Gå til innhold

Hvor tar dere service og mekanisk arbeid på bilen?

Ranger emnet

Finni84

Anbefalte innlegg

min lokale mekanikner ordna da ting liiiiiitt billigere..:)

aldri om vag for sette hendene i bilen min

edit: skulle quote han før deg golf-vr5

hehe..ikkesant=) mange flinke mekanikere der..men jeg hadde en golf 4 1.6 liter en gang og det var så mye piss etter jeg hadde den inne til lakking av en skade,og bytte reg reim osv....nei nei...ikke faen om dem får røre mine biler heller=)hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min har aldri vært på møller...hatt densiden den hadde gått 89 tusen..nå har den gått 150ca..ingen problemer, bare å vite hva som må skiftes når så fungerer det gull å gjøre det heime..

ja det er sant det du=) har en kamerat som pleier å skru på min.... finnes ikke en ting han ikke fixer lissom. men hvis man tenker på dette service hefftet så skjønner jeg folka da..men det spørs også hvordan bil du har også....ny/gammel og om det er en bruksbil eller en showbil osv osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så driter eg i servisehefte, de viser kun at man har servise, men en som er glad i bilen sin har servise hele tiden, lytter etter lyder sjekker olje oftere enn servisene, noen tror at har man servise så slipper man å sjekke, når eg handler bil så sjekker eg den opp selv, lukter på olje og peiler den, er det lite så spør eg og graver litt, men på golfen til samboeren så vil vi gjerne ha servisene i orden, men er svindyrt så eg vurdere å gi f, skulle ha en servise nå, men hadde ikkje råd, kom på ca 7000.- for noen filter og olje, fikk foresten kjeft for vi byttet oljen for ofte, så dette skal eg ta selv innemellom servise i fremtiden, bilen er rullet 60k, Så vil gjerne ha noen how to til å bytte pollenfilter som lukter litt, og oljefilter, er det bare å skru opp insatsen og bytte det eller, og hva olje er best,,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så driter eg i servisehefte, de viser kun at man har servise, men en som er glad i bilen sin har servise hele tiden, lytter etter lyder sjekker olje oftere enn servisene, noen tror at har man servise så slipper man å sjekke, når eg handler bil så sjekker eg den opp selv, lukter på olje og peiler den, er det lite så spør eg og graver litt, men på golfen til samboeren så vil vi gjerne ha servisene i orden, men er svindyrt så eg vurdere å gi f, skulle ha en servise nå, men hadde ikkje råd, kom på ca 7000.- for noen filter og olje, fikk foresten kjeft for vi byttet oljen for ofte, så dette skal eg ta selv innemellom servise i fremtiden, bilen er rullet 60k, Så vil gjerne ha noen how to til å bytte pollenfilter som lukter litt, og oljefilter, er det bare å skru opp insatsen og bytte det eller, og hva olje er best,,

kjeft for å skifte oljen for ofte???hvorfor det????Synes Møller og andre VW verksted kommer med mange dårlige og lite logiske kommentarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig til kjefting her da.. Greit sånne småservicer som å skifte olje og filter klarer en fint selv. men ting som registerreim, vannpumpe o.l er greit å ha gjort hos Volkswagen og få inn i serviceheftet synes nå jeg! Jeg for min del ville heller ha kjøpt en bil med dette gjort hos vw framfor en hobbymekaniker.

Skal selvfølgelig være enig at det kan være noen ubrukelige hos vw også, men er det gjort der så har en da hvertfall garantien.. Har ikke noe negativt å si om mine lokale forhandlere hvertfall. (Dahles, Rød)

Hvis du har betalt 14k, så må jo det være for mer enn en vanlig service. Det sier seg jo selv. E vanlig service er vel en 2-3 lapper sist jeg hørte. Betalte selv litt over syv for reg reim, vannpumpe pluss 90 000 km servicen. Og etter det har jeg tatt det mindre selv.. Oljeskift er jo null stress. På sånne ting kan jeg være enig :)

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider