle deg godt.

Speedowiren går også til girkassa, og er ca like fiklete. Igjen, små nette fingre er en fordel!

Støtdempere fikser(bytter) du lett med litt rustløser og et par spesialverktøy fra Biltema. Er stor sjangs for at noen i VAG-miljøet lokalt har disse. Koster ikke mye uansett. Disse trenger du for å løsne muttern i toppen.

Det er bedre å betale 2.000kr og fifle litt enn å betale å betale 20K eller kanskje 200K. Biler går istykker uansett. Enjoy! :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider